نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » آشنایی با کاخ های معروف استانبول

آشنایی با کاخ های معروف استانبول

کاخ های معروف استانبول

نودل

آشنایی با کاخ های معروف استانبول

کاخ توپکاپی

پیشنهاد می کنیم بازدید از آثار تاریخی شهر استانبول را با تماشای کاخ باشکوه توپکاپی یا توپقاپی آغاز نمایید و باید گفت متخصصان این عمارت را با کاخ ورسای هم ردیف دانسته و در میان ده بنای باشکوه و  حیرت انگیز دنیا قرار دارد . کاخ توپکاپی برای قرن ها محل زندگی و مقر سلطنت پادشاهان عثمانی بوده و در اوج قدرت این امپراتوری بیش از ده هزار نفر در آن ساکن بوده اند . ساخت این کاخ در سال ۱۴۵۹ میلادی و به دستور سلطان محمد فاتح انجام پذیرفت و روز به روز به وسعت آن افزوده شد تا جائیکه همه سلاطین به همراه خانواده هایشان ، لشگریان ، خدمه و … در آن اسکان داده شده اند .

کاخ توپکاپی در تور استانبول ارزان   مابین خلیج شاخ طلایی و دریایی مرمره قرار گرفته و دارای چشم انداز بسیار باشکوهی به سوی تنگه بسفر است . برای تماشای همه جزئیات این کاخ به روزها زمان نیاز دارید زیرا هر گوشه ای از این بنا به مانند یک گالری هنری پر جاذبه و تماشایی است و اگر صرف این زمان برایتان امکان پذیر نیست ، پیشنهاد می کنیم بازدید از حرمسرا ، اتاق ملاقات های رسمی ، محل سکونت و استراحت پادشاهان عثمانی و  خرانه داری را در الویت قرار دهید .

کاخ کوچوک سو

به گزارش سفر باتو ، در شهر استانبول کاخ ها و عمارت باشکوهی فراوانی وجود دارد که برخی با وجود معماری های منحصر بفرد و حیرت انگیز از نظرها پنهان مانده اند . کاخ کوچوک سو یکی از همین عمارت های زیبا اما کم شهرت است که شاید نام آن را نیز تا پیش از این نشنیده باشید . کوچوک سو در اصل محل اقامت سلطان عبدالمجید در فصل شکار بوده است و وی در زمان هایی خاصی از سال مهمان این عمارت بود.  کوچوک سو توسط معمار مشهور نیگوگوس بالیان  ساخته شده و مهاری آن برگرفته از سبک معماری باروک است . این عمارت در کناره تنگه بسفر و در بخش آسیایی شهر در محله ای به نام بیکوز قرار دارد و محوطه بیرونی آن را نیز باغی سرسبز و دلگشا در بر گرفته است . در داخل عمارت نیز مبلمانهای اروپایی و گچ بری های زیبایی به چشم می خورد که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

دربهای این کاخ در سال ۱۹۹۶ میلادی و بعد از انجام یک دوره چهار ساله مرمت و بازسازی برای بازدید عموم گشوده شد و امروزه به عنوان موزه مشغول به کار است .

کاخ ایهلامور

استانبول مملو از کاخ ها و بناهای تاریخی و بسیار باشکوه است که بهتر است برخی از زیباترین آنها را از نزدیک تماشا کنید . کاخ ایهلامور بنایی باشکوه و زیباست که در بخش تاریخی و قدیمی استانبول و در کناره تنگه بسفر قرار دارد و با گذشت سالیان بسیار تا به امروز ، باشکوه و پر ابهت پا بر جاست . کاخ ایهلامور به دستور سلطان عبدالمجید اول پادشاه قدرتمند عثمانی در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد و طراحی و ساخت آن را معمار مشهور نیگوگوس بالیان بر عهده داشت . برای بازدید از این عمارت می بایست به  منطقه بشیکتاش بروید و بهتر است به گونه ای برنامه ریزی کنید تا برخی دیگر از آثار تاریخی این بخش از شهر را نیز تماشا کنید . کاخ ایهلامور از دو ساختمان با معماری غربی و مدرن تشکیل شده است و دربهای آن به عنوان موزه به روی عموم مردم باز است . بازدید از آن  ، همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت نه صبح تا پنج عصر امکان پذیر خواهد بود.  همچنین در بخشی از این کاخ یک کافه با محیطی دلنشین وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در این فضای دلپذیر خودتان را به یک استکان چای ترکی یا یک فنجان قهوه ترک خوش عطر و بو میهمان کنید .

کاخ باشکوه بیلر بی

کاخ باشکوه و زیبای بیلربی یکی از قصرهای ساخته شده به دست عثمانیان است که برای مدتها محل زندگی سلطان عبدالعزیز عثمانی بوده است . این بنا مابین سال های 1861 تا 1865 میلادی ساخته شد و هم اکنون بیش از یکصد و پنجاه سال از ساخت آن می گذرد . در حال حاضر این کاخ به یکی از دیدنی ترین موزه های شهر تبدیل شده و گردشگران قادر خواهند بود در طول ایام هفته از ساعت نه صبح تا چهار بعدازظهر از آن دیدن کنند . و هزینه بلیط ورودی آن حدودا ده لیر است .

کاخ بیلربی یکی از مجلل ترین کاخ های امپراتوری عثمانی است که در قرن نوزدهم میلادی و در بخش آسیایی شهر  ساخته شد و قرن ها محل اقامت مهمانان خارجی و بعد از آن اقامت تابستانی سلاطین عثمانی بود . مجموعه بیلربی از ساختمان عمارت اصلی و چند خانه ییلاقی در اطراف آن تشکیل شده است که بازدید از کاخ اصلی بسیار تماشایی و جذاب خواهد بود و دارای چشم انداز بسیار زیبایی به سمت تنگه بسفر است  . سلطان عبدالحمید دوم ، سالهای پایانی عمر خود را در حصر خانگی و در این کاخ سپری نمود .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *