نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » از برج خلیفه تا موزه دبی در تورهای سفر باتو

از برج خلیفه تا موزه دبی در تورهای سفر باتو

دیدنی های دبی

نودل

از برج خلیفه تا موزه دبی در تورهای سفر باتو

بی شک شهر زیبا و شگفت انگیز دبی ، یکی از برترین مقاصد گردشگری در دنیاست که با دارا بودن امتیازات فراوان و امکانات رفاهی و تفریحی حیرت آور ، در لیست ده شهر دیدنی دنیا قرار گرفته است .

دبی مکان ایده الی برای تفریح و گذران تعطیلات است و البته در همه فصول سال مملو از گردشگر است و سالانه میزبان میلیون ها مسافر از نقاط مختلف دنیاست .

این شهر را اغلب با بیابان‌ها و صحراهای زیبای آن می شناسیم اما باید گفت طبیعت شگفت انگیز دبی ، شامل سواحل و دریایی بی نهایت زیباست و در شهر نیز جاذبه های بصری فراوانی به چشم می خورد که نگاه هر بیننده ای را جلب می کند . ساختمان‌های سر به فلک کشیده ، معماری مدرن ساختمان ها و مراکز خرید مدرن و شیک این شهر هوش از سرتان می برد و شاید دلیل اصلی سفر به این شهر باشند . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید ، تا دیدنی ترین جاذبه های تفریحی دبی را به شما معرفی کنیم :

۱. برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از زیباترین و برجسته‌ترین سازه ‌های دنیا در تور دبی است که با هشتصد و بیست و نه متر ارتفاع به بام دنیا معروف شده و هیچ کشوری تا به امروز نتوانسته سازه ای همپای آن را بنا کند . ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی شروع و با گذشت تنها شش سال ، در ۲۰۱۰ میلادی به اتمام  رسید . بالا رفتن از این برج و تماشای مناظر شهر از این ارتفاع ، به یکی از اصلی ترین برنامه های گردشگران تبدیل شده و شاید دلیل اصلی سفر بسیار از گردشگران نیز ، بازدید از همین آسمان خراش باشد  . در طبقه صد و بیست و چهارم این سازه‌ سکویی برای بازدید تعبیه شده که آسانسورهای فوق پر ساعت شما در زمان کمی به این نقطه می برند . در محوطه بیرونی برج خلیفه ، مکان زیبایی برای تفریح گردشگران تعبیه شده که در آن ، بزرگترین فواره آب دنیا را می بینید که همراه با نور پردازی های زیبا و موسیقی ، آب را صدها متر به بالا پرتاب می کند .

برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید که معروف ترین خیابان این شهر است ، قرار دارد و دبی‌ مال نیز در داخل همین ساختمان واقع شده است .

۲. دبی‌مال (Dubai Mall)

به گزارش سفر باتو ، دبی‌مال بزرگترین و مدرن ترین مرکز خرید دنیاست که در مسیر ورودی به داخل برج خلیفه قرار دارد و بخشی از آکواریوم دبی نیز ، از داخل این مرکز خرید قابل رویت است . این مجموعه دارای یک زمین اسکیت روی یخ ، محوطه‌ی بازی برای کودکان و همین ‌طور سینمایی بسیار مجهز است و گشت و گذار در آن ، ساعت ها طول می کشد . همچنین در دبی مال ، برندهای بزرگ و معتبری به چشم می خورد که اغلب در دنیا بی نظیراند و همچنین رستوران‌ها و کافه های مختلفی مشغول خدمات رسانی هستند . همچنین در این مجموعه شاهد اجرای موسیقی‌ های زنده و همینطور نمایش مد خواهید بود .  و در برخی ایام سال در دبی مال ، جشنواره‌ها مختلفی برگزار می شود که در این زمان ، قیمت ها بصورت چشمگیری پائین می آید .

۳. موزه‌ی دبی (Dubai Museum)

موزه‌ دبی از  سال ۱۹۷۱ میلادی کار خود را در داخل عمارت تاریخی قلعه‌ فهیدی آغاز نمود و با گذشت حدودا بیست سال در ۱۹۹۵ میلادی مرمت شده و هم اکنون به عنوان مهم‌ترین و دیدنی ترین موزه‌ کشور امارات شناخته می شود. این بنا دارای معماری سنتی است و با تیرهای چوبی ساخته شده و سقف آن نیز از ترکیب درخت نخل خرما و ملات گچ و خاک ساخته شده است . این سازه دارای موقعیت استراتژیکی بوده و سالیان سال وظیفه محافظت از شهر را بر عهده داشت  و همچنین محل استقرار نیروهای حکومتی بوده و بخشی از آن بعنوان زندان و پادگان مورد استفاده قرار می‌ گرفت .

در ورودی این موزه ، نقشه‌ های تاریخی را خواهید دید که تاریخ این سرزمین را از زمان شکل‌گیری آن تا بعد از کشف نفت به نمایش می‌گذارد . و همچنین شیوه زندگی ساکنان این شهر و نحوه امرار و معاش آنها را به نمایش گذارده است . در حیاط این موزه برخی از قایق ‌ها و خانه‌های سنتی اهالی شهر بورت ماکت طراحی شده و به معرض نمایش در آمده است . و در سمت راست این موزه مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی به نمایش در آمده و همچنین برخی از آلات موسیقی متداول در این سرزمین را خواهید دید .

۴. منطقه تاریخی بستکیه (Bastakia)

محله‌ی قدیمی بستکیه ، که برای قرنها محل اقامت ایرانیان ساکن در این شهر بوده به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر تبدیل شده و بهتر است قبل از بازدید آن ، شهر دبی را ترک نکنید . این منطقه در مجاورت محله‌ فهیدی و در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است . در بستکیه ساختمان ها و بادگیرها را می بینید که شبیه بادگیرهای سنتی مناطق کویری ایران طراحی و ساخته شده اند و هنوز هم برخی از آنها پا بر جا هستند  .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *