نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » جزیره زیبا و شگفت انگیز سانتورینی Santorini- یونان

جزیره زیبا و شگفت انگیز سانتورینی Santorini- یونان

دهکده اویا   Oia

نودل

جزیره زیبا و شگفت انگیز سانتورینی Santorini- یونان

احتمالا نام این جزیره زیبا و شگفت انگیز بارها و بارها به گوش شما خورده است . این جزیره تکه ای از بهشت است که به مقصدی ایده آل برای گردشگران و افراد مشهور و ثروتمند دنیا تبدیل شده است .  سانتورینی یکی از دلایل شهرت کشور  یونان است و اغلب گردشگران رویایی سفر به آن را در ذهن می پرورانند . سانتورینی یکی از زیباترین جزایر دنیاست که تصویر آن را در برخی از فیلم ها و یا موزیک ویدئوهای عاشقانه دیده اید . این جزیره با وجود میلیون ها گردشگر در سال در صدر زیباترین و مجلل ترین مقاصد گردشگری دنیا قرار دارد . و با اینکه این جزیره بسیار پر رفت و آمد است اما چیزی از زیبایی و آب های زلال و سواحل تمیز آن کم نشده است .

در ادامه این مطلب سفر باتو با ما همراه باشید تا به اتفاق شما را با گوشه و کنار این بهشت زیبا آشنا کنیم :

تاریخچه جزیره ی سانتورینی

جزیره ی سانتورینی

سانتورینی تا پیش از فوران های آتشفشانی که در سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد رخ داد ، شکلی دایره ای داشت و فوران های مواد مذاب سبب شد تا بخش مرکزی این جزیره به زیر آب برود . و در آن زمان بخش بزرگی از تمدن مینوسی ها که در آن زمان دراین جزیره زندگی می کردند ، از بین رفت و خاکستر آتشفشان همه این جزیره را در بر گرفت . پس از آن برخورد موج های عظیم به جزیره ی کرت (Crete) باقیمانده تمدن مینوسی ها را نیز از بین برد . این جزیره در حال حاضر شکلی هلالی دارد و یک خلیج کوچک و طولانی در این منطقه پدید آمده است که به آن کالدرا می گویند . در کالدرا صخره های عمودی زیبایی را می بینید که از آب بیرون آمده و ارتفاع آنها به حدود سیصد متر می رسد . همچنین در این منطقه دو جزیره کوچک آتشفشانی به نام های پالیا کامنی و نئا کامنی وجود دارد که در واقع بخشی از یک دهانه فعال آتشفشانی هستند که غرق شده بودند . در غرب کالدرا جزایری به نام تیراسیا و آسپرونیسی وجود دارد که آسپرونیسی بسیار کوچک است .

 جزیره سانتورینی در تور یونان حدود هفتاد و چهار کیلومتر مربع وسعت دارد و در مرکز این جزیره شهر تیرا ( فیرا ) قرار دارد . سیزده روستا در اطراف جزیره سانتورینی وجود دارد که اغلب آنها دارای معماری و سبکی سنتی هستند و گویی تاریخ در این مناطق ورق نخورده است . اهالی این مناطق سبک و شیوه خود را از قرنها پیش تغییر نداده اند .

آب و هوای جزیره ی سانتورینی

جزیره ی سانتورینی در فصول گرم سال دارای آب و هوایی گرم و بسیار خشک است و بهترین زمان برای سفر به این جزیره فصل بهار و پاییز است . این منطقه در زمستان ها دارای هوایی خنک و کمی مرطوب است اما از انجائیکه در این زمان حجم سفرها کاهش چشمگیری می یابد اغلب هتل‌ ها و مغازه ‌ها تعطیل هستند . به طور کلی مجمع ‌الجزایر سایکلادس (Cyclades) در اواخر بهار دارای ایده آل ترین شرایط برای سفر هستند و در این زمان همه جا سرسبز و پر از گل است و دمای آب دریا برای شنا عالی است .

http://blogs.bu.edu/ccai/2021/02/05/bestguidekishandistanbulsafar5xc/

جاذبه های دیدنی جزیره ی سانتورینی در یونان

دهکده اویا   Oia

دهکده اویا   Oia

دهکده اویا در شمال سانتورینی قرار دارد که با داشتن ‌مناظری زیبا و نمایی از خانه ‌های سفید به شهرت رسیده است . گردشگران برای اقامت در این دهکده بی تاب هستند و اغلب وقت خود را در امتداد آبهای زلال و یا گشت و گذار در کوچه پس کوچه های این دهکده سپری می کنند . اقامت در دهکده اویا (Oia) چندان ارزان نخواهد بود از این رو اغلب گردشگران این منطقه از قشر پولدار هستند . دهکده اویا غروبی زیبا دارد که یکی از دلایل شهرت آن وجود همین منظره زیبا از غروب سرخ و آبی است . حتی برخی معتقدند زیباترین منظره‌ غروب خورشید بر روی کره زمین را در اویا دیده اند .

در این دهکده بنایی باشکوه و زیبا به چشم می خورد که عمارت آرگیروس نام دارد و توسط جورج آرگیروس ( از ثروتمندان این منطقه ) ساخته شده و قدمت ان به سال ۱۸۸۸ میلادی باز می گردد و امروزه چهارمین نسل از این خانواده مالک این عمارت هستند . این عمارت دارای معماری نئوکلاسیک است که تزئینات باواریایی آن هر بیننده ای را به وجد می آورد .  بازدید از این مکان برای عموم آزاد است و تورهای مختلفی برای بازدید از آن وجود دارد . با ورود به این عمارت از اتاق نشیمن با مبلمان سبک اتریشی دیدن خواهید کرد و سپس اتاق غذاخوری و مبلمان های  مجلل آن چشمها را به سمت خود خیره می کند . در طبقه اول این عمارت موزه ای زیبا وجود دارد که در آن آثار تاریخی و نقاشی ‌هایی از قرن نوزدهم میلادی به معرض نمایش قرار داده شده است .

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *