نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » آشنایی با جاذبه های قشم

آشنایی با جاذبه های قشم

قشم

نودل

آشنایی با جاذبه های قشم

وقت کشف قشم است!

اگر هرگز به قشم نرفته اید ، دیگر وقت تلف نکنید. این جزیره که چندین سال رایگان شده است ، بسیاری از فرصت های گردشگری و طبیعی را پنهان می کند. جاذبه های گردشگری قشم از جمله طبیعت بکر ، آثار تاریخی ، امکانات تفریحی و مراکز خرید در این سفر در انتظار شما هستند. اما قبل از شروع سفر به قشم ، بهتر است با جاهای دیدنی این جزیره آشنا شوید.

مجتمع تفریحی Golden Beach

Golden Beach

مجتمع تفریحی Golden Beach که به ساحل سیمین قشم نیز معروف است ، یک استراحتگاه مسکونی در کنار دریا است و علاوه بر یک هتل سه ستاره ، دارای یک ساحل شنی تمیز و تمیز است. علاوه بر شنا و گشت و گذار در ساحل طلایی ، می توانید از تفریحات آبی و تفریحی مانند جت اسکی و غواصی نیز لذت ببرید. اگر اطلاعات بیشتری در مورد هتل های قشم می خواهید ، روی عبارت هتل های قشم کلیک کنید.

غار خربس

غار خربس

یکی دیگر از مکانهای دیدنی قشم مجموعه غار خربس است. غارهای خربس قشم در حدود 10 کیلومتری شهرک قشم واقع شده اند.

به طور کلی ، غارهای خرباس توسط مجموعه ای از غارهای بهم پیوسته تشکیل می شود که در اثر فرسایش خاک و عبور آن از میان سنگ ها تشکیل شده اند.

بعداً بومیان برای آموزش و استفاده از این غارها که حدود 30 متر از سطح زمین فاصله دارند به پناهگاه خود آمدند.

دره ستاره قشم ، یکی از بی نظیرترین مکان های قشم

دره ستاره قشم

یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری قشم دره ستاره است. دره ستاره مجموعه ای از کوه ها ، دره ها و صخره ها است. با گذشت زمان ، این کوه ها و صخره ها به دلیل باران ، باد و غیره تغییر کرده اند. این تغییر شکل های مختلفی بین کوه ها و صخره ها ایجاد کرده است. اشکالی که گاهی با کمی تخیل شبیه موجودات و حیوانات عجیب و غریب می شوند.

اما چرا این مکان دره ستارگان نامیده می شود؟ مردم بومی معتقدند که این اشکال در اثر برخورد ستاره ای به صخره ای که در آنجا وجود داشته است ایجاد می شود ، از این رو دره ستاره نامیده می شود.

غار نمکی جزیره قشم یکی از زیباترین جاذبه های قشم است که مجموعه ای از زیبایی های بی نظیر را در خود جای داده است. وجود رگه های سفید نمک بر روی بدنه این کوه از دور نمای زیبایی را نشان می دهد. این گنبد نمکی در فاصله 90 کیلومتری شهر قشم واقع شده و همچنین در قسمت جنوب غربی جزیره کوه ، در جنوب غربی جزیره کوه گنبد واقع شده است که 237 متر از سطح دریا.

بیشتر بخوانید:

http://kk73.blogs.rice.edu/2021/01/25/aboutgheshmread56/

به گزارش سفر باتو ، غار نمکی هرمزگان در 2 کیلومتری ساحل جاده مجاور واقع شده است ، اگر اهل پیاده روی و پیاده روی در طبیعت هستید پیشنهاد می کنیم این مسیر را طی کنید. داخل غار به ویژه در اعماق آن نور کافی وجود ندارد و برای دیدن استالاکتیت های نمکی متبلور به یک چراغ قوه روشن نیاز است. سقف غار نمکی با لوسترهای مرمری و بلوری به اشکال مختلف پوشانده شده و منظره ای بی نظیر را ایجاد کرده است. حتماً با کسی که این غار را از داخل می داند سفر کنید تا از راه آنها به خوبی آگاه باشید.

جنگل حرا زیستگاه مطمئنی برای پرندگان گرمسیری است

جنگل حرا

یکی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه های قشم جنگل های حرا با مساحت 22000 کیلومتر است که در سواحل خلیج فارس و دریای عرب واقع شده است. این جنگل های زیبا یکی از معدود پدیده های جهان است که حفاظت سازمان های محیط زیست نیز به شمار می رود. 2400 هکتار از این جنگلها در 60 کیلومتری سواحل شمالی و غربی جزیره قشم واقع شده است. درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبز هستند و طول آنها به 3-6 متر می رسد. از ویژگی های جالب این درختان این است که طی میلیون ها سال آنها به خوبی با آب نمک سازگار شده اند ، بنابراین از آب نمک تغذیه می کنند و به طور طبیعی با حذف نمک آن را نمک زدایی می کنند.

درخت حرا با نام علمی خود به حکیم و فیلسوف ایرانی ابوعلی سینا نسبت داده می شود و درختان 3-6 متری توسط شاخ و برگ سبز روشن می شوند. پس از رزرو هتل در قشم ، از مهمان محل اقامت بخواهید تا شما را برای رسیدن به حرا راهنمایی کند.

بیشتر ببینید:

https://www.tripadvisor.com/Tourism-g946486-Qeshm_Hormozgan_Province-Vacations.html

آدرس: هرمزگان ، بین خمیر و بندر قشم ، 60 کیلومتری غرب شهرک قشم ، تنگه خوران ، بین جزیره قشم ، جاده جنگلی حرا-سهیلی

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *