نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » بررسی تویوتا یاریس جدید در وبسایت نتگام

بررسی تویوتا یاریس جدید در وبسایت نتگام

تویوتا-یاریس

نودل

بررسی تویوتا یاریس جدید در وبسایت نتگام

وبسایت نتگام می گوید تویوتا یاریس هیبریدی پس از معرفی در نمایشگاه خودرو ژنو، اولین خودروی هیبریدی کامل اروپا خواهد بود و مانند پریوس c و پورشه ، یاریس پر سوخت دارای یک موتور کوچک 1.5 لیتری چرخه اتکینسون خواهد بود که به یک موتور سیکل اتکینسون متصل است. موتور الکتریکی کوچکتر، اینورتر و بسته باتری اجزای فشرده‌تر سیستمی را به وجود می‌آورند که 20 درصد سبک‌تر از Auris Hybrid است که از همان پیشرانه موجود در Prius استفاده می‌کند. حداکثر توان ترکیبی کمتر از 100 اسب بخار است که توسط یک CVT به چرخ ها ارسال می شود.

 

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس هیبریدی

در حالی که اندازه پیشرانه کوچک شده است، فضای داخل یاریس هیبریدی اینطور نیست. از آنجایی که مخزن سوخت و بسته باتری در زیر صندلی عقب قرار گرفته اند، تویوتا می گوید مدل هیبریدی همان حجم سرنشینان و 10 فوت مکعب حجم بار را با انواع بنزینی و دیزلی معمولی خود ارائه می دهد.

بررسی تخصصی تویوتا یاریس

تویوتا یاریس خودرو زیر کامپکت ابتدایی تویوتا است که در زیر کرولا قرار دارد. یاریس مخصوص ایالات متحده که از اواسط دهه 2000 در آمریکای شمالی به فروش می رسد، در نسل کنونی خود به خودرویی مبتنی بر مزدا 2 تبدیل شده است. تویوتا یاریس فعلی مانند مدل قبلی خود در دو مدل بدنه سدان و هاچ بک چهار در موجود است.

Toyota Yaris

این یک پرنده است. این یک هواپیما است. این یک یاریس است. این یک ماشین است! پس از هفته‌ها تلاش، تویوتا بالاخره امروز تایید کرد که کانسپت جدید در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شود،که بر اساس هاچ‌بک ساب کامپکت آن ساخته شده است.

پس از بازی با تصویر تیزر سایه تویوتا در فتوشاپ، فکر کردیم که این مفهوم شباهت زیادی به یاریس هیبرید در بازار اروپا دارد. مطمئنا تویوتا امروز ریشه های یاریس را تایید کرد و یک پیش نمایش کامل رندر منتشر کرد و همزمان نام رسمی خودرو را یاریس هیبریدی R اعلام کرد.

یاریس هیبریدی

عملکرد و مصرف سوخت

تویوتا یاریس منحصراً با موتور 1.5 لیتری I-4 با قدرت 106 اسب بخار و گشتاور 103 پوند فوت عرضه می شود. یک دستی شش سرعته به صورت استاندارد ارائه می شود در حالی که یک شش سرعته اتوماتیک اختیاری است. مدل‌های هاچ‌بک منحصراً با خودکار عرضه می‌شوند. یاریس 2020 دارای رده‌بندی EPA با سرعت 30/39 مایل بر گالن در شهر/بزرگراه است، در حالی که خودکار با سرعت 32/40 مایل بر گالن کارآمدتر است.

تویوتا یاریس

وقتی صحبت از سرعت سه برابری شد، ما بدون شک یاریس هیبریدی R بسیار بسیار سریعتر از تویوتا یاریس هاچ بک با قدرت 106 اسب بخار خواهد بود که در اینجا فروخته می شود. تویوتا می‌گوید که زیرمجموعه اش اعتماد فکری سابق F1 که اکنون مسئول ایجاد و ارائه نمونه اولیه مسابقه هیبریدی TS030 در Le Mans است خط محرکه Yaris Hybrid R را توسعه داده است. یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر وظیفه به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو را بر عهده دارد، در حالی که یک جفت موتور الکتریکی نیروی محور عقب را تامین می‌کند و بدین ترتیب هیبرید R را با سیستم تمام چرخ محرک به ارمغان می‌آورد. ارقام عملکرد هنوز فاش نشده است، اما تویوتا قبلا اشاره کرده بود که خط محرکه یاریس هیبریدی R می تواند خروجی خالص 400 اسب بخار تولید کند.

ایمنی تویوتا یاریس هیبریدی

وبسایت imdbgram به تویوتا یاریس 2020 امتیاز پنج ستاره از پنج را می دهد.

در تست IIHS، سدان یاریس 2020 در تمام دسته‌های قابلیت تصادف که برای آن‌ها ارزیابی شده است، رتبه خوب را دریافت کرد (خوب بالاترین امتیاز است). هر دو سدان و هاچ بک با مجهز شدن به چراغ های جلوی هالوژن پایه خود، امتیاز چراغ جلو ضعیف را دریافت کردند. در تست پیشگیری از تصادف از جلو، یاریس 2020 برای جلوگیری از تصادف 12 مایل در ساعت، اما در تست 25 مایل در ساعت به هیچ وجه سرعت خودرو را کاهش نداد، امتیاز پیشرفته را دریافت کرد (Superior بالاترین امتیاز است). ترمز اضطراری خودکار در تویوتا یاریس 2020 استاندارد است.

فناوری خودرو

تویوتا یاریس 2020 به صورت استاندارد دارای صفحه نمایش لمسی 7 اینچی است که می تواند Apple CarPlay و Android Auto را نمایش دهد. یک سیستم صوتی با شش بلندگو و دو پورت USB استاندارد هستند.همانطور که یک تخت خواب 400 اسب بخاری یاریس ممکن است تمیز باشد، به نظر می رسد تویوتا در حال پیچیده کردن یاریس هیبریدی R در بدنه ای چشمگیر برای کمک به جلب توجه در نمایشگاه فرانکفورت است. چراغ‌های جلو و جلوپنجره شبیه به یاریس هیبریدی استوک است، اما نمای جلویی چیزی غیر از این است. یک جلوپنجره بزرگ و ذوزنقه‌ای شکل پایین در یک محیط سبز مایل به آبی پوشانده شده است که به یک شکاف غول‌پیکر چانه تبدیل می‌شود. دو ورودی هوای بزرگ در کنار جلوپنجره پایینی قرار گرفته اند و به یاریس هیبریدی R ظاهری پنجره دوکی می دهند که معمولاً برای مدل های لکسوس محفوظ است. به نظر می‌رسد که رکاب‌ها نیز مانند گلگیرها بزرگ شده‌اند. خوب است، اگر این طرح از راه دور دقیق باشد، یاریس هیبریدی R روی چرخ‌های آلومینیومی 10 پره عظیمی می‌چرخد.

تویوتا خاطرنشان می کند که یاریس هیبریدی R 15 سال از هیبریدی های تویوتا را جشن می گیرد و تا پایان سال 16 مدل هیبریدی جدید یا تجدید نظر شده دیگر را معرفی خواهد کرد. آیا این نشانه ای است که هیبرید R محدود به تولید است؟ ما روی آن حساب نمی کنیم، اما یک قطعه از خودروی نمایشی در خارج از مدار نمایشگاه خودرو زندگی خواهد کرد: آن I-4 1.6 لیتری توربوشارژر، با نام مستعار «موتور مسابقه جهانی»، احتمالاً قدرت بازگشت TMG به مسابقات WRC را فراهم خواهد کرد.

داخل خودرو

کیفیت داخلی و ویژگی های فنی در یاریس وجود ندارد و تنها یک USB و پورت کمکی علاوه بر اتصال رادیویی و بلوتوث استاندارد موجود است. مدل‌های LE و SE پلاستیک باکیفیت‌تری دارند، اما وجود پلاستیک‌های سخت، به‌ویژه در داشبورد، کابین را ارزان‌تر می‌کند. فضای سرنشین در یاریس با یک صندلی عقب بزرگ که می‌تواند بزرگسالان را در خود جای دهد و تا می‌شود تا فضای بار سخاوتمندانه 15.6 فوت مکعبی عقب (یا 15.3 فوت مکعب برای مدل دو درب) را افزایش دهد.

یاریس دارای رتبه ایمنی پنج ستاره سلامتی است، اما به دلیل رتبه بندی حاشیه ای آن در رده همپوشانی کوچک جلو (خوب بالاترین امتیاز ممکن است) توسط IIHS به عنوان بهترین انتخاب ایمنی در نظر گرفته نمی شود. با این حال، یاریس در چهار آزمایش دیگر امتیاز خوبی کسب کرد.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *