نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » جاذبه های دیدنی در شهرهای تفلیس و باتومی – گرجستان

جاذبه های دیدنی در شهرهای تفلیس و باتومی – گرجستان

Batumi Aquarium

نودل

جاذبه های دیدنی در شهرهای تفلیس و باتومی – گرجستان

شهرهای تلفیس و باتومی قطب های گردشگری  کشور گرجستان هستند که هر یک سهم بزرگی را در جذب گردشگر و رشد صنعت توریسم داشته و سالانه بخش بزرگی از درآمد آن را تامین می نمایند .

این دو شهر دارای چهره های بسیار متمایز است و البته هر کدام سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر دنیا هستند . تفلیس ، پایتخت کشور گرجستان که تاریخی پر فراز و نشیب داشته و بازدید از آثار تاریخی این شهر در الویت برنامه های گردشگران قرار دارد و شهر باتومی را پایتخت تابستانی گرجستان می نامند که دارای امکانات تفریحی بی نظیری است و برای گذران تعطیلات تابستانی بسیار ایده آل است .  در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی این دو شهر شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم ، پس در ادامه همراهمان باشید :

خیابان روستاولی   Rustaveli street- تفلیس

Rustaveli street

پیشنهاد می کنیم بازدید و گشت و گذار در تور تفلیس را از خیابان معروف و پر جاذبه روستا ولی آغاز کنید . این خیابان بسیار مشهور و پر جاذبه است و اغلب مجموعه های تفریحی ، مراکز خرید ، رستوران های معروف و همچنین برخی ارگان ها نظیر پارلمان گرجستان ، کلیسای کاشوتی ، مرکز اپرای تفلیس ، سالن تئاتر باله ، آکادمی تئاتر روستاولی ، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان همگی در این خیابان قرار دارند . با قدم زدن در خیابان روستا ولی ، مناظری زیبا از ساختمان های مدرن شهر را می بینید که دارای معماری به سبک اروپایی هستند در در اغلب خیابان های باریک و پر پیچ و خم آن کافه های کوچکی را می بینید که شما را وسوه می کند که به داخل بروید و از فضایی دولنشین آن بهره مند شده و نوشیدنی دلخواهتان را سر بکشید و اغلب این کافه ها و رستوران های حوالی این منطقه تا پاسی از صبح باز بوده و محل مناسبی برای خوشگذرانی اند .

حمام های حرارتی در آبانتوبانی – تفلیس

Thermal baths in Abantobani

به گزارش سفر باتو ، شهر تفلیس از دیر باز بواسطه دارا بودن چشمه های آبگرم و حمام های تاریخی در مسیر جاده ابریشم قرار داشت به شهرت رسیده است . بطوریکه بسیار از سیاستمداران و هنرمندان بزرگی همچون پوشکین و دوماس نیز از آب گرم این چشمه های بهره برده اند . در آن زمان شصت و سه حمام در این منطقه وجود داشت  که به مرور از تعداد آنها کاسته شده و هم اکنون تنها پنج حمام در این منطقه وجود دارد . قدمت این حمام ها به بیش از هزار و پانصد سال می رسد .  همچنین  تور بالی را در سایت سفر باتو از دست ندهید.

شهر قدیمی – تفلیس

Old Town - Tbilisi

در شهر تفلیس، منطقه ای تاریخی به چشم می خورد که بازدید از آن بسیار جالب و تماشایی است .  این منقطه از شهر بیست و نه بار تخریب شده و مجددا مورد بازسازی قرار گرفته است اما توانسته چهره تاریخی خود را حفظ نموده و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل شده است .

مجسمه مادر – تفلیس

Statue of Mother - Tbilisi

مجسمه زیبا و پر ابهت مادر که به نماد شهر تفلیس تبدیل شده در خارج از شهر تفلیس و بر بالای تپه سولولاکی قرار گرفته است و تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است . اما هرچه به آن نزدیکتر شوید زیبایی های آن برای شما قابل رویت شده و جزئیات آن را بهتر درک خواهید کرد . این تندیس را ددا نیز می گویند و در واقع زنی است که یک شمشیر و یک کاسه آب را در دستان خود نگه داشته و کاسه نشانه مهمان نوازی  و خوش آمد گویی به مهمانان شهر و شمشیر نشانه رویارویی با دشمنان است .

باغ گیاه شناسی – باتومی

Botanical Garden - Batumi

باغ گیاه شناسی تور باتومی  در فاصله ده کیلومتری از شمال بندر شهر قرار دارد و حدود یکصد و ده هکتار وسعت دارد . این باغ در سال ۱۸۸۰ میلادی ، توسط گیاه شناس روسی به نام  آندری نیکلاویچ کراسنوف ساخته و رسما در ۱۹۱۲ میلادی گشایش یافت . جالب است بدانید در این باغ پنج هزار گونه نادر از ‌گیاهان مناطق غرب آسیا ، قاره آمریکا ، هیمالیا ، مدیترانه، قفقاز و … جمع آوری و نگهداری می شود .

که نمونه آن را در کمتر نقطه ایی از این کره خاکی خواهید دید .

آکواریوم باتومی

Batumi Aquarium

این آکواریوم جزو مکانهای پر بازدید و کم نظیر است و سالانه هزاران بازدیدکننده دارد . ساختمان این  آکواریوم دارای نمایی منحصر به فرد و زیباست و در امتداد خط ساحلی واقع شده است .  و داخل آن از چهار بخش جداگانه تشکیل شده که در داخل هر یک نمونه ها و  دسته های مختلفی  از آبزیان را خواهید دید . این گونه ها اغلب از دریای اژه ، دریای سیاه و اقیانوس هند به این منطقه آورده شده اند .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *