نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » سرویس گیم پس (Game Pass) چیست؟

سرویس گیم پس (Game Pass) چیست؟

Game Pass

نودل

سرویس گیم پس (Game Pass) چیست؟

سرویس Game Pass برخلاف بسیاری از پلتفرم هایی که مایکروسافت راه اندازی می کند، به نفع کاربران و عموم مردم است. مایکروسافت همواره با ارائه پیشنهادات وسوسه انگیز سعی در جذب کاربران و گیمرها دارد. دلیل آن حضور سونی و کنسول پلی استیشن خواهد بود. این شرکت ها همیشه رقابت تنگاتنگی برای توسعه نرم افزار و معرفی بازی دارند و به این ترتیب مایکروسافت با سرویس Game Pass توانسته بازی را تا حد زیادی به نفع خود تغییر دهد.

اگر علاقه مند به تجربه بازی های کنسولی و رایانه شخصی بر روی یک سیستم ارزان قیمت و یک پلتفرم جامع با صدها بازی هستید، اکنون سرویس Game Pass می تواند همان چیزی باشد که منتظرش هستید.

 

سرویس Game Pass چیست؟

برای استفاده از سرویس Game Pass خرید گیفت کارت ایکس باکس و شارژ حساب کاربری الزامی است. کاربران ایرانی امکان پرداخت مستقیم و خرید این گیفت کارت را ندارند اما روشی وجود دارد که با استفاده از آن می توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن حساب را شارژ کرد.

گیم پس چیست؟

به بیان ساده، سرویس Game Pass در واقع یک سرویس اشتراکی است که توسط مایکروسافت ایجاد شده است و شما می توانید با عضویت و خرید اکانت Game Pass به راحتی بیش از 100 بازی را در طول روز دانلود و نصب کنید. این بازی ها روی کنسول و دسکتاپ این شرکت قابل اجرا هستند. گسترش اینترنت باعث شده تا شرکت های بزرگ به جای سی دی و بازی های فیزیکی، به فکر عرضه نسخه های دیجیتال با دسترسی آسان تر باشند. البته اگر به دنیای بازی های رایانه ای و کنسولی علاقه مند هستید، احتمالاً می دانید که سرویس Game Pass چقدر در بین کاربران محبوب است.

برای استفاده از آن باید خدمات ویژه این شرکت را خریداری کنید. این خدمات به طور کلی به دو بخش تقسیم می شوند. یکی از آنها کم هزینه است و دیگری برای کسانی مناسب است که علاوه بر کنسول، بازی ها را روی دسکتاپ نیز تجربه می کنند و تمایل دارند از این سرویس اشتراک در موبایل نیز استفاده کنند.

با این حال، شما می توانید آن را برای سه، شش و دوازده ماه فعال کنید. البته مدتی است که بازی های بیشتری به سرویس Game Pass اضافه شده و کاربران ایرانی نیز به دنبال استفاده از آن هستند. با استفاده از سرویس GamePass می توانید به راحتی کیف پول خود را شارژ کنید، برای این کار کافی است یک کارت هدیه GamePass را از سایت ایران موجو خریداری کنید و سپس کد بازخرید را دریافت کنید. مطمئن شوید که این کد بازخرید بر اساس منطقه حساب شما است.

انواع Game Pass

به طور کلی دو نوع سرویس Game Pass برای استفاده در دسترس است. می توانید از هر دوی این سرویس ها در کنسول مایکروسافت ایکس باکس استفاده کنید. در واقع لازم است در این کنسول و دسکتاپ به اینترنت و همچنین سرورهای مایکروسافت متصل شوید و سپس مطمئن شوید که نرم افزارهای لازم را روی ویندوز اجرا کرده و در نهایت اکانت خود را شارژ کنید.

سرویس کنسول Game Pass

همانطور که از نام این سرویس Game Pass حدس زده اید، مخصوص کنسول های این شرکت خواهد بود. می توانید از آن برای نصب 100 بازی در ماه، دسترسی به بازی های ویژه، انحصاری و ویژه و تخفیف های عالی برای استفاده معمول خود استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید پرداخت های درون برنامه ای و خدمات مبتنی بر DLC را نیز بر روی حساب خود اجرا کنید که به خودی خود یک تجربه فوق العاده و کم هزینه است.

سرویس Game Pass Ultimate

سرویسگیم پس آلتیمیت همچنین برای کسانی مناسب است که تمام عمر خود را صرف بازی های ویدیویی کرده اند و می خواهند آن را روی سیستم عامل ویندوز 10 و همچنین گوشی های هوشمند داشته باشند. با استفاده از سرویس Game Pass می توانید بازی های آنلاین را روی دسکتاپ خود انجام دهید، به بازی های EA Play دسترسی داشته باشید و از طرف دیگر DLC های توسعه یافته را به صورت رایگان دریافت کنید.

علاوه بر این، شما به بیش از 100 بازی رایگان در سرویس Game Pass Ultimate نیز مانند کنسول Xbox دسترسی خواهید داشت. به همین ترتیب، این سرویس از مایکروسافت در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد. می توان آن را به راحتی در پلتفرم های مختلف در ویندوز، ایکس باکس، اندروید و iOS تجربه کرد.

بازی های ظرفیت

به همین ترتیب اگر وارد وب سایت های خرید خدمات گیم پس شوید احتمالا با نام هایی به نام ظرفیت غیر خانگی و … مواجه خواهید شد که مطمئنا این سوال پیش می آید که آیا می توانید از آنها استفاده کنید؟ چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد؟ در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

می توانید از خدمات Game Pass در چندین سیستم به صورت مشترک استفاده کنید. این آخرین سنگر مایکروسافت در برابر کنسول پلی استیشن است.

ظرفیت Home Game Pass

ظرفیت سرویس خانگی گیم‌پس یکی دیگر از روش‌های رایج استفاده از حداکثر ظرفیت است که می‌توانید از گیم‌پس در سیستم‌های دیگر با حالت گیم‌شیرینگ استفاده کنید و به همین دلیل فروشندگان گیم‌پس معمولاً آن را به دو نفر می‌فروشند و این باعث می‌شود قیمت نهایی بسیار کمتر شود. البته مانند سایر سرویس ها منع قانونی در مورد آن وجود ندارد، اما همچنان باید به این نکته توجه داشته باشید که شما به عنوان کاربر دوم ممکن است توسط مالک اکانت غیر فعال شده باشید.

ظرفیت غیر خانگی

بعد از حالت اشتراک گذاری بازی می توانید از ظرفیت غیر خانگی در سرویس بازی استفاده کنید. به همین ترتیب، حساب شما متعلق به شخص دیگری است و شما آن را به عنوان کاربر دوم وارد خواهید کرد. منطقاً قیمت بسیار کمتر از سایر خدمات از جمله ظرفیت کامل خواهد بود. می توانید آن را در کنسول نسل نهم خود فعال کنید. اگر این سرویس را از یک مرجع معتبر خریداری نکنید، ممکن است درگیر کلاهبرداری شوید و بعد از آن دست شما به جایی بند نباشد.

ظرفیت کامل سرویس Game Pass

این ظرفیت پر است و کل حساب در دسترس کاربر است. با استفاده از این حساب می توانید رمز عبور و جزئیات حساب کاربری Game Pass را دریافت کرده و آن را از حالت معمول به یک حساب اشتراکی تبدیل کنید. البته قیمتش هم بالاتره. این ظرفیت را می توان در حساب های شخصی فعال کرد.

نحوه خرید و استفاده از سرویس Game Pass

برای استفاده از این سرویس باید از کنسول های ایکس باکس، سیستم عامل ویندوز یا پورتال رسمی ایکس باکس استفاده کنید و در نهایت یک حساب کاربری بسازید. پس از ایجاد حساب سرویس GamePass؛ باید حساب خود را شارژ کنید. با توجه به هزینه ای که برای این خدمات باید پرداخت کنید، می توانید کارت هدیه دریافت کنید.

در حال حاضر کد ثبت اشتراک یا بازخرید حساب کاربری Game Pass به راحتی قابل انجام است. پس از شارژ حساب نیز می توانید از آن به عنوان اشتراک استفاده کنید. در حال حاضر، این سرویس 9 دلار برای کنسول، 14 دلار برای PC4 و 14 دلار برای اشتراک و حساب Xbox Live Gold هزینه خواهد داشت. اشتراک Game Pass نیز به صورت ماهانه خریداری می شود و تا زمانی که بخواهید می توانید کنسول خود را شارژ کنید. البته منظور از پرداخت دلاری واحد مالی آمریکا و منطقه آمریکا خواهد بود.

چه بازی هایی در Game Pass موجود است؟

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از این سرویس، بیش از صد عنوان بازی بر روی کنسول های ایکس باکس قابل استفاده است که از جمله آنها می توان به Minecraft، Raider، Viva Pinata و … اشاره کرد. کنسول 360. اگر می خواهید این حس منحصر به فرد و نوستالژیک را با یک موتور گرافیکی و پردازش قدرتمند دوباره تجربه کنید، اکنون زمان ورود به پلتفرم Gamepass است. یک مزیت مهم GamePass این است که می توانید بازی های رایگانی را که در کتابخانه در دسترس هستند برای همیشه نگه دارید.

چنین سرویسی در پلتفرم شبکه پلی استیشن وجود ندارد. البته استفاده از سرویس Game Pass کنسول های مایکروسافت مزایای زیادی دارد که افرادی را که دوست دارند بازی های ویدیویی را بیش از پیش تجربه کنند به خود جذب می کند.

مزایای استفاده از سرویس Game Pass

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، همیشه یک سری بازی های خاص می توانند باعث انتخاب یا عدم انتخاب کنسول ها شوند. مزیت اصلی و کلیدی این سرویس قیمت بسیار پایین آن است. شما ماهی 15 دلار می پردازید و می توانید ساعت ها با بیش از 100 بازی خود را سرگرم کنید.

علاوه بر این، برخلاف سونی، تنوع بازی ها کمی بیشتر است. آنها سعی کرده اند بهترین ها را در لیست گیم پس قرار دهند. این ممکن است راهی برای مقابله با شرکت های رقیب باشد. می توانید Forza، Halo و … را دانلود، نصب و روی آن اجرا کنید. در روزهای خاص مانند هالووین و غیره نیز می توانید از تخفیف های فوق العاده و ویژه این شرکت استفاده کنید. عناوین بازی ها محدود به عناوین انحصاری مایکروسافت نیست.

آخرین مزیتی که می توان برای سرویس Game Pass تعریف کرد، مربوط به امکان اشتراک گذاری بین چند کنسول خواهد بود. برای دسترسی به این حالت باید اکانت اصلی اشتراک را به Home تبدیل کنید، وارد حساب کاربری شوید و سپس عملیات سوئیچ به راحتی انجام شود. این سرویس بهترین و ایده آل ترین انتخاب به خصوص برای کسانی خواهد بود که می خواهند با دوستان خود اکانت بخرند.

کارت هدیه و کد بازی اصلی Xbox Ultimate را می توان در همه دستگاه ها از جمله سری اس Xbox Series S، X Series، Xbox One، PC و موبایل استفاده کرد. در واقع با خرید Game Pass سرویسی دریافت می کنید که می توانید در دستگاه های مختلف از آن استفاده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که خرید Xbox Game Pass به نوع و سری دستگاه Xbox شما بستگی ندارد. اگر شما یک کنسول Xbox Series S دارید، کاملا اشتباه است که فکر کنید باید برای آن یک اشتراک مخصوص بازی بخرید. چه مدل های قدیمی و چه جدید، می توانید کارت هدیه Game Pass را برای هر کنسول Xbox خریداری کنید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *