نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » رسیدگی به نظافت گربه

رسیدگی به نظافت گربه

رسیدگی به نظافت گربه

نودل

رسیدگی به نظافت گربه

اگر یک گربه کوچک به خانه آورده اید، و تصمیم به نگهداری از او دارید، وقت آن رسیده که به مسئولیت های مرتبط با نگهداری از گربه نیز فکر کنید. رسیدگی به نظافت گربه، یکی از مهمترین این مسئولیت هاست. نظافت گربه چندین بخش دارد. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد خرید گربه خانگی را دارید، حتما باید با این نکات ریز مربوط به نظافت گربه آشنا شوید، تا بتوانید او را برای سالیان سال در سلامت کامل در کنار خود داشته باشید. امروز در این مقاله، به بررسی چندین قسمت مهم مربوط به نظافت این حیوانات ملوس دوست داشتنی میپردازیم.

 

 

حمام کردن گربه

قابل انکار نیست که حمام کردن گربه باعث تمیزی، و از بین رفتن مو‌های سست در بدن او می‌شود، اما در انجام این کار به هیچ وجه زیاده روی نکنید.نیازی به حمام کردن بیش از حد گربه‌ها نیست. بهتر است اقدام به حمام کردن بچه گربه‌ها نکنید. مگر این که گربه مبتلا به بیماری  قارچ باشد. حمام کردن گربه‌های مسن یا گربه‌های بیمار، به طور منظم می‌تواند کمک‌کننده باشد زیرا آنها قادر به نظافت روزانه خود نیستند.

در حمام کردن گربه لازم است که مراقب دهان و گوش گربه باشید. آب نباید وارد دهان و گوش گربه شود. در طول حمام با دستتان گوش گربه را به پایین بگیرید تا ورود آب را به آن‌ها مسدود کنید.مستقیماً آب به صورت گربه نپاشید. گربه‌ها از این کار نفرت دارند.

شانه کردن گربه

وقتی گربه ای را شانه میکنید، موهای سست و ریخته شده بر روی بدن گربه از بدن و پوست او جدا میشود. نکته مثبت دیگر این است که وقتی موی گربه به طور مرتب شانه شود، تعداد موهای کمتری در خانه و روی مبل خواهید دید. به عبارت دیگر، ریزش موی گربه شما کمتر میشود.
از سوی دیگر، وقتی موی سست روی بدن گربه کمتر باشد، با لیس زدن بدنش، موی کمتری نیز وارد معده اش میشود.

گربه ها با نژادهای مختلف، میتوانند مو کوتاه یا مو بلند باشند. بسته به اندازه مویی که دارند، باید شانه شوند. گربه های مو کوتاه را معمولا هفته ای یک بار و با برسی نرم شانه میکنیم. برس نرم، یک برس منحنی و اریب با دندانه های بسیار نازک است که به بین بردن شوره و ریزش مو کمک میکند. در مقابل، گربه های مو بلند به شانه کردن روزانه نیاز دارند.

تمیز کردن گوش گربه

تمیز کردن گوش گربه

رسیدگی به گوش گربه، یکی دیگر از مسائل بسیار مهم است. گربه هایی که نژاد اسکاتیش فولد هستند، گوش های خوبیده دارند، و تمیز کردن گوش هایشان برایشان بسیار دشوار است. در این حالت، باید به او کمک کنید و گوش هایش را برایش تمیز کنید. عفونت گوش گربه در حالت شدیدتر، باعث ابتلا به بیماري به اسم جرب گوش میشود. اگر گربه شما، بیش از حد گوشش را میخاراند و مدام گوشش را تکان میدهد، و یا اگر متوجه وجود کثیفی و جرم های زیاد در گوش گربه شده اید، سریعا باید گربه را نزد دامپزشک ببرید تا با تشخیص و درمان به موقع، از حاد تر شدن شرایط جلوگیری شود.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *