نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » از کاخ تورپکاپی در استانبول تا مراکز خرید کیش در با تورهای مسافرتی

از کاخ تورپکاپی در استانبول تا مراکز خرید کیش در با تورهای مسافرتی

توپکاپی

نودل

از کاخ تورپکاپی در استانبول تا مراکز خرید کیش در با تورهای مسافرتی

 کاخ توکاپی در شهر استانبول ترکیه

کاخ توپکاپی یکی از بزرگ ‌ترین و مشهور ‌ترین دیدنی های شهر استانبول است که امروزه به عنوان موزه مشغول فعالیت است و روزانه صدها گردشگر از سراسردنیا را به سمت خود می کشاند . کاخ باشکوه توپکاپی معروف ترین عمارت ساخته شده توسط عثمانیان است که مابین سال‌های ۱۴۶۶ و ۱۴۷۸ و به دستور سلطان محمد دوم بنا گردید و به مدت شش قرن محل اقامت قدرتمند ترین سران این سلسله بود .

توپکاپی

به گزارش سفر باتو ، بنای باشکوه توپکاپی در زیباترین و بهترین نقطه شهر استانبول یعنی بر روی یک ‌شبه جزیره مشرف به خلیج شاخ طلایی و دریای مرمر ساخته شد . در شمال شرقی آن تنگه بسفر قرار دارد و این عوامل در مجموع چشم اندازی زیبا را برای توپکاپی پدید آورده اند . همانطور که گفتیم  این کاخ برای قرن ها و مابین قرون‌ پانزده تا نوزدهم میلادی ، مرکز قدرت و حکمرانی امپراتوری های بزرگ سلسله عثمانی بود .

در مورد تاریخچه این بنا در آفر تور استانبول ، باید افزود کمی پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانیان ، یکی از سران قدرتمند این سلسله ، به نام سلطان محمد دوم دستور ساخت بنایی باشکوه را داد که هم معرف قدرت این امپراتوری به دنیای اطراف باشد ، و هم محل اسکان و حکمرانی سلاطین این امپراتوری باشد . بنابراین   این بنا در موقعیت فعلی آن و بر روی ویرانه‌ های به جا مانده از دوران بیزانس ساخته شد . الحق که این  کاخ باشکوه در خور این امپراتوری بزرگ بود و سلاطین این ساساه برای قرن ها به همراه با تمامی لشکریان و سران حکومت در آن ساکن بودند .

 سلطان محمد دوم در مدت ‌زمان ساخت و به اتمام رسیدن این کاخ ، در قصر کوچک ‌تری که امروزه در میدان بایزید قرار دارد و به دانشگاه استانبول تبدیل شده ، اقامت داشت . جالب است بدانید در ابتدا تعداد هشتصد نفر در این کاخ ساکن بوده و به مرور به این جمعیت افزوده شد تا جائیکه در قرون بعد سکنه آن به حدود پنج هزار نفر رسید .

دور تا دور این کاخ باشکوه بوسیله دیوار ‌هایی با طول پنج کیلومتر محافظت می گردید و در این مسیر چندین برج دیده بانی قرار داشت که هر گونه رفت و آمدی به داخل کاخ را کنترل می نمودند و به غیر سلاطین و لشکریان و خدمه هیچ کس اجازه ورود به این عمارت را نداشت .

وسعت این بنا به هفتصد هزار مترمربع ‌می رسید اما در حال حاضر از این عمارت تنها هشتاد هزار مترمربع باقی مانده است و مابقی در طی ساخت‌ و سازهای مکرر کسر شده است . این بنا در طول چهار قرن گذشته توسط سلاطین مختلف تغییر شکل داده و هر بار بنا به نیاز و سلیقه های مختلف دچار تغییرات متعدد شده است .

این عمارت و محوطه های بیرونی آن  به ‌وسیله دروازه‌های مختلفی به بیرون راه می یافت . دروازه اصلی آن (باب همایون در زبان عربی و یا دروازه سلطنتی در زبان فارسی) نامیده می شد . این دروازه به سمت میدان سلطان محمود و مسجد ایاصوفیه راه دارد و مسیر رفت و آمد سلطان بود .

بهترین مراکز خرید کیش

مرکز خرید کیش

مرکز خرید کیش

یکی دیگر از برترین مراکز خرید در این شهر در رزرو تور کیش ، مرکز خرید کیش می باشد. این مرکز خرید 4 طبقه، سال 1379 در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع بنا شد و دارای حدود 480 واحد تجاری می باشد.

فعالیت اکثر این واحد های تجاری در زمینه؛ پوشاک، لوازم تزئیناتی، کیف و کفش، عینک، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی، وسایل آشپزخانه، وسایل صوتی و تصویری، مواد غذایی، موبایل و تجهیزات رایانه‌ ای می باشد.

همچنین در این بازار، نمایندگی بسیاری از برند های معتبر خارجی مشغول به کار هستند و شما می توانید از آن جا هم دیدن فرمایید. در این مرکز تجاری هر شب ساعت 22 مراسم قرعه کشی و اهداء جوایز به برندگان اجرا می ‌گردد و با جوایز نفیس از مسافران تور ارزان کیش به گونه ای قدر دانی می کنند.

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون

اگر قصد داشتید که در شرق کیش برای خرید کردن، به یک مرکز خرید بروید؛ پیشنهاد ما به شما مرکز خرید زیتون است! این پاساژ دارای 2 طبقه می باشد و در هر طبقه، غرفه های زیادی برای خرید کردن وجود دارد.

پاساژ زیتون، عطر فروشی های بسیار معروفی دارد و معمولا افرادی که به برند و مارک ادکلن خود اهمیت می دهند، برای خرید به این مرکز خرید مراجعه می کنند.

در مرکز خرید زیتون نماز خانه، رستوران، کافی شاپ و دستگاه خودپرداز نیز وجود دارد و افراد مراجعه کننده می توانند از آن ها بهره ببرند.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *