نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » آموزش » آشپزی » طرز تهیه دلمه بادمجان با گودا

طرز تهیه دلمه بادمجان با گودا

دلمه بادمجان

نودل

طرز تهیه دلمه بادمجان با گودا

در این مطلب دستورالعمل تهیه دلمه بادمجان با گودا آموزش داده شده است.

معمولا دلمه بادمجان، با استفاده ازگوشت فراوان و سبزیجات معطر و تهیه می‌شود و داخل آن با برنج و لپه پر می‌شود. اما برای تهیه یک دلمه بادمجان خوش‌عطر و سرشار از پروتئین، همیشه با سبزی‌های معطر نیاز ندارید. شما می‌توانید با عطر پنیر، دلمه بادمجان را طعم‌دار کنید و بدون اضافه کردن کربوهیدرات‌هایی مثل برنج و لپه، دلمه بادمجان با گودا را تهیه کنید.

 

 

مواد لازم

بادمجان قلمی کوچک چهار عدد
پنیر گودا  ۱۵۰ گرم
گوجه فرنگی فیله شده چهار عدد
پیاز نگینی خرد شده یک عدد
مغز دانه کدو و آفتابگردان دو قاشق سوپ خوری
گشنیز خرد شده ۲۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

بادمجان‌ها را با چاقو به صورت طولی به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید.

داخل بادمجان‌ها را خالی کنید تا فرم قایقی به خود بگیرند و در ظرفی حاوی آب و نمک ۱۵ دقیقه بخیسانید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. سپس با دستمال حوله‌ای آب اضافی آن‌ها را بگیرید و خشک کنید. مراقب باشید که قبل از پر کردن بادمجان‌ها و سرخ کردنشان، آن‌ها به‌طور کامل خشک شده باشند.

در تابه‌ای روغن بریزید و بادمجان‌ها را سرخ کنید تا کمی نرم شوند و برای پر شدن آماده شوند. در این مدت در تابه دیگری، پیاز‌ها را سرخ کنید تا طلایی شوند.

گوجه‌‎فرنگی فیله و نگینی خرد شده و قارچ‌ها را به پیاز سرخ شده اضافه کرده و همه آن‌ها را تفت دهید تا مخلوط داخل تابه، مثل یک سس غلیظ شود. حالا گشنیز و مغز‌ها را به سس گوجه‌فرنگی اضافه کنید و مواد را با کمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید. مایع داخل دلمه بادمجان با گودا حالا آماده است.

داخل بادمجان‌ها را با این مخلوط پر کنید و روی آن را با پنیر گودا بپوشانید و داخل سینی فر بچینید. دلمه بادمجان شما باید به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد بپزد.

منبع: آشپزی ها

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *