نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » فیلم و انیمیشن » اکشن » اعطای وام ۵۰۰ میلیاردی برای فروش تلفن همراه قسطی به مردم

اعطای وام ۵۰۰ میلیاردی برای فروش تلفن همراه قسطی به مردم

وام تلفن همراه

نودل

اعطای وام ۵۰۰ میلیاردی برای فروش تلفن همراه قسطی به مردم

اعطای وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به اپراتور‌ها برای تحویل گوشی قسطی به مردم در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت.

«محمدجواد آذری جهرمی» در آیین معرفی دستاورد‌های بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که با حضور مسوولان برگزار شد، افزود: در شرایطی که نرخ دلار نوسان دارد نمی‌توانیم به عنوان مسوول بگوییم کاری از دست ما برنمی‌آید. در زمان عدم وجود مشکل همه مدیر هستند. در شرایطی که پول فراوان و شرایط مناسب وجود دارد

هر کسی می‌تواند کشور را به خوبی مدیریت کند. این که تلفن همراه اکنون به شکل مناسبی در دسترس نیست، بگوییم علتش نوسان ارز است و کاری از دست ما برنمی‌آید. اکنون به دلیل آموزش مجازی خیلی از ما مصرف کننده هستیم و باید برای فرزندان خود تبلت، گوشی تلفن همراه و مودم تهیه کنیم. مودمی که قیمت آن ۲۰۰هزار تومان بوده و اکنون قیمت آن ۱۰ برابر شده است. در این شرایط باید چه کرد؟ غیر از این است که باید نیاز مردم را تامین کنیم؟

او اشاره کرد: چشم مردم به دست‌های تولیدکنندگان است. اگر محصولات با قیمت مناسب عرضه شود مردم استقبال خواهند کرد. یکی از موضوعات مهم مودم است که در نمایشگاه امروز چهار شرکت تولید مودم، سه شرکت تولیدکننده گوشی حضور دارند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات امروز گزارش دادن که مجموعه «صاایران» ورود خوبی به تولید گوشی تلفن همراه داشته و اولین محوله گوشی‌های تولیدی این شرکت به ایرانسل تحویل داده شده تا شرایط عرصه به بازار توسط این اپراتور مهیا شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: دستور اعطای اعتبار ۵۰۰ میلیاردی به اپراتور‌ها به عنوان وام در دستور کار معاونت فناوری نوآوری قرار گرفته است تا اپراتور‌ها بتوانند از این طریق گوشی را به صورت قسطی به مردم بدهند و زنجیره تولید تکمیل شود.

وی اضافه کرد: البته مجموعه‌هایی مانند مخابرات ایران، همراه اول و رایتل نیز کار‌های خوبی در این زمینه کرده‌اند که گزارش آن‌ها هنوز به دست ما نرسیده است. اما این تولیدات زمانی شیرین خواهد بود که بتوانیم گوشی را به دست مردم برسانیم. تا الان بار‌ها درباره گوشی ایرانی صحبت کرده‌ایم، اما تا زمانی که محصول به دست مردم برسد نمی‌توان نتیجه ملموس را دید. موجودی بازار در شرایط فعلی باید حفظ شود. می‌خواهم به تولیدکنندگان تاکید کنم که اگر برای تامین منابع ارزی و خدمات مشکل دارند، به وزارت ارتباطات مراجعه کنند تا این مشکل را حل کنیم.

وزیر ارتباطات اشاره کرد: صنعت ICT از اجزای اصلی اقتصاد دیجیتال و یکی از محرک‌های اصلی تولید داخل است. اگر می‌گوییم سهم ارتباطات و فناوری از تولید ناخالص داخلی به ۶.۵ درصد رسیده است، بخشی از این پیشرفت به تولیدات داخلی محصولات فناوری مربوط است.

جهرمی خاطرنشان کرد: زمانی که صحبت از تولید داخل می‌شود همه فکر می‌کنند باید همه چیز در داخل تولید شود، اما اینطور نیست. می‌توانیم از کشور‌های تولیدکننده بزرگ دنیا در زمینه‌های خاص استفاده کنیم. اما برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و مدل خلاقیتی که به تولید محصول منجر می‌شود، مهم است.

وی تصریح کرد: راهکار پیشرفت شرکت‌های فعال در تولید صنایع داخلی اتصال و ادغام‌شان با یکدیگر است. صنعت تولید زمانی به بلوغ می‌رسد که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند و ظرفیت‌های تولیدی را کنار هم بگذارند تا به این شکل اقتصاد خود را افزایش دهند. این کار اجتناب‌ناپذیر است. برای برطرف کردن دغدغه مصرف‌کنندگان داخلی، باید این بلوغ در شرکت‌های تولیدکننده ایجاد شود.

جهرمی با بیان این که ظرفیت و همینطور بازار برای تولید داخلی در کشور وجود دارد و مشکل اصلی ادغام شرکت‌ها با یکدیگر است، تاکید کرد: پویایی تکنولوژی از دیگر موارد مهم در تولید داخل کشور است. شرکت‌ها زمانی که محصولی را ارائه می‌دهند دیگر به دنبال توسعه آن نیستند در حالی که به روز رسانی نیاز اصلی تکنولوژی است. زمانی که برای حمایت از تولید داخل، واردات ممنوع می‌شود. تولیدکننده می‌داند که یک مجموعه با فشار دولت به اجبار از او خرید می‌کند و همین مساله اشتیاقش را برای پیشرفت و به روزرسانی تجهیزات از دست می‌دهد.

وی افزود: راهکار برون رفت از این عدم خلاقیت و به روزرسانی، رفتن به سطح بازار بین‌المللی است. بازاری که برای ورود به آن باید کلاس بین‌المللی داشت. تولید داخلی نباید به بازار داخل بسنده کند، باید رقابت سالم در این بین شکل بگیرد. تداوم تحقیق، توسعه دانش و به روز رسانی حیات تولید داخلی هر کشوری را تضمین کند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تجربه مردم از دریافت خدمات پس از فروش شرکت‌های داخلی تجربه خوشایندی نیست. تماس با ۲۰۲۰ مخابرات و پشتیبانی اپراتور‌ها گوشه‌ای از این نارضایتی‌ها است در حالی که یکی از دلایل ماندگاری مشتریان کیفیت خدمات پس از فروش است.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *