نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » راهنمای سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

نودل

راهنمای سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به خصوص در بین ایرانی ها محسوب می شود. این کشور به واسطه تاریخ ۳ هزار ساله و مردم مهمان نوازی که دارد، توانسته گزینه ای جذاب برای گردشگران در سراسر جهان تبدیل شود؛ با توجه به نقش پر رنگی ارمنستان در سال های اخیر در زمینه گردشگری داشته ما بر آن شدیم تا یک راهنمای سفر به ارمنستان با تمامی جزئیات تهیه کنیم.

در راهنمای سفر به ارمنستان ما این تضمین را به شما می دهیم که هر آنچه که لازم است نظیر اطلاعات کلی کشور ارمنستان، آب و هوای این کشور، اقامت در آن، شکم گردی، حمل و نقل، بهترین جاذبه های گردشگری این کشور، شیوه ی سفر زمینی، مراکز درمانی و … را بدانید خدمتتان ارائه دهیم تا برای یک سفر ماجراجویانه و حرفه ای کاملا آماده شوید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.بیشتر بخوانید:

راهنمای جامع خرید در مشهد و قشم

گردشگران ایرانی می توانند مجددا بدون ویزا به ارمنستان سفر کنند.

گردشگرانی ایرانی پیش از شیوع کرونا طبق قراردادی که بین کشور های ایران و ارمنستان وجود داشت می توانستند بدون داشتن ویزا (دریافت ویزای فرودگاهی) به این کشور سفر کنند اما مدت زمان این قرار داد در تاریخ 31 می 2020 به پایان رسید و کشور ارمنستان به سبب شیوع ویروس کرونا، از تمدید آن خودداری کرد، اما به تازگی و همزمان با بازگشایی مرز های این کشور به روی ایرانیان، قوانین مربوط به عدم نیاز به ویزا برای ورود به ارمنستان مجدداً در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر گردشگران ایرانی تور ارمنستان می توانند به سادگی به این کشور سفر کنند.

موقعیت جغرافیایی ارمنستان

ارمنستان را سرزمین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها می‌نامند. حجم بالایی از این کشور را کوهستان و مناطق مرتفع تشکیل می‌دهد. جاری بودن رودهای پرآب یکی از ویژگی‌های خاص این کشور به شمار می‌رود و اکثر این رودها در نهایت به دریاچه ارس یا کاسپین (خزر) سرازیر می‌شود. این منطقه تابستان‌هایی گرم‌وخشک و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد.

کشور ارمنستان در سرزمین قفقاز جنوبی قرار گرفته و از لحاظ جغرافیایی، منطقه‌ای است در مرز آسیا و اروپا. کشوریست بین دریای خزر و دریای سیاه. از شمال با کشور گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌مرز است.

قدمت و تاریخ ارمنستان

ارمنستان قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد. تاریخ این کشور همواره در طی سال‌های متمادی مورد تصرف و اشغال نیروها و قدرت‌های بزرگ منطقه بوده و همیشه در دوره‌های مختلف مورد ظلم قرار گرفته است. این منطقه در گذشته بخشی از ایران بود و در مسیر جاده ابریشم قرار داشت؛ به همین دلیل تشابهات بسیاری با فرهنگ و هنر ایرانی در آن مشاهده می‌شود.

سال‌های زیادی مناطق غربی ارمنستان تحت اشغال عثمانی‌ها و مناطق شرقی آن تحت اشغال روس‌ها قرار داشت.

آب‌وهوای ارمنستان

ارمنستان را کشوری چهارفصله می‌نامند. این منطقه دارای آب و هوای قاره‌ایی است و تابستان‌های گرم‌وخشک و زمستان‌های سرد و برفی دارد.

در این کشور تقریبا فصل بهار، متعادل‌ترین فصل سال است و معمولا با بارش باران همراه است. دمای هوا در اواسط تابستان و در ماه‌های تیر و مرداد به  ۴۰ درجه می‌رسد. از طرفی با شروع فصل پاییز هوا به سمت سردی رفته و بارش باران و برف شروع می‌شود. با رسیدن زمستان، سرما به شدت افزایش یافته به طوریکه میانگین دمای هوا بین ۲ تا –۱۰ متغیر است.

راه های سفر به ارمنستان

از آن جایی که ارمنستان همسایه ایران است، یکی از راه های سفر به ارمنستان از مرز زمینی نیز استفاده کرد. به همین دلیل یکی از راه های ارزان تر و طولانی مدت تر سفر به ارمنستان،سفر زمینی به ارمنستان است. از دیگر راه های پرکاربرد برای مسافرت به ارمنستان، استفاده از خطوط هواپیمایی و تور هوایی ارمنستان است. قیمت بلیط های هواپیما به ارمنستان با توجه به شرکت ارائه دهنده خدمات پرواز متنوع است.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *