نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » سرگرمی » آیا می دانستید » حقایقی عجیب و کمتر شنیده شده درباره مردم و فرهنگِ کره جنوبی

حقایقی عجیب و کمتر شنیده شده درباره مردم و فرهنگِ کره جنوبی

کره جنوبی

نودل

حقایقی عجیب و کمتر شنیده شده درباره مردم و فرهنگِ کره جنوبی

در این مطلب حقایقی عجیب و کمتر شنیده شده درباره مردم کره جنوبی و فرهنگ‌های این کشور را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شاید بدانید که پایتخت کره جنوبی، سئول، بزرگترین کلانشهر در کل این کشور است. این کشور دارای ۱۲ میراث جهانی بوده و کیمچی غذای ملی آن است که تقریباً در هر وعده غذایی، تقریباً با همه چیز سرو می‌شود. به جز موارد ذکر شده در این کشور فرهنگ‌های عجیب دیگری هم وجود دارد؛ که در ادامه چند واقعیت عجیب و جالب در مورد مردم کره جنوبی و فرهنگ‌های این کشور را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

جراحی زیبایی در کره جنوبی بسیار محبوب است

در کره جنوبی جراحی پلاستیک یک امر عادی است و مردم این کشور جراحی‌های متعددی انجام می‌دهند. در این کشور جراحی پلاستیک هم برای مردان و هم برای زنان انجام می‌شود. در واقع هر کسی که می‌خواهد ظاهر خود را بهبود بخشد بدون ترس این جراحی‌ها را انجام می‌دهد.

مردم کره جنوبی معتاد به خرید هستند

خرید کردن در کره جنوبی یک امر عادی و روزمره است و بازار تا آخر شب باز است. رستوران‌ها تا دیروقت فعالیت می‌کنند و فروشگاه و مراکز خرید تا ۴ صبح باز هستند و مشتری دارند. کره جنوبی بزرگترین فروشگاه‌های جهان دارد.

آرایش برای همه مردم حتی مرد‌ها رایج است

در کره جنوبی، فقط زنان یا مجریان و بازیگران نیستند که به طور کلی چهره خود را آرایش می‌کنند. در این کشور ۲۰ درصد از مرد‌ها نیز آرایش می‌کنند و سالانه ۹۰۰ دلار برای آرایش در این کشور هزینه می‌شود.

کره جنوبی مشهورترین و خطرناکترین کنترل مرز را در شمال دارد

مرز بین کره شمالی و کره جنوبی، یکی از خطرناکترین مرز‌های کره زمین بوده، زیرا به شدت توسط نیرو‌های نظامی مسلح کنترل می‌شود و حتی مین‌های زمینی فعال نیز در آن دیده می‌شود. از سوی دیگر اگر بخواهید از دو طرف آن عبور کنید، تیرباران خواهید شد. طول این مرز بیش از ۱۵۰ مایل و عرض آن دو و نیم مایل است.

مرد‌های کره جنوبی ریش ندارند

شما ممکن است تصاویری را در کتاب‌های درسی تاریخ یا فیلم‌هایی مانند جومونگ مشاهده کرده باشید که افراد تاریخی ریش‌های بلندی دارند. اما امروزه در این کشور، یک مرد با ریش حتی با ریش‌های مرتب هم شلخته و بی‌نظم است. ریش داشتن در کره جنوبی بی‌معنا بوده و مرد‌ها حتی برای استخدام در شرکت‌ها نیز باید ریش خود را بزنند.

در کره جنوبی سن مردم یک سال بیشتر از بقیه مردم جهان است

در کره جنوبی نوزادان در زمان تولد یک ساله محسوب می‌شوند در نتیجه سن یک فرد متولد کره جنوبی با سن یک فرد در یک کشور دیگر که در یک سال متولد شده باشند متفاوت خواهد بود.

مایکروسافت در کره جنوبی پادشاهی می‌کند

در کره جنوبی با اینکه مرورگر‌های مختلفی در دسترس مردم قرار دارند، اما همه اعم از مردم عادی و شرکت‌ها یا حتی بانک‌ها باید از Internet Explorer استفاده کنند. در واقع این موضوع از سال ۱۹۹۹ به طور انحصاری و قانونی تعیین شده است.

تکواندو متعلق به کره جنوبی است

تکواندو، نزدیک به ۲۰۰۰ سال پیش در کره آغاز شد. این اولین شکل دفاع شخصی از هنر‌های رزمی است و امروزه این ورزش یک ورزش ملی و محبوب‌ترین ورزش در کره جنوبی است و در سال ۲۰۰۰ به بخشی از بازی‌های المپیک تابستانی نیز تبدیل شده است

خواب کم در میان مردم کره جنوبی

شاید احساس کنید که خوابتان کم شده و زمان زیادی از روز را کار می‌کنید، اما در سئول، شهروندان به طور متوسط کمتر از شش ساعت در شبانه روز می‌خوابند و استراحت می‌کنند.

ساعات اضافه کاری در کره جنوبی زیاد است

یک هفته‌ی کاری ۴۰ ساعته، در واقع ساعت کاری استاندارد جهانی است، اما برای کره جنوبی یک هفته‌ی کاری به طور متوسط ۵۵ ساعت در هفته است و این موضوع بسیار عادی و خوب انجام می‌شود.

منبع: دینو

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *