نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » بهترین رنگ برای طراحی وب سایت چه رنگی است؟

بهترین رنگ برای طراحی وب سایت چه رنگی است؟

بهترین رنگ برای طراحی وب سایت چه رنگی است؟

نودل

بهترین رنگ برای طراحی وب سایت چه رنگی است؟

یکی از سوالات پر تکرار و مهم که بسیاری ازمخاطبان در هنگام ثبت یک سفارش طراحی وب سایت با آن مواجه  می شوند، این است که رنگ وب سایت را بر چه اساسی انتخاب کنند؟ آیا تنها سلیقه شخصی در آن دخیل است؟ در این مقاله که موضوع آن انتخاب رنگ وب سایت می باشد، به همراه یکی از متخصصان طراح سایت در کرج به سوالاتی در این باره پاسخ خواهیم داد.

 

زمانی که قصد دارید برای گسترش کسب و کارتان یک وب سایت طراحی کنید، تنها داشتن یک دامنه و هاست و یا محتوای خوب کافی نیست! ظاهر وطراحی وب سایت آنقدر اهمیت دارد که کاربران اگر نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند حتی محتوا خوب را نیز نادیده خواهند گرفت و از وب سایت خارج خواهند شد. انتخاب رنگ برای یک وب سایت تنها به سلیقه شما بستگی ندارد و باید به سوالاتی در رابطه با ایجاد احساسی که قصد دارید در کاربر به وجود بیاورید پاسخگو باشید. همچنین رنگ مورد استفاده در یک وب سایت شرکتی تفاوت زیادی با یک وب سایت پزشکی و فروشگاهی دارد.

آیا کاربرد یک وب سایت در انتخاب رنگ دخیل است؟

پاسخ به این سوال بله است. همانطور که شما نیز می دانید، وب سایت ها بر اساس نوع متقاضی وخدماتی که ارائه می دهند می توانند در طبقه بندی های مختلفی مانند وب سایتهای شرکتی، پزشکی و خدمات درمان، وب سایت های فروشگاهی، وب سایت آموزشی و… قرار بگیرند، و هریک از این طبقه بندی ها قرار است نیازی را در کاربر پاسخگو باشد. به عنوان مثال، وب سایت های گروه درمانی و پزشکی، درباره سلامتی وایجاد آرامش وتندرستی کاربرد دارند به همین دلیل رنگ سبز یک رنگ پر کاربرد برای گروه کادر درمان و در طراحی سایت برای این گروه بسیار پر طرفدار و پرکاربرد است.

اگر وب سایتی که طراحی می کنید برای فروشگاه های اینترنتی است که قصد دارند مشتریان بیشتری جذب کنند، رنگ قرمز و نارنجی می تواند بسیار موثر باشد. رنگ قرمز برای تشدید احساسات به کار می رود و آنقدر قدرتمند است که از آن برای تحریک و تشویق افراد برای انجام کاری استفاده می شود. بسیاری از وب سایت های فروشگاهی از این رنگ در طراحی بهره می برند و خیلی از بنرها و تبلیغات تخفیف خود را با این رنگ طراحی میکنند. همچنین رنگ قرمز و نارنجی به شکل گسترده برای طراحی های گروه خدمات غذایی و رستوران ها کاربرد دارد تا مردم را تشویق به خرید و یا ترغیب اشتها و خوردن غذا کنند.

ممکن است مشتری یک موسسه مالی و یا بانک باشد که برای طراحی وب سایت به شما مراجعه کرده است، این گروه از مشاغل باید بتوانند حس اعتماد را  در کاربران خود به وجود آورند به همین دلیل رنگ آبی یک رنگ موثر و قدرتمند برای این دسته از مشاغل است.

همچنین یک فاکتور مهم برای انتخاب رنگ سایت، جنسیت و رده سنی  افراد هدف است به عنوان مثال ارائه دهندگان خدمات به بانوان و دختران نیز میتوانند از رنگ های پرطرفدار این  گروه استفاده کنند، مانند رنگ صورتی. این رنگ حس پاکی، زنانگی وعشق را به مخاطب منتقل می کند و وب سایتهای فروشگاهی و خدماتی مختص بانوان به شکل گسترده از این رنگ استفاده می کنند.همچنین به عنوان مثال رنگ آبی، یک رنگ پرطرفدار در بین مردان است که می توان از آن در طراحی ها استفاده کرد.

مشکی نیز یک رنگ پر کاربرد و پر طرفدار است که حس قدرت و لوکس بودن را به مخاطب القا می کند. برندهای  که می خواهند این حس را در مخاطب ایجاد کنند کاربرد دارد. رنگ سفید نیز نماد پاکی، شفافیت و صداقت است که به شکل وسیع برای رنگ تصویر زمینه وب سایت هایی کاربرد که قصد دارند مخاطب را  به سمت محتوای درونی وب سایت جذب کنند.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *