نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » دانلود نرم افزار و بازی » بازی کامپیوتر » پینگ در بازی‌های رایانه‌ای چیست و چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟

پینگ در بازی‌های رایانه‌ای چیست و چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟

پینگ پایین‌

نودل

پینگ در بازی‌های رایانه‌ای چیست و چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟

در این گزارش تمامی اطلاعات مربوط به موضوع پینگ در بازی‌های رایانه‌ای بررسی شده‌اند.

بحث Ping یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران و به ویژه گیمر‌ها بار‌ها آن را شنیده‌اند یا حتی با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. به طور کلی اگر بخواهی درباره پینگ حرف بزنیم، پینگ اصطلاحی است که روی فاصله زمانی میان ارتباط دو دستگاه با یکدیگر گذاشته شده است. پینگ به معنای میزان تاخیر در زمان انتقال داده از رایانه فرد به سرور اصلی بازی و بازگشت آن به رایانه است؛ شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش بیاید که اصلا چرا رایانه باید داده‌های کاربر را به سرور منتقل کند؛ پاسخ این سوال بسیار ساده است و در جواب به آن باید گفت که پینگ صرفا برای بازی‌های آنلاین تعریف می‌شود و کاربرانی که عناوین آفلاین را تجربه می‌کنند، می‌توانند بدون توجه به بحث پینگ، از آن استفاده کنند.

 

پینگ، معیاری برای محاسبه میزان سرعت انتقال داده ها

از طرفی نباید فراموش کرد که یکی از معانی پینگ محاسبه میزان تاخیر در انتقال داده‌ها به سرور بازی‌های رایانه‌ای است؛ از دیگر معانی پینگ و استفاده‌های آن می‌توان به رایانه‌هایی که به صورت شبکه به یکدیگر متصل شده‌اند اشاره کرد، برای مثال یک سایت کامپیوتری از تعداد زیادی رایانه تشکیل شده است که تمام آن‌ها باید با یکدیگر در ارتباط باشند، داده‌هایی که در این نوع رایانه‌های جا به جا می‌شود Packet نام دارند و هر رایانه یک Packet را به رایانه دوم ارسال می‌کند که مدت زمان این اقدام صرفا با دستور پینگ قابل اندازه گیری است.

پینگ

به وجود آمدن Packet Loss به دلیل افزایش پینگ

گفتنی است اگر سرعت انتقال بسیار پایین باشد و کاربر پینگ بالایی دریافت کند، در این صورت معیاری به نام Packet Loss به میان می‌آید که اعلام می‌کند ارسال داده‌ها از سیستم اول یا سیستم دوم با مشکل مواجه است و کاربر نسبت به سایر سیستم‌های شبکه یک سری اطلاعات را از دست داده است. موضوع Packet Loss در اجرای عناوین آنلاین آزار دهنده‌ترین موضوع است چرا که گیمر متوجه تحرکات سایر گیمر‌ها نخواهد شد. عامل اصلی به وجود آمدن مشکل Packet Loss بالاتر رفتن پینگ دستگاه از عدد ۱۲۰ است و عامل اصلی بالا رفتن پینگ نیز سرعت پایین اینترنت از سوی اپراتور ارائه دهنده اینترنت خواهد بود.

تفاوت اصلی اینترنت‌های اختصاصی و اشتراکی

بسیاری از محققان بر این باورند که استفاده از اینترنت‌های اختصاصی مهم‌ترین موضوع در کاهش میزان پینگ برای کاربران است چرا که در این نوع اینترنت‌ها سرعت آپلود بسیار بالاتر از سرعت دانلود است؛ گفتنی است که در اینترنت‌ها اشتراکی این موضوع بالعکس بوده و سرعت دانلود در آن‌ها بالاتر از سرعت آپلود خواهد بود. از طرفی هم نباید فراموش کرد اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت کشور ما توان ارائه اینترنت اختصاصی به تمامی کاربران را ندارند و کاربران فضای مجازی به ویژه گیمر‌ها مجبور هستند از اینترنت‌های اشتراکی استفاده کنند.

بالا بودن پینگ در یک بازی رایانه‌‍ای آنلاین باعث می‌شود حتی کاربرانی که مهارت کافی در اجرای یک بازی رایانه‌ای دارند نیز نتوانند آن طور که باید بازی را تجربه کند. گفتنی است که در بسیاری از موارد کاربران حتی با ارتقا سیستم خود نیز توانایی کاهش پینگ را ندارند و باید اپراتور ارائه دهنده اینترنت خود را تغییر دهد.

کاهش پینگ

پینگ پایین‌تر باعث افزایش عملکرد گیمر خواهد شد

کاهش پینگ در رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی باعث می‌‎‌شود سرعت انتقال داده‌های گیمر بالا رفته و گیمر بتواند تسلط کامل روی بازی داشته باشد. بار‌ها در بازی‌های آنلاین شاهد بازیکنانی بودیم که کاراکتر آن‌ها مسافتی را طی کرده و سپس به نقطه آغاز باز می‌گردند که این موضوع نیز به پینگ و سرعت انتقال داده‌های آن‌ها مربوط می‌شود؛ به این ترتیب باید گفت تاخیر بسیار اندک در انتقال اطلاعات یک بازی، باعث می‌شود به طور کامل داده‌های دریافتی کاربر با اختلال مواجه شود.

پینگ بازی

تاثیر بستر VPN روی پینگ

بسیاری از عناوین رایانه‌ای از سوی شرکت سازنده در کشور ما تحریم شده‌اند و گیمر‌های ایرانی برای دسترسی به آن‌ها باید آدرس آیپی خود را تغییر داده و با آیپی کشوری دیگر وارد بازی شوند. اما در این میان مشکلی به وجود می‌آید و آن افزایش بسیار بالای پینگ هنگام اجرای عناوین است. علت این اختلال در پینگ اضافه شدن یک مقصد جدید به شبکه ارتباطی کار است. این موضوع به این معنا است که داده‌های کاربر از ایران به کشوری که بستر VPN روی آن تنظیم شده ارسال می‌شود و سپس بستر VPN آن را به سرور بازی ارسال می‌کند، این موضوع حتی در هنگام دریافت اطلاعات نیز با همین روال انجام خواهد شد و به این ترتیب سرعت ارسال و دریافت داده‌ها تا حد چشمگیری افزایش می‌یابد.

برای دور زدن تحریم‌های عناوین رایانه‌ای که در دسترس گیمر‌های ایرانی قرار ندارد، پیشنهاد می‌شود گیمر‌ها از بستری‌هایی نظیر DNS استفاده کنند تا تغییر آیپی در سیستم آن‌ها انجام گیرد و از افزایش پینگ در بازی‌ها جلوگیری شود.

پینگ مناسب برای اجرای عناوین رایانه‌ای ۱۰۰ است

عناوین رایانه‌ای آنلاین با پینگ پایین‌تر از ۱۰۰ به سادگی و بدون کمترین اختلالی اجرا خواهند شد، اما هنگامی که پینگ بازی از عدد ۱۰۰ بالاتر رود موضوع از دست دادن داده‌ها به میان می‌آید و باعث می‌شود گیمر بخش‌هایی از بازی را از دست بدهد. در حال حاضر سبک بتل رویال بیشترین میزان گیمر را در بین عناوین آنلاین دارد و موضوع پینگ نیز در این عناوین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پینگ پایین‌

پینگ مناسب برای اجرای برخی از عناوین آنلاین

برای اجرای عنوان محبوب فورتنایت، پینگ پیشنهادی زیر ۳۰ است، اما بازی با پینگ ۵۰ یا ۱۰۰ نیز عملکرد نسبتا خوبی را به گیمر ارائه خواهد داد؛ گفتنی است افرادی که پینگ ۱۰۰ دارند هرگز نباید عملکر خود در بازی را با گیمر‌های دارای پینگ ۳۰ مقایسه کنند.

برای اجرای عنوان بسیار پرطرفدار Call of Duty Warzone گیمر باید پینگ زیر ۱۰۰ داشته باشد. گفتنی است پینگ ۴۰ توسط شرکت سازنده پینگ مناسب برای این بازی اعلام شده است، اما در صورتی که گیمر پینگ بالای ۱۰۰ داشته باشد امکان ورود به بازی را نخواهد داشت.

دیگر عنوان بسیار محبوب در بین گیمر‌ها بازی PUBG است، شرکت سازنده پینگ مناسب برای اجرای این بازی را زیر ۶۰ اعلام کرده است، اما بازی با پینگ زیر ۱۰۰ نیز به خوبی و بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد شد.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *