نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » از پارک آبی جینو پارادایس تفلیس تا پارک الکساندر تفلیس در گشت و گذار در گرجستان

از پارک آبی جینو پارادایس تفلیس تا پارک الکساندر تفلیس در گشت و گذار در گرجستان

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

نودل

از پارک آبی جینو پارادایس تفلیس تا پارک الکساندر تفلیس در گشت و گذار در گرجستان

 شهربازی متاتسمیندا مجموعه تفریحی مجهز و بسیار مشهوری است که در ارتفاعات اطراف شهر قرار گرفته

 

شهربازی متاتسمیندا و بام تفلیس

 شهربازی متاتسمیندا مجموعه تفریحی مجهز و بسیار مشهوری است که در ارتفاعات اطراف شهر قرار گرفته و به خصوص در فصل تابستان مکان ایده آلی برای سپری نمودن روزی سراسر شاد و پر هیجان است . اغلب بازی های این مجموعه مطابق استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته شده و وجود بازی های متنوع این جا را به مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل نموده است . پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر به خصوص اگر همراه فرزندان خود عازم این سفر شده اید حداقل یک روز را به شادی و خوشگذرانی در شهر بازی متاتسمیندا سپری کنید

پارک آبی جینو پارادایس تفلیس

پارک آبی جینو پارادایس تفلیس

پیشنهاد بعدی ما برای شما تفریح و خوشگذرانی در پارک آبی جینو پارادایس در تور گرجستان است . این مجموعه‌ تفریحی از بخش های مختلفی تشکیل شده و دارای امکاناتی نظیر حوضچه های آبگرم ، استخرهای متنوع ، سالن بدنسازی ، فورد کورت و … است و استفاده از امکانات موجود در آن برای همه رده ‌های سنی امکان پذیر خواهد بود.

دریاچه ترتل یا لاک پشت تفلیس

دریاچه ترتل

به توضیح سایت سفر باتو ، اگر اهل طبیعت گردی هستید و به گشت و گذار در دامان طبیعت علاقه مندید پیشنهاد می کنیم به تماشای دریاچه لاک پشت بروید و از مناظر زیبای آن دیدن کنید . معمولا ساکنان شهر تفلیس از فضای اطراف دریاچه استفاده کرده و به خصوص در فصل تابستان تعطیلات خود را در این مکان سپری می کنند ؛ همچنین ورزشکاران هر روز صبح در اطراف این دریاچه مشغول ورزش و دویدن هستید و روز خود را اینگونه آغاز می کنند .

پارک الکساندر تفلیس

پارک الکساندر تفلیس

 

پارک Giorgi Leonidze یا الکساندر یکی از قدیمی‌ترین پارک ‌های این شهر است که با وجود طبیعتی شگفت انگیز و درختانی چند صد ساله بسیار مورد توجه قرار دارد و درختان کاج این پارک از شهرت بالایی برخوردارند . پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر حداقل یک عصر را به گشت و گذار در این پارک اختصاص دهید و از محیط زیبای آن لذت ببرید . گفتنی است نام‌ پارک برگرفته از حوادث تلخ و کشتار مردم شهر تفلیس توسط‌ نیروی‌های ارتش شوروی سابق است .

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

کلیسای جامع سامه با (به معنای تثلیث) یکی از کلیسای بزرگ و مشهور شهر تفلیس است که برای پیروان مذهب ارتدکس مکانی بسیار مقدس و مهم تلقی می گردد . این بنا در سال 1995 تا 2004 میلادی ساخته شده و ارتفاع آن نود و هفت متر بوده و گنجایش پانزده هزار نفر را دارد و بعنوان سومین کلیسای بزرگ ارتدکس در جهان شناخته‌ می شود . معماری آن برگرفته از سبک معماری دوران بیزانس است و گنبد مخروطی آن از طلا ساخته شده است  .

گرجستان، تفلیس، خیابان سامرکو (Samreklo)

تندیس مادر گرجستان

تندیس مادر گرجستان

تندیس باشکوه و زیبای کارتلیس ددا به معنای مادر کارتلی (گرجستان) یا مام تفلیس به نماد شهر تفلیس تبدیل شده و بر روی ارتفاعات سولولاکی قرار گرفته است . این تندیس نمایشگر زنی است که شمشیری در یک دست و کاسه‌ای در دست دیگر دارد . کاسه سمبل پذیرایی از دوستان و مهمانان وارد شده به این سرزمین است و شمشیر سمبل مبارزه با کسانی است که قصد حمله به این کشور را دارند . جالب است بدانید اغلب کشورهای حوزه قفقاز  نظیر ارمنستان و گرجستان دارای مجسمه مادر هستند اما این تندیس یکی از بلندترین و باشکوه ترین ها ست .  این تندیس بیست متر ارتفاع داشته و تماما از آلومینیوم ساخته شده است .

کلیسای سیونی تفلیس

کلیسای سیونی تفلیس

شهر تفلیس دارای معابد و کلیساهای باشکوه و زیبایی است که هر کدام دارای جاذبه های منحصر بفردی است . و از این میان ، کلیسای سیونی با صدها سال قدمت ، دارای اهمیت فراوانی است . این بنا در امتداد رودخانه‌ کر واقع شده و به دستور شاه واختانگ گرگاسالی ( گرگ سر) در نیمه‌ی دوم قرن پنجم ساخته شد . این بنا در طی قرون محتلف بارها و بارها ویران شد و در سال ۱۱۱۲ میلادی توسط دیوید چهارم ، معروف به دیوید سازنده ، از نو بنا گردید . بعد از آن در قرون بعدی شاه جلال‌الدین خوارزم‌ و تیمور لنگ ، آقا محمدخان قاجار هر کدام به این بنا هجوم آورده و آن را تخریب نمودند تا اینکه آخرین بار  در  قرن نوزدهم میلادی این کلیسا بازسازی شد ، گفتنی است صلیب نینوی مقدس که مهم ترین نشان مذهب ارتودکس در جهان است ، در همین موزه نگهداری می شود .

قلعه ناریکالا یا ناریقالا در تفلیس

قلعه ناریکالا

قلعه تاریخی و بسیار زیبای ناریکالا ، یکی از جاذبه های دیدنی و پر طرفدار در شهر تفلیس است ، که توسط شاه عباس صفوی در زمانی که این سرزمین به خاک ایران تعلق داشت ، ساخته شد . مسیر پیاده روی سرسبز به سمت دژ و بازدید از مجسمه مادر گرجستان بهانه خوبی برای بازدید از قلعه است که پیشنهاد می کنیم این فرصت استثنائی را از دست ندهید .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *