نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » دورکاری پشتیبان های شبکه با ظهور بیماری کرونا

دورکاری پشتیبان های شبکه با ظهور بیماری کرونا

دورکاری پشتیبان

نودل

دورکاری پشتیبان های شبکه با ظهور بیماری کرونا

دورکاری پشتیبان های شبکه با ظهور بیماری کرونا بسیار زیاد شده است. بسیاری از شرکت ها نیروهای شبکه خود را به صورت دورکار استخدام می کنند. در برخی از موارد نیز این شرکت ها برای این بتوانند خدمات شبکه کامپیوتر را به خوبی دریافت کنند آن را برونسپاری می کنند. بسیاری از شرکت های خدمات کامپیوتری هستند که به صورت دورکاری با قیمت مناسب و تخصص بالا به فعالیت می پردازند. اما پشتیبان شبکه کیست و خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟ در ادامه شرحی درباره آن می دهیم.

پشتیبانی شبکه چیست

به فعالیت هایی که برای بررسی مداوم و عیب یابی شبکه توسط پشتیبان شبکه انجام می شوند را پشتیبانی شبکه می گویند. در موارد رخ دادن مشکل و قعطی و یا بروز اختلال در عملکرد نرم افزارها و سخت افزارهای شبکه، پشتیبان به سرعت وارد عمل شده و مشکلات را رفع می کند.

پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه را می توان به دو صورت انجام داد. در روش اول شرکت نیازمند خدمات شبکه، یک نفر را به صورت دائم استخدام می کند تا مدیریت و نگهداری از شبکه را به عهده بگیرد. در روش دوم شرکت خدمات مورد نیاز خود را برون سپاری می کند. این کار به صورت قراردادی با شرکت های فعال در حوزه خدمات شبکه انجام می شود. شرکت پیشگام رایانه یکی از معتبرترین شرکت های حوزه نگهداری و مدیریت شبکه های کامپیوتری در تهران و کرج است.

سرویس شبکه یک قابلیت است که عملکرد شبکه را تسهیل می کند. این به طور معمول توسط یک سرور (که می تواند یک یا چند سرویس را اجرا کند) و بر اساس پروتکل های شبکه در لایه برنامه در مدل اتصال سیستم های باز (OSI) شبکه ارائه می شود.

پشتیبان شبکه

برای استفاده از خدمات شبکه، لازم است بدانید که پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی بر عهده وی است. امنیت و مانیتورینگ شبکه اهمیت بسیاری دارد؛ با وجود این عده زیادی از افراد اطلاعات کمی در این زمینه دارند. به همین علت در هنگام قرارداد به کارشناس پشتیبانی شبکه توجهی ندارند. با این حال پشتیبان، خدمات پشتیبانی شبکه را انجام می‌دهد که شامل : پشتیبانی سرور و پشتیبانی و نگهداری می‌شود.

پشتیبان شبکه کیست؟

پشتیبان شبکه فردی است که مهارت‌های تخصصی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری دارد. وی همچنین درباره نحوه ارتباط با افراد نیز دارای مهارت است؛ زیرا پشتیبانی شبکه نه تنها در هنگام بروز مشکل برای سیستم به کار می‌آید، بلکه در هنگام بروز مشکل مدیر مجموعه نیز نگران بوده و توانایی رفع مشکل را نخواهد داشت.

به همین دلیل پشتیبان شبکه باید در شرایط استرس‌زا، از توانایی‌های خود استفاده کرده و ارتباط خوبی با کارفرما برقرار نماید. به این ترتیب قادر خواهد بود شرایط را آرام کرده و سپس به رفع مشکل بپردازد.

پشتیبان‌های شبکه به طور معمول در رشته‌های کامپیوتری با گرایش سخت افزار و نرم افزار و یا رشته برق فارغ التحصیل شده‌اند. در برخی از موارد هم این افراد با شرکت در دوره های میکروتیک و سیسکو مهارت کار با شبکه را یاد گرفته اند. البته قابل ذکر است که تمامی افرادی که از رشته های کامپیوتری دانشگاه فارغ التحصیل شده اند نیز قبل از ورود به بازار کار باید دوره های تخصصی شبکه را پشت سر بگذارند.

این امر بدان معنا نیست که برای فعالیت در زمینه پشتیبانی شبکه ، نیاز است حتما در یکی از این رشته‌ها تحصیل کرده باشید.

زیرا دوره‌های آموزشی زیادی برای یادگیری وظایف پشتیبانی و نگهداری شبکه وجود دارند که شما می‍توانید با شرکت در آنها مهارت‍های مورد نیاز خود را بیاموزید.

خدمات شبکه چیست؟

به مجموعه فعالیت ها و خدماتی که منجر به نصب و راه اندازی، استفاده و بهره برداری، رفع عیب و مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعت و شبکه ی یک مجموعه میگردد ، خدمات شبکه اطلاق میشود. امروزه شبکه های کامپیوتری در تمامی حوزه های مربوط به کسب و کار و سازمان های خصوصی و دولتی مورد استفاده قرار میگیرند به همین دلیل استفاده از خدمات شبکه و کامپیوتر، در سازمانها و نهاد های فوق ناگزیر میباشد و یکی از مهمترین نیاز های کسب و کارهای امروزی به حساب می آید. لذا در صورت نیاز به دریافت مشاوره شبکه ، راه اندازی شبکه های اکتیو و پسیو ، خدمات امنیت شبکه، پشتیبانی و نگهداری شبکه ، رفع عیب و ایرادات شبکه و به طور کلی نیاز به خدمات شبکه ، استفاده از شرکت و تیمی که تخصص و تجربه ی کافی در این زمینه را داشته باشد ملزم و حیاتی است.

خدمات شبکه

اصطلاح خدمات شبکه

این اصطلاح برای طیف وسیعی از نرم افزارها و سخت ها افزارها استفاهده می شود که در قالب یک شبکه به هم متصل شده اند و نیاز به خدماتی برای پشتیبانی و نگهداری دارند. این منابع در یک شبکه توزیع شده اند و توسط یک گروه مرکزی مدیریت می شوند. در حقیقت یک شبکه رایانه ای زمانی ایجاد می شود که چند کامپیوتر به یکدیگر و یا به یک سرور مرکزی متصل شده باشند. رایانه ها در قالب یک شبکه می توانند به فایل ها، پرونده ها، برنامه های کاربردی و سخت افزارها دسترسی داشته باشند.

یک شبکه مزیت های بسیاری را برای مجموعه دارد که می توان به کنترل کیفیت، امنیت بالاتر و سرعت دسترسی اشاره کرد. برای پشتیبانی و نگهداری این شبکه ها نیاز به افراد متخصص است. از این رو می توان با استخدام یک فرد و یا استفاده از خدمت های تخصصی شرکت های شبکه برای نگهداری و پشتیبانی شبکه بهره برد. همچنین می توان از پتانسیل این شرکت ها برای طراحی و اجرای شبکه نیز بره برد.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *