نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » آموزش » آشپزی » آموزش طرز تهیه اشکنه

آموزش طرز تهیه اشکنه

طرز تهیه اشکنه

نودل

آموزش طرز تهیه اشکنه

غذای ساده و کم‌خرج

اشکنه از غذا های ساده و کم خرج می باشد و خیلی سریع تهیه می شود و با افزودن کمی به شما می توانید طعم این اشکنه را دو برابر کنید. اشکنه ها را می توانید به همراه سالاد یا ترشی سرو کنید و نهایت از شما ۳۰ دقیقه زمان می برد.

 

به دلخواه می توانید کمی گردو خرد شده نیر استفاده کنید. برای تهیه این اشکنه نیازی به گوشت و مرغ ندارید و باتوجه به تعداد افراد می توانید تخم مرغ بشکنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اشکنه به را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اشکنه به خوشمزه و ساده

پیاز ۲ عدد

آرد گندم ۲ ق غذا خوری

رب ۱ ق غذا خوری

آب لیمو تازه ۱ ق چا یخوری

شنبلیله ۲ ق غذا خوری

به ۱ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

شکر ۱ ق چای خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرطرز تهیه اشکنه به خیلی ساده و راحت

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا برای تهیه این اشکنه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل قابلمه مورد نظر پیاز را کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. دقت کنید حرارت ملایم باشد و آرد نسوزد.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه رب را به همراه نمک و فلفل سیاه و شکر به مواد فوق اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. شنبلیله را اضافه کنید و تفت دهید و بعد نصف یک لیموترش را اضافه کنید و بعد روی مواد آبجوش بریزید شعله را زیاد کنید و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید.

مرحله سوم: افزودن به

در ادامه باید به را خوب بشورید و به اندازه یک اندازه برش مکعبی بزنید. به ها را داخل تابه کمی تفت دهید تا از خامی خارج شود. سپس به مواد فوق اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا اشکنه جا افتاده شود.

مرحله چهارم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را می توانید به صور درسته داخل اشکنه بشکنید و درب قابلمه را بسته و برای ۵ دقیقه زمان دهید تا خودش را بگیرد و یا می توانید تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته تا از لختگی خارج شود و بعد به مواد اشکنه اضافه کنید و هم بزنید سریع تا تخم مرغ ها پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اشکنه به با تخم مرغ خیلی ساده و خوشمزه

می توانید برای خوشرنگ شدن مواد از کمی زعفران نیز استفاده کنید.

افزودن آرد باعث می شود اشکنه غلظت داشته باشید و می توانید از هر نوع آردی که دوست دارید استفاده کنید.

تعداد تخم مرغ ها را می توانید کم و زیاد کنید.

 

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *