نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » کمرون هایلندز، پاهانگ از زیباترین جاذبه های دیدنی در کشور مالزی

کمرون هایلندز، پاهانگ از زیباترین جاذبه های دیدنی در کشور مالزی

تامان نگارا، پاهانگ

نودل

کمرون هایلندز، پاهانگ از زیباترین جاذبه های دیدنی در کشور مالزی

پارک ملی نیاه ، ساراواک

پارک ملی نیاه (Niah National Park) ، مجموعه‌ ای از غارهای شگفت انگیز را در خود جای داده که همگی ، غارهای نیاه (Niah Caves) نامیده می ‌شوند . این منطقه شگفت انگیز از سنگ های آهکی ساخته شده که قدمت آنها به بیست میلیون سال پیش باز می‌ گردد . و باستان شناسان بر این باورند در این منطقه انسان نخستین ساکن بوده اند و قدمت سکونت بشر در آن به عصر حجر می رسد . در دورن این غارها ، بقایایی کشف شده که قدمتی چهل هزار ساله دارند . غارهای نیاه در درون جنگل‌های انبوه و سرسبز پنهان شده و دسترسی به آن کمی دشوار است . این منطقه در میراث جهانی یونسکو و به ثبت رسیده و یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار در کشور مالزی است .

بروگا هیل، سلانگور

بروگا هیل، سلانگور

منظره زیبا و شگفت انگیز ابروگا هیل از دیگر جاذبه های دیدنی تور مالزی سفر باتو است که غروب آفتاب آن سوژه عکاسان بیشماری است . همچنین این منطقه به یکی از محل های پیاده ‌روی گردشگران تبدیل شده و برای برخی گردشگران نیز مکان ایده آلی برای کمپ در دل طبیعت است . در اطراف این منقه مکان تماشایی دیگری به نام مزرعه‌ خرگوش ها وجود دارد که پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از آن را از دست ندهید .

کمرون هایلندز، پاهانگ

کمرون هایلندز، پاهانگ

کمرون هایلندز (Cameron Highlands)که به خاطر زمین های سرسبز و شگفت انگیز و هچنین مزارع زیبای چای در دنیا به شهرت رسیده ، جاذبه ای منحصر بفرد است و سالانه میلیون ها مسافر را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند . این منطقه در تمام طول سال آب ‌و هوایی مطبوع و بهاری و توت‌فرنگی های وحشی آن نیز دارای شهرت فراوانی است . در این منطقه خبری ازهیاهو و جاذبه های شهری نیست و گردشگرانی که مایل اند تعطیلات خود را در دل طبیعت و به دور از شلوغی شهر سپری کنند ، مجذوب این منطقه خواهند شد . علاوه بر این ، مزرعه‌ی چای بوه (BOH Tea Farm) و مزرعه‌ی اسطوخدوس بوه (BOH Lavender Garden) نیز بسیار تماشایی است و هتل های مختلفی در این منطقه وجود دارد که میتوانید یکی دو شب را در آنها سپری کنید . پیشنهاد می کنیم حین بازدید از این منطقه ، مرباهای توت فرنگی و طعم بستنی اسطوخدوس را تجربه کنید.

پارک تفریحی فایرفلای ولی ، جوهور

پارک تفریحی فایرفلای ولی ، جوهور

با تاریک شدن هوا گرشگران بسیاری به تماشای پارک تفریحی فایرفلای ولی (Firefly Valley Leisure Park) خواهند رفت تا از نزدیک شاهد نور افشانی میلیون ها کرم شب‌تاب باشند . با تماشای این منظره ،گویی به دل قصه‌های پریان می روید و تجربه ای بی مانند را از سر می گذرانید ؛ علاوه بر تماشای این مناظر زیبا ، برای گردشگران برنامه های متنوعی همچون قایق‌سواری بر پهنه‌ی رودخانه‌ی جوهور و تماشای طبیعت زیبایی آن نیز در نظر گرفته شده است . و پارک کرم شب‌تاب کامپونگ کوانتان (Kampung Kuantan Firefly Park) نمونه مشابه این منطقه است که در سلانگور (Selangor) واقع شده و یکی دیگر از بزرگ‌ترین کلونی‌های کرم شب‌تاب دنیا را در خود جای داده است .

تامان نگارا، پاهانگ

تامان نگارا، پاهانگ

تامان نگارا یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی و گرمسیری در دنیاست که سرسبز و زیبایی آن در دنیا بی مانند است . تامان نگارا جاذبه ای منحصر بفرد است که سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا را به سمت خود می کشاند. این منطقه یکی از طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی را دارد که گردشگران با عبور از آن به دل طبیعت بکر پیش خواهند رفت و گاهی با جانوران وحشی برخورد خواهید کرد.

پارک ملی باکو ، ساراواک

پارک ملی باکو ، ساراواک

پارک ملی باکو (Bako National Park) منطقه ای زیبا و نسبتا کوچک‌ است ، که با طبیعتی خارق العاده و شگفت انگیز به شهرت رسیده است . در این پارک ملی ، مسیرهای پیاده‌روی جنگلی مختلفی وجود داردکه گذر از آنها تجربه ای بی مانند خواهد بود. همچنین در این منطقه ، مرداب های زیبا و سواحل شگفت انگیز خود نمائی می کند و حین گشت و گذار با گونه های نادری از حیوانات نظیر میمون‌های پوزه‌ دراز روبرو خواهید شد .

سمنگوه، ساراواک

ساراواک

حیات وحش سمنگوه (Semenggoh Nature Reserve) ، طبیعتی سرسبز و تماشایی دارد و آن را پناهگاه اورانگوتان ‌ها نیز می نامند . در این مکان گونه های نادری از حیوانات پرورش داده می شوند ودر موقعیت مناسب دوباره به طبیعت باز گردانده می شوند . علاوه بر حیوانات گونه‌های نادری از پرندگان را هم می‌توان در این منطقه یافت . با گشت و گذار در این منطقه شاهد تماشای گونه های متنوعی از حیوانات و پرندگان خواهید بود.

کیناباتانگان، صباح

کیناباتانگان

رودخانه‌ کیناباتانگان (Kinabatangan) در صباح دومین رودخانه‌ طویل در کشور مالزی است که در اطراف خود طبیعتی سرسبز و شگفت انگیز را پدید آورده است . در این منطقه جاذبه های مختلفی همچون غارها ، باتلاق ‌ها و جنگل‌های مانگرو و کم‌ارتفاع را می بینید که در نوع خود بی نظیر هستند همچنین این منطقه زیستگاه فیل ‌های آسیایی و نوک‌شاخ (hornbill) کمیاب بورنئویی است .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *