نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » فیلم و انیمیشن » اکشن » اعتماد به نفس چیست ؟

اعتماد به نفس چیست ؟

اعتماد به نفس چیست ؟

نودل

اعتماد به نفس چیست ؟

اعتماد به نفس چیست و راههای تقویت آن

در این مقاله قصد داریم ضمن ارائه یک تعریف درست برای این ویژگی شخصیتی بسیار مهم، مهم ترین راه هایی که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس در پیش بگیرید را نیز معرفی می کنیم.

انواع اعتماد به نفس

انواع اعتماد به نفس قبل از هرچیزی، به نگرش افراد نسبت به توانایی ها و قابلیت های خودشان اشاره دارد. در حقیقت این ویژگی شخصیتی است که تعیین می کند شما چقدر به خودتان ایمان دارید و تا چه اندازه می توایند روی زندگی و احساسات خود، کنترل داشته باشید. یک انسان با اعتماد به نفس، به خوبی نقاط ضعف و قدرت خود را می شناسد و همواره نسبت به خودش، دید مثبت و امیدوار کننده ای دارد.

اگر به اندازه کافی به خود و توانایی هایتان ایمان داشته باشید، می توانید انتظارات و اهداف واقع بینانه ای را برای آینده در نظر خواهید گرفت. علاوه بر این، اعتماد به نفس کافی سبب می شود تا به خوبی از پس انتقادها بربیایید و تحت تاثیر نظر منفی دیگران، امید و قدرت خود را از دست ندهید.

اعتماد به نفس

از طرفی دیگر، کمبود اعتماد به نفس، ممکن است شما را در مقابل دیگران مطیع و فرمان بردار کند. کسانی که از نداشتن ایمان کافی به خود و توانایی هایشان رنج می برند، غالبا در مقابل انتقادات دیگران بسیار حساس بوده و سریع، دست و پای خود را گم می کنند. احساس حقارت، تردید های همیشگی، سرخوردگی و … تنها بخشی از اثرات منفی اعتماد به نفس پایین محسوب می شوند.

اعتماد به نفس، تاثیر بسیار زیادی در سطح کیفی زندگی شما خواهد داشت. هرچقدر که نسبت به خودتان، ایمان و اطمینان بیشتری داشته باشید، آرامش، خوشبختی و احساس مثبت بیشتری را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم در اولین فرصت، نسبت به تقویت اعتماد به نفس خود، اقدام کنید.

مهم ترین راه های تقویت اعتماد به نفس

مسیر افزایش اعتماد به نفس، اگرچه مقداری سخت و دشوار به نظر می رسد؛ اما قطعا شما می توانید آن را با موفقیت طی کنید. البته به شرطی که راه های تقویت این ویژگی مهم را به خوبی بشناسید و در زمان های درست، به آن ها عمل کنید. ما در ادامه، به بررسی مهم ترین روش هایی خواهیم پرداخت که می توانند از شما، یک فرد با اعتماد به نفس بسازند.

به اهداف کوچک و روزمره خود برسید

موفقیت در انجام دادن کارها، بیشترین تاثیر را در افزایش اعتماد به نفس خواهد داشت. به همین دلیل، توصیه می کنیم لیستی از اهداف کوچک را برای خود تعیین کرده و با تمام وجود، برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. تردید نداشته باشید که موفقیت در مسیر رسیدن به همین هدف های روزانه، شما را در تحقق رویاها و آرزوهای بلند مدت و اصلی خودتان کمک خواهند کرد. اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید، قبل از هر چیز، باید یک ذهنیت برنده و موفق را در خود تقویت کنید.

مسیر پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید

بهترین راه برای افزایش اعتماد به نفس، تبدیل اهداف بزرگ به هدف های کوچک تر و زیر نظر گرفتن مسیر رسیدن به آن ها است. سعی کنید موفقیت های خود را روی کاغذ بیاورید و به تلاشی که برای رسیدن به آن ها کرده اید، توجه داشته باشید. به عنوان مثال، وقتی به مسیری که برای کاهش وزن خود نگاه می کنید، به خوبی متوجه قدرت و اراده ای که به خرج داده اید، می شوید.

ورزش کنید

ورزش علاوه بر این که برای سلامتی شما مفید است، می تواند حافظه شما را بهبود ببخشد، به تمرکز حافظه کمک کند و از همه مهم تر، به شما در کنترل و مدیریت استرس و اضطراب، یاری برساند. اگر می خواهید حس اعتماد به نفس را در وجودتان تقویت کنید، ورزش کردن و به صورت کلی پویا و اکتیو بودن را هرگز فراموش نکنید.

 

نترس باشید

شکست دشمن شما نیست؛ بلکه ترس از شکست خوردن است که می تواند وجودتان را فلج کند! مطمئن باشید که در راه رسیدن به اهداف بزرگ و رویایی خود، بارها و بارها با حس ترس و ناامیدی مواجه خواهید شد. در این مواقع است که باید تمام شجاعتی که در خود سراغ دارید را جمع کنید و با بیشترین انگیزه، به سمت رسیدن به هدف خود، حرکت کنید.

از خودتان در مقابل افکار منفی مراقبت کنید

افکار منفی چه از سمت دیگران باشند و چه در ذهن خودتان شکل بگیرند، می توانند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی کاهش دهند. قبل از هر چیز، توصیه می کنیم از افرادی که مدام در حال آیه یاس خواندن هستند فاصله بگیرید. پس از آن، در مقابل هر ذهنیت یا تفکر منفی که در وجودتان شکل گرفته است، به مبارزه بپردازید.

به آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند اهمیت ندهید

آنچه که دیگران در مورد شما فکر می کنند، دقیقا متعلق به ذهن خودشان است و نباید اهمیتی برای شما داشته باشد. اعتماد به نفس شما زمانی افزایش می یابد که فارغ از دیدگاه ها، مخالفت ها، و حرف ها و تفکرات دیگران، تنها به خودتان و توانایی هایی که دارید، باور داشته باشید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم ضمن بررسی مفهوم اعتماد به نفس، به بررسی مهم ترین روش هایی بپردازیم که می توانند این ویژگی مهم شخصیتی را در وجود شما نهادینه کنند. امیدواریم در مسیر سخت اما جذاب تقویت اعتماد به نفس، کاملا موفق باشید و به نتیجه دل خواه خود، دست پیدا کنید.

منبع : نمناک

دانلود فیلم و سریال نیم بها

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *