نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » تقویت پیاز مو در منزل به چه صورت است؟

تقویت پیاز مو در منزل به چه صورت است؟

تقویت پیاز مو در منزل به چه صورت است؟

نودل

تقویت پیاز مو در منزل به چه صورت است؟

طبق آخرین یافته های پزشکی ، استفاده از پیاز تأثیر بسزایی در میزان رشد مو در ماه دارد

دانشمندان زندگی گروهی از مردان و زنان مبتلا به طاسی را مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان در این مطالعه 6 بار ریشه موهای خود را با آب پیاز دو بار در روز شستشو دادند

تأثیر پیاز بر روی رشد مجدد مو نتایج حیرت انگیزی به همراه داشت ، تنها پس از 2 هفته علائم رشد مجدد مو مشاهده شد. حدود 74 درصد از شرکت کنندگان پس از چهار هفته رشد واقعی مو را تجربه کردند. عددی که پس از 6 هفته به 87 درصد رسید. جالب اینجاست که آب پیاز بیشتر از مردان ، در رشد مو در زنان تأثیر داشت.

 

 

به گفته متخصصان ، مواد مغذی موجود در پیاز فقط باعث براقیت مو نمی شود بلکه باعث افزایش حجم ، درخشش و قدرت مو نیز می شود. وجود ترکیبات گوگردی ، ضد میکروبی ها و آنتی اکسیدان ها به پیاز چنان نیرویی می دهد که موها را تقویت می کند. روش تقویت مو پیاز یکی از معدود روشهای خانگی برای تقویت مو است. در مورد کاشت مو شیراز تخفیف در سایت کاشت با ما بیشتر بخوانید..

ماساژ دادن

ماساژ مو به تنهایی می تواند به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کند. می توانید پوست سر خود را با روغن و ماسک های تقویت کننده مو ماساژ دهید. ماساژ باعث تحریک پوست سر و بهبود ضخامت مو می شود. هر روز وقت خود را صرف ماساژ پوست سر خود کنید ، نه تنها برای تقویت مو ، بلکه همچنین برای کاهش استرس و اضطراب.

استفاده از روش های سنتی

موهای خود را با ماست بشویید

  مقداری سیر را رنده کرده و با عسل مخلوط کرده سپس روی سر مالیده و به مدت 2 ساعت روی سر قرار دهید.

  سیاه دانه را با موم و کمی روغن بادام و حنا مخلوط کرده و به مدت 40 دقیقه مالش دهید

  آب پرتقال و روغن زیتون را به مقدار مساوی مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه روی سر قرار دهید

  تخم مرغ و روغن زیتون را مخلوط کرده و روی موها بمالید ، سپس سر خود را بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید

  چند برگ شاهی را خرد کرده و له کنید تا آب موجود در آن تخلیه شود. سپس آن را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی سر مالیده و سرانجام بعد از 6 ساعت موهای خود را بشویید.

  ماساژ مو با روغن کنجد قبل از حمام رفتن و سپس شستن آن در تقویت فولیکول های مو موثر است.

  روغن نارگیل همچنین می تواند در تقویت فولیکول های مو موثر باشد. مالیدن این روغن به سر و سپس ماساژ آن باعث تقویت فولیکول های مو و احتمالاً رشد مو می شود

قهوه و کاکائو جهت تقویت موی سر

کاکائو و قهوه حاوی آنتی اکسیدان های مختلف و کافئین هستند ، بنابراین در تقویت فولیکول های مو موثر خواهند بود. استفاده از ماسک های کاکائو و قهوه آسیب رادیکال های آزاد را به حداقل می رساند و جریان خون در پوست سر را افزایش می دهد. البته ابتدا باید مطمئن شوید که پوست سر شما به قهوه حساسیت ندارد.

روغن رزماری

رزماری یکی از اولین روغن های اساسی است که مردم برای بهبود ریزش مو از آن استفاده می کنند. روغن رزماری رشد مجدد موهای افتاده را تحریک می کند و می تواند برای درمان ریزش موی آندروژنتیک استفاده شود

چند قطره گل محمدی را با روغن رزماری مخلوط کنید. سپس به مو و پوست سر ماساژ داده و بشویید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید. می توانید چند قطره روغن رزماری به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید. همیشه روغن رزماری را با روغن حامل یا شامپو مخلوط کنید. روغن حامل روغنی است که با روغن های گیاهی ترکیب می شود و باعث رقیق کردن روغن ها می شود.

کدو حلوایی

همچنین می توانید از کدو برای تقویت فولیکول های مو استفاده کنید زیرا کدو حلوایی تأثیرات خوبی دارد و افرادی که از آن استفاده می کنند ریزش موی کمتری را تجربه می کنند. برای استفاده از کدو باید آن را به مدت نیم ساعت بجوشانید و با عسل مخلوط کنید. وقتی خوب خنک شد ، می توانید آن را به مدت بیست دقیقه روی موهای خود قرار دهید تا تأثیرات آن را ببینید ، پس از استفاده از ماسک کدو حلوایی، باید موهای خود را با شامپوهای ملایم بشویید و از آب ولرم استفاده کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

روغن بادام

بهتر است برای تقویت هرچه بیشتر فولیکول های مو از مواد طبیعی استفاده کنید ، زیرا استفاده از لوسیون های تقویت کننده ، شامپوها و محلول های مختلف در بیشتر موارد به نتایج قابل توجهی منجر نمی شود و تنها باعث کاهش ریزش مو می شود. روغن بادام یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش رشد مو و تقویت ریشه مو است ، بنابراین استفاده از آن بسیار توصیه می شود روغن بادام نه تنها آسیب های مختلف مو را از بین می برد ، بلکه به افزایش رشد مو نیز کمک می کند. اما برای دیدن تغییرات قابل توجه ، باید حداقل برای چند ماه از آن استفاده کنید. برای استفاده از روغن بادام باید از طبیعی بودن آن اطمینان حاصل کنید. پس از تهیه روغن بادام طبیعی ، می توانید به راحتی موهای خود را با آن ماساژ داده و تأثیرات خارق العاده آن را مشاهده کنید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *