نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » آموزش » آشپزی » طرز تهیه کیک رنگین کمان برای مهمانی‌ها

طرز تهیه کیک رنگین کمان برای مهمانی‌ها

نودل

طرز تهیه کیک رنگین کمان برای مهمانی‌ها

کیک رنگین کمان هم مانند کیک ردولوت یک کیک فوق‌العاده زیبا و خاص است که طرز تهیه آسانی دارد.

کیک رنگین کمان هم مانند کیک ردولوت یک کیک فوق‌العاده زیبا و خاص است که طرز تهیه آسانی دارد. تنها تفاوت این کیک با سایر کیک‌ها این است که برای درست کردن آن باید وقت و حوصله بیشتری صرف کنید. برش‌های رنگارنگ این کیک و زیبایی چشم‌نواز رقص رنگ‌ها ارزش این را دارد که برای تهیه کیک زمان بیشتری صرف کنید. برای یادگیری طرز تهیه کیک رنگین کمان با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • ۹۰۰ گرم آرد شیرینی
  • ۱ قاشق مربا خوری بیکینگ پودر
  • ۴۰۰ میلی‌لیتر شیر
  • ۸ عدد زرده تخم‌مرغ
  • ۱۰۰ گرم شکر
  • ۱/۸ قاشق چای‌خوری وانیل
  • ۴۰۰ گرم خامه صبحانه
  • رنگ خوراکی ژله‌ای در چند رنگ متنوع
  • ۳۵۰ گرم کره
  • شکلات سفید و سیاه به مقدار لازم

اگر کیک رنگین کمان را برای مهمانی یا جشن تولد درست می‌کنید، می‌توانید از یک روز قبل دست به کار شوید؛ روز اول را برای پخت کیک اسفنجی کیک رنگین کمان و روز دوم را به خامه زنی و تزیین آن اختصاص دهید.

طرز تهیه

۱. درست کردن خمیر کیک

برای تهیه کیک رنگین کمان هم مانند دسر شارلوت مراحل متعددی پیش روی شماست. شما می‌توانید از هر کیکی استفاده کنید، اما بهترین نوع کیک برای آن اسفنجی است. به این منظور کره‌ها را داخل یک کاسه ریخته و حدود ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا کمی نرم شوند. سپس شکر و وانیل را به کره‌ها اضافه کنید و به خوبی آن‌ها را هم بزنید تا مواد تهیه شده به رنگ کرم یکدست در آید. زرده ها‌ی تخم مرغ را یکی‌یکی اضافه کنید و پس از اضافه کردن هریک، مواد را هم بزنید تا زرده‌ها نیز با سایر مواد خوب ترکیب شود.

وقتی زرده‌ها به طور کامل ترکیب شدند، در سه مرحله بکینگ پودر و آرد الک شده را اضافه کنید. علاوه‌براین در هر بار مقداری شیر به مخلوط اضافه کنید تا مواد رقیق شده و بهتر مخلوط شوند. در نهایت همه مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شده و بافتی یکدست پیدا کنند.

مایه کیک را به تعداد رنگ‌هایی که دارید، قسمت کرده و هر بخش را جداگانه در یک ظرف بریزید.

مایه کیک

۲. ترکیب خمیر و رنگ‌های خوراکی

پس از آن که مایه کیک را در ظروف مختلف ریختید، در هر ظرف از رنگ‌های خوراکی موجود چند قطره ریخته و خوب هم بزنید؛ به‌طوری که هیچ نقطه سفیدی در خمیر وجود نداشته باشد. هریک از این خمیر کیک‌های رنگی یک لایه از کیک رنگین کمانی شما را تشکیل خواهد داد.

رنگ‌های خوراکی

در ادامه مایه کیک را در قالب‌ها ریخته و همه قالب‌ها را در فر قرار دهید تا کیک‌ها پخته شوند. وقتی کیک‌ها آماده شد، آن‌ها را از فر خارج کرده و به کیک‌ها فرصتی دهید تا خنک شوند. وقتی کیک‌ها سرد شدند، هریک را داخل یک نایلون جداگانه گذاشته یا در ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید. کیک‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا در مجاورت هوا خشک نشوند.

اگر به تعداد رنگ‌های کیک رنگین کمان رنگ خوراکی جداگانه وجود ندارد، می‌توانید رنگ‌های اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی را خریداری کرده و بقیه رنگ‌ها را از ترکیب این سه رنگ آماده کنید. درست کردن سایر رنگ‌ها با کمک رنگ‌های اصلی ساده است، کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید و درست کردن رنگ دلخواهتان به کمک رنگ‌های اصلی را یاد بگیرید.

رنگ کیک

۳. آماده کردن روکش کیک رنگین کمان

برای تزیین روی کیک یا به اصطلاح فراستینگ کیک رنگین کمان سه گزینه پیش روی شماست؛ خامه فرم گرفته، چیز کیک پنیری و باتر کریم. انتخاب یکی از این سه مورد به ذائقه شما بستگی دارد، با این‌حال ما در کاغذرنگی خامه فرم گرفته را در نظر گرفته‌ایم، چون طعم عامه‌پسندتری دارد و برای درست کردن آن فقط به خامه، شکر و یک همزن نیاز دارید. علاوه‌براین می‌توانید خامه را به صورت آماده از قنادی‌ها تهیه کنید.

برای درست کردن خامه فرم گرفته، در یک ظرف بزرگ خامه و شکر را به خوبی با هم ترکیب کنید. ترکیب را نیم ساعت در فریزر قرار دهید. قبل این کار می‌توانید کمی از خامه را بچشید تا اگر شیرینی آن باب میل‌تان نبود، کمی شکر به آن اضافه کنید. ترکیب خامه و شکر را باید در یک ظرف استیل بریزید تا سردی خود را به مدت بیشتری حفظ کند. اگر ظرف استیل ندارید، ظرف خامه و شکر را داخل ظرفی پر از یخ قرار دهید.

بعد نیم ساعت ظرف را از فریزر بیرون آورده و با یک چنگال مواد را آرام زیر و رو کنید. ترکیب را از یخچال خارج کرده و با همزن دستی یا برقی آن قدر مواد را هم بزنید تا خامه فرم گرفته و حجمش زیاد شود. دقیقا زمانی که جای پره‌های همزن داخل خامه باقی ماند، خامه فرم گرفته آماده است.

یادتان باشد فرایند هم زدن خامه گا‌ها تا ۳۰ دقیقه نیز طول می‌کشد؛ بنابراین صبور باشید و تا آمادن شدن و فرم گرفتن کامل خامه به هم زدن ادامه دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که موقع هم زدن خامه، ابتدا خامه شل شده و سپس فرم می‌گیرد. این موضوع یک فرایند طبیعی است و نگرانی بابت خرابی خامه وجود ندارد.

آماده کردن روکش کیک رنگین کمان

۴. درست کردن کیک رنگین کمان

کیک‌ها را از یخچال خارج کرده و چند ساعتی در دمای اتاق قرار دهید. ترتیب رنگ را به دلخواه خودتان مشخص کرده و با اولین لایه شروع کنید. لایه را کف یک سینی گرد قرارداده، روی آن را با یک لایه خامه بپوشانید. سپس لایه کیک بعدی را روی آن قرار دهید و همین کار را تا آخرین لایه از کیک انجام دهید. آخرین لایه را نیز با خامه بپوشانید.

می‌توانید بین لایه‌های کیک مغز پسته، گردو و شکلات اضافه کنید. بهتر است کیک را روی پایه گردان مخصوص کیک‌پزی قرار دهید تا فرایند خامه‌زنی کیک راحت‌تر و یکدست‌تر باشد.

درست کردن کیک رنگین کمان

آموزش درست کردن کیک رنگین کمان

۵. فراستینگ کیک

دورتادور کیک را با خامه پوشش داده و همزمان با چرخاندن سینی کیک به کمک کاردک خامه روی سطح کیک را صاف و یکدست کنید. تا اینجای کار کیک شما آماده است و فقط باید کیک رنگین کمان را تزیین کنید.

فراستینگ کیک

فراستینگ

۶. تزیین کیک رنگین کمان

برای زیباتر شدن کیک علاوه‌بر خامه به شکلات نیاز دارید. تخته‌های شکلات سفید و سیاه را تکه‌تکه کرده و در یک ظرف بریزید. ظرف را روی شعله ملایم قرار دهید تا آب شوند. وقتی شکلات‌ها آب شدند، می‌توانید چند قطره رنگ زرد به آن‌ها اضافه کنید تا رنگ طلایی به خود بگیرند. اگر مایع شکلات تیره رنگ شده و مورد پسندتان نبود، می‌توانید کمی شکلات سفید به آن اضافه کنید.

وقتی شکلات‌ها آماده شدند، آن‌ها را داخل ماسوره ریخته و روی کیک را با یک لایه شکلات بپوشانید. تزیین کیک به هر شکل کاملا به ذائقه و دلخواه شما بستگی دارد. در پایان می‌توانید با مقداری ماکارون رنگی، میوه، شکلات و مغز پسته کیک رنگین کمان را تزیین کنید.

تزیین کیک رنگین کمان

کیک رنگین کمان یک انتخاب مناسب برای مهمانی یا مناسب‌های خاص مثل جشن تولدهاست. شما می‌توانید با تهیه این کیک لحظه‌هایی رنگی را کنار عزیزانتان بسازید.

منبع : وب‌سایت کاغذرنگی – بهنام جعفری

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *