نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » شرایط آب و هوا چه تاثیری بر عملکرد کرکره برقی دارد؟

شرایط آب و هوا چه تاثیری بر عملکرد کرکره برقی دارد؟

کرکره-برقی

نودل

شرایط آب و هوا چه تاثیری بر عملکرد کرکره برقی دارد؟

در این مطلب قصد داریم پاسخ مناسبی به سوال شرایط آب و هوا چه تاثیری بر عملکرد کرکره برقی دارد؟ ارائه دهیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد.. با ما همراه باشید.

به طور کلی کرکره برقی ها از یک ردیف تیغه های متصل به هم تشکیل شده است که این ردیف تیغه به واسطه یک موتور الکتریکی و استفاده از ریموت به صورت عمودی حرکت می کند و قابل کنترل است.

تاثیر شرایط آب و هوایی بر روی عملکرد کرکره برقی

کرکره برقی ها در برابر باد و باران مقاوم هستند و عملکرد آنها دچار مشکلی نمی شود. از جمله ویژگی های مثبت استفاده از کرکره های برقی می توان قابلیت سازگاری با همه شرایط آب و هوایی، امنیت بالاتر و نیز عمر مفید طولانی تر نسبت به درهای سنتی و قدیمی را نام برد. همچنین این که در صورت قطعی برق نیز مشکلی در عملکرد این کرکره ها ایجاد نمی شود به این دلیل که این کرکره برقی ها حتی درصورت نداشتن برق اضطراری، به صورت دستی و با نیروی انسانی قابل حرکت و باز و بسته کردن می باشند.

نصب کرکره های برقی برای ورودی درب خانه القا کننده این مفهوم است که شما به حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت برای خانواده خود اهمیت می دهید. جهت این که درب منازل و مکان های مسکونی و یا دیگر اماکن پر تردد به راحتی باز و بسته شود، تهیه و نصب درب های اتوماتیک پیشنهاد می شود . برای مثال وقتی که می خواهید وسیله نقلیه خود را در پارکینگ پارک کنید، دیگر به پیاده شدن و باز و بسته کردن در به صورت دستی نیست.

در نتیجه این کرکره برقی ها طوری طراحی و تولید می شوند که به سادگی خراب نشده و درنتیجه امنیت و  رفاه را نیز برای شما و خانواده تان فراهم کند.

انواع مختلف کرکره برقی ها در اندازه و سایز ها مختلف و نیز شکل های متفاوتی وجود دارند که می شود آنها را به سادگی در مکان های گوناگون نصب کرد.

کرکره های برقی می توانند نقش بسزایی در تامین امنیت یک محیط داشته باشند. این محصولات از تیغه های مستحکم و دارای مقاومت بالا ساخته می شوند که دارای مدل هایی با جنس ها و مواد سازنده متفاوت از یکدیگر می باشند. علاوه بر زیبایی، بهینه سازی و صرف جویی در  مصرف انرژی نیز یکی از مهم ترین خواص یک کرکره برقی اتوماتیک است.

 

قسمت های مختلف تشکیل دهنده کرکره برقی ها:

در زیر، قسمت های اصلی سازنده کرکره برقی اتوماتیک و ریموت دار را تشریح می کنیم که برخی از آنها قسمت های اصلی سازنده کرکره برقی هستند و برخی دیگر مانند موارد 7 و 8 الزامی نمی باشند.

  1. تیغه کرکره : این قسمت درواقع همان بدنه تشکیل دهنده درب می باشد که نمای اصلی کرکره برقی محسوب می شود و این تیغه ها در انواع مختلف طرح چوب و یا رنگ های متفاوت و متنوع وجود دارند.
  2. موتور کرکره : قسمت موتور کرکره برقی در اصل یک موتور الکتریکی می باشد که با برق کار می کند، در اصل این موتور الکتریکی وظیفه جابه جایی درب به صورت عمودی و باز و بسته کردن درب را بر عهده دارد. این موتور های الکتریکی به دو نوع موتورهای توبلار و ساید تقسیم بندی می شوند که هرکدام بر حسب اندازه و وزن درب کاربرد خود را دارند.
  3. ریل : یک پروفیل Uشکل است که حالت عمودی در دو طرف محل درب نصب می شود و تیغه ها و رول بر روی آن سوار شده و در آن به بالا و پایین حرکت می کنند. جنس ریل ها معمولا از آلیاژ های آهن و آلومینیوم است.
  4. قوطی ها : برای نصب ریل ها بر روی دیوار ابتدا باید قوطی هایی با اندازه مناسب درون دیوار و زیر کار تعبیه شود.
  5. صفحه پلیت : دو صفحه فلزی هستند که بر روی قوطی ها و در بالا نصب شده و موتور و رول کرکره برقی بر روی آن سوار می شوند. در اصل این دو صفحه فلزی، صفحه های نگهدارنده شفت درب و موتور هستند.
  6. شفت : شفت درب یه لوله فلزی است که در بالای درب و بر روی صفحه پلیت ها قرار می گیرد و در یک سر آن موتور و روی آن اندکپ و رول تیغه های کرکره برقی سوار می شود. هنگامی که موتور به حرکت در بیاید باعث چرخش شفت می شود و روله کرکره بر روی ریل ها به بالا و یا پایین حرکت می کند. این شفت ها در اندازه های مختلفی وجود دارند.
  7. جا قفلی : این قطعه در زیر درب و قطعه انتهایی کرکره برقی نصب می شود و جهت حفاظت بیشتر کرکره است. پیشنهاد می شود برای امنیت بیشتر حتما این قطعه نصب شود.
  8. کاور موتور : موتور های ساید به دلیل اینکه نسبت به موتور های توبلار قوی تر می باشند و نهایتا دارای اندازه های بزرگتری هستند، در بیرون از شفت درب قرار می گیرند بنابرین برای محافظت از این قسمت در برابر بارش برف و باران و افزایش زیبایی کار و نیز کاهش صدای موتور در هنگام کار، پیشنهاد می شود از کاور موتور برای این قسمت استفاده شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد نصب و راه اندازی انواع کرکره برقی به سایت www.kerkere-barghi.com مراجعه نمایید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *