نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » آشنایی مختصر با راهبند میله ای

آشنایی مختصر با راهبند میله ای

راهبند میله ای

نودل

آشنایی مختصر با راهبند میله ای

راهبند میله ای یکی از رایج ترین نوع راهبند می باشد که در خیلی از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به برخی از آن ها از جمله پارکینگ ها و ادارات و سازمان ها اشاره کرد. این راهبندها را بر حسب مکانیزم محرک به 2 دسته الکترومکانیک و هیدرولیک تقسیم می گردند. راهبندهای الکترومکانیک از یک موتور الکتریکی و گیربکس ساخته شده اند که برای منتقل کردن قدرت به میله راهبند از آن استفاده می شود. و در راهبندهای هیدرولیک یک پمپ هیدرولیک به همراه سیلندر و پیستون برای به حرکت درآوردن میله راهبند مورد استفاده قرار می گیرد.

راهبند میله ای

تنها تفاوتی که در بین این دو راهبند وجود دارد این است که به میزان  این میزان تردد آنها بستگی دارد به این شکل است که راهبند هیدرولیک برای نقطه هایی که ترد زیادی دارند و نوع الکترومکانیک برای تردد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. البته هزینه ی این 2 نوع راهبند هم با هم فرق دارد و به شکل کلی راهبندهای هیدرولیک قیمت زیادتری نسب به نوع الکترومکانیک دارند.

اگر بخواهیم این دو را از نظر ولتاژ برسی کنیم باید گفته که از نظر ولتاژ تغذیه راهبندها به 2 دسته 220 ولت متناوب و 24 ولت مستقیم تقسیم می گردند. در نوع 24 ولت به دلیل پایین بودن حرارت در موتور می توان از راهبند برای ترددهای زیادتر در مقایسه با راهبندهای 220 ولت بهره گیری کرد.

برای انتخاب بهتر راهبند به 2 پارامتر میزان رفت و آمد و همین چنین عرض گذرگاه اهمیت دارد. سیستم محرک راهبند و میزان قدرت محرک بر اساس طول میله با هم فرق دارند. هر چقدر میزان طول میله زیادتر باشد تجهیزات سیستم محرک قوی تر بوده و در نتیجه هزینه ی راهبند زیادتر خواهد شد. و اگر شما میزان تردد را در نظر نداشته باشید باعث می شود پس از طی شدن زمان کوتاهی کارکرد راهبند به علت بیش از حد کار کردن با مشکل رو به رو شود و سیستم محرک از کار بیفتد.

انواع راهبند:

راهبندها به شکل کلی به 3 دسته تقسیم می گردند:

راهبند میله ای

راهبند ستونی (بولارد)

راهبند کف خواب (road blocker)

نگهدارنده جای پارک

راهبند میله ای، راهبند اتوماتیک اهرمی

این دو راهبند، میله‌هایی هستند که بر روی یک دکل به طول یک متری قرار دارند و بر روی زمین نصب می شود. راهبند تک ارائه بهترین برند های راهبند میله ای از جمله راهبند کامه ، راهبند میله ای فک ، راهبند میله ای زومر ، و … می باشد.

طول میله راهبند میله ای که در ابعاد گوناگون 2 تا 8 متری هستند ، راهبند میله ای برای عبور و مرور ماشین ها محدودیت به وجود خواهد آورد.

راهبندهای اتوماتیک اهرمی راهبند میله ای می توان گفت که یکی از رایج ترین نوع راهبندهای اتوماتیک محسوب می شوند. در این نوع راهبند میله ای قدرت موتور محرک متناسب با طول بازوی راهبند میله ای با هم فرق دارد.

نکته : چنان چه راهبند میله ای با ماشینی برخورد کند، به بازوی متحرک راهبند بیشتر آسیب وارد می شود تا به وسیله ی نقلیه.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد انواع راهبند و کاربرد های آن ها به سایت راهبند تک (www.rahbandtak.com) مراجعه نمایید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *