نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » آموزش » آشپزی » آموزش طرز تهیه حلوای زنجبیلی یک عصرانه خوشمزه

آموزش طرز تهیه حلوای زنجبیلی یک عصرانه خوشمزه

آموزش طرز تهیه حلوای زنجبیلی یک عصرانه خوشمزه

نودل

آموزش طرز تهیه حلوای زنجبیلی یک عصرانه خوشمزه

طرز تهیه حلوای زنجبیلی

همه می‌دانیم که سردی، بدن را کرخت و بیمار می‌کند. زنجبیل از آن دست گیاهان دارویی و درمانی است که طبعی گرم دارد و سردی و بیماری را در بدن از بین می‌برد. حلوای زنجبیلی به واسطه داشتن ماده اولیه زنجبیل، طبعی گرم دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای مجالس باشد.

مواد لازم

  • آرد شیرینی‌پزی: ۱۰۰ گرم
  • پودر قند: ۶۰ گرم
  • کره: ۷۰-۵۰ گرم
  • پودر زنجبیل: ۱۵ گرم

طرز تهیه

ابتدا برای شروع، آرد را دو بار الک کنید و روی حرارت ملایم تفت بدهید تا خامی آرد گرفته شود؛ ولی دقت کنید که رنگ آرد تغییر نکند و سیاه و تیره نشود. با توجه به حرارت گاز حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد تا خامی آرد گرفته شود.

سپس تا آرد خنک می‌شود، کره را که به دمای محیط رسیده با پودر قند و پودر زنجبیل با همزن برقی مخلوط کنید تا سبک و کرمی مانند شود. سپس آرد خنک شده را (دقت کنید آرد داغ نباشد) به مخلوط کره اضافه کنید. اگر احساس کردید انسجام خمیر کم است می‌توانید در این مرحله دوباره ۲۰ گرم کره نرم شده به خمیر اضافه و مخلوط کنید. خمیر آماده را در قالب حلوا بریزید و با دست فشرده کنید تا کاملا قالب پر شود. سپس قالب‌ها را در فریزر به‌مدت ۳۰ دقیقه یا در یخچال به‌مدت ۲ساعت قرار بدهید تا کاملا خنک شوند و بعد از خنک شدن حلوا‌ها را از قالب خارج کنید.

نکته‌های کلیدی

انتظار نداشته باشید مواد حلوا خمیری شود. این حلوا کلا حالت پودری دارد. باید قبل از اینکه سرد شود آن را در قالب یا سینی فشرده کنید.‌

می‌توانید با اضافه کردن زعفران حلوا را به رنگ زرد در بیاورید.

همچنین می‌توانید برای تهیه حلوای شیک مجلسی، حلوای زنجبیلی را با رنگ خوراکی به رنگ‌های مختلف در بیاورید.‌

می‌توانید روی حلوا را با شکلات ذوب شده تزیین کنید.

دانلود فیلم و سریال نیم بها

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *