فروش ویژه تبلیغات متنی یکساله 50000 تومان

تماس با ما

ایمیل : enjoycs@ymail.com

تلگرام : https://t.me/sarvsub

خانه » ریپرتاژ » وبسایت نتگام می گوید روغن ماهی یک مکمل حیاتی است

وبسایت نتگام می گوید روغن ماهی یک مکمل حیاتی است

مزایای روغن ماهی

وبسایت نتگام می گوید خوردن ماهی چندین بار در هفته بخش اساسی هر برنامه کاهش کلسترول است.

خوردن ماهی چندین بار در هفته بخش اساسی هر برنامه کاهش کلسترول است. اما باور کنید یا نه، خوردن ماهی به طور منظم هنوز کافی نیست.

برای دریافت مقدار اسیدهای چرب امگا 3 که طبق آخرین تحقیقات نتگام می تواند باعث کاهش تری گلیسیرید، مقابله با التهاب، کاهش چسبندگی خون و سایر فواید قلبی شود، باید رژیم غذایی خود را با مکمل روغن ماهی تکمیل کنید.

 

مزایای روغن ماهی به نقل از نتگام

روغن ماهی ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد، مانند تقویت عملکرد سیستم ایمنی، بهبود نسبت LDL/HDL، جلوگیری از افسردگی، کمک به آلرژی، مقابله با التهاب در افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید و بیماری کرون، و احتمالاً کمک به جلوگیری از برخی سرطان‌ها. . سایر فوایدی که قابل ذکر است، توانایی روغن ماهی در کاهش فشار خون، کند کردن لخته شدن خون و جلوگیری از دیابت نوع 2 در همراهی با داروهای استاتین است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد مکمل‌های روغن ماهی به تنظیم فعالیت الکتریکی قلب کمک می‌کنند، خطر حمله قلبی یا مرگ ناگهانی قلبی ناشی از آریتمی یا ضربان قلب نامنظم را کاهش می‌دهند.

سایت نتگام افزود اگر نگران این هستید که باید هر روز یک روغن با مزه مزه قورت دهید ، نگران نباشید. کپسول های شفاف و ژلاتینی بدون بو، بی مزه و به راحتی قابل بلعیدن هستند، حتی اگر بزرگ باشند. و همچنین نسبتاً ارزان هستند – می توانید 100 ژل نرم 1000 میلی گرمی را با کمتر از 3 دلار تهیه کنید.

مصرف روغن ماهی

 

دو نوع اصلی اسیدهای چرب امگا 3 روغن ماهی را تشکیل می دهند: EPA و DHA (نگران نام علمی کامل نباشید). به دنبال محصولی باشید که حاوی هر دو باشد. یکی از محصولاتی که ما دوست داریم Max EPA است. 1000 میلی گرم دو بار در روز مصرف کنید. اگر قبلاً بیماری قلبی دارید، با پزشک خود در مورد مصرف دوزهای بالاتر صحبت کنید. اگر گیاهخوار هستید (کسی که هیچ گونه فرآورده حیوانی یا ماهی نمی خورد)، به جای مکمل های روغن ماهی، از روغن بذر کتان استفاده کنید. دانه کتان و روغن آن منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. یک قاشق غذاخوری در روز به صورت کپسول یا روغن مصرف کنید یا در سس سالاد و پخت و پز استفاده کنید. فقط روغن ماهی و روغن بذر کتان را مصرف نکنید، زیرا هر دو دارای اثرات رقیق کننده خون هستند.

از آنجایی که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند زمان لخته شدن خون را کاهش دهند، اگر از داروهای رقیق‌کننده خون مانند کومادین (وارفارین) نیز استفاده می‌کنید یا در معرض خطر بالای اختلالات خونریزی هستید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

هنگامی که در راهروی ویتامین هستید، حتماً به دنبال مارکی با برچسب USP باشید که تأیید می کند مکمل حاوی سطح مواد تشکیل دهنده ای است که برچسب ادعا می کند. هنگامی که سایت نتگام، یک شرکت مستقل که مکمل‌های غذایی را ارزیابی می‌کند، مکمل‌های روغن ماهی را آزمایش کرد، متوجه شد که یک سوم از 20 مارک آزمایش شده حاوی سطوح EPA و DHA تبلیغ‌شده نیستند. دو تا از محصولاتی که ناموفق بودند حتی روی برچسب‌هایشان نوشته بودند که از نظر قدرت آزمایش شده یا تأیید شده‌اند.

روغن کنجد در مقابل روغن ماهی

روغن کنجد ممکن است به بهبود سلامت قلب کمک کند
درباره سلامت قلب – روغن کنجد حاوی نسبت متعادلی از اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 (چند غیراشباع) و امگا 9 (تک غیراشباع) است.

تحقیقات در این سایت نشان داد که رژیم غذایی حاوی این چربی های سالم خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. روغن کنجد همچنین ممکن است به بهبود گرفتگی عروق کمک کند، که می تواند منجر به بیماری قلبی شود.در یک مطالعه در سال 2018 که در گزارش‌های علمی Nature منتشر شد، موش‌ها به مدت 30 روز با روغن کنجد درمان شدند و بعداً با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند. موش‌ها در مقایسه با موش‌هایی که عصاره روغن کنجد دریافت نکردند، پلاک کمتری ایجاد کردند.

یک مطالعه کوچک دیگر در مجله بین‌المللی پزشکی پیشگیری از ۴۸ بزرگسال انجام شد که به مدت یک ماه روزانه چهار قاشق غذاخوری روغن کنجد یا روغن زیتون مصرف کردند.

محققان دریافتند افرادی که روزانه روغن کنجد مصرف می کردند نسبت به افرادی که روغن زیتون مصرف می کردند، کاهش بیشتری در کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید داشتند.

مهم است که توجه داشته باشید خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، ترک سیگار، اجتناب از استرس، و سایر انتخاب های سبک زندگی سالم بهترین دفاع شما در پیشگیری از بیماری قلبی است.

روغن کنجد با استرس اکسیداتیو مبارزه می کند

رادیکال‌های آزاد چیزی نیستند که بخواهیم آزادانه در بدن خود به آن بپردازیم.

برخی از مواد مانند الکل، دود تنباکو، آفت کش ها، آلاینده های هوا و غذایی که می خوریم، رادیکال های آزاد تولید می کنند. وقتی تعداد آنها زیاد باشد، باعث استرس اکسیداتیو می شود که به DNA، سلول ها و پروتئین ها آسیب می رساند و منجر به شرایط التهابی، دیابت، بیماری قلبی، آلزایمر و بیماری پارکینسون و سرطان می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در غذاهایی مانند سزامول و سزامینول موجود در روغن کنجد می توانند به دفاع در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کنند.

یک مطالعه تحقیقاتی در مجله بیماری‌های قلبی عروقی نشان داد که پس از 30 روز مصرف سزامول، نقایص عصبی را کاهش داده و فعالیت‌های حرکتی مغز را در موش‌ها به دنبال آسیب قلبی ناشی از آن بازسازی کرد. سزامول به عنوان یک آنتی اکسیدان امیدوارکننده است، اما انسان موش نیست، بنابراین مطالعات بیشتری برای تایید این ارتباط ضروری است.

روغن کنجد ممکن است باعث آرامش قبل از خواب شود

متخصصان خواب می گویند یک روال خواب مداوم می تواند به ما کمک کند تا به شهر چرت بزنیم. یک برنامه روتین سالم قبل از خواب با تکنیک های آرامش بخش برای آرام کردن ذهن و آرام کردن بدن می تواند به ما کمک کند تا خواب خوبی داشته باشیم.

خود ماساژ بخشی اساسی از رژیم سلامت آیورودا است و روغن کنجد برای پوست شما مفید است.

مالیدن یک قاشق چای‌خوری روغن کنجد به پاهای شما ممکن است به کاهش درد و التهاب کمک کند و به خواب آرام‌تری در شب کمک کند، طبق مجله بین‌المللی علوم مولکولی. فقط مطمئن شوید که بعد از استفاده از روغن یک جفت جوراب بپوشید تا از لیز خوردن جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.