نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » تفریحات معروف استانبول کدامند؟

تفریحات معروف استانبول کدامند؟

تفریحات معروف استانبول کدامند؟

نودل

تفریحات معروف استانبول کدامند؟

بازارگردی و تجربه ی خریدی لذت بخش

استانبول به دلایل مختلف یکی از مهمترین مقاصد خرید در آسیا و اروپا است. از یک طرف ، ترکیه یکی از کشورهای مرفه در صنعت نساجی ، مد و لباس است و از طرف دیگر ، استانبول مدت هاست که یک نقطه مهم تجاری محسوب می شود و این نقش هنوز در این شهر وجود دارد. بازار بزرگ استانبول ، یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده و سنتی در جهان ، وضعیت اقتصادی استانبول را از گذشته های دور تا به امروز به یاد می آورد. بسیاری از گردشگران ، بازار استانبول و دسته های مختلف آن مانند بازار ادویه را برای خرید انتخاب می کنند. زیرا آنها می توانند سوغاتی و صنایع دستی ترکیه را پیدا کنند و از معماری و فضای سنتی آن لذت ببرند. علاوه بر بازار بزرگ استانبول ، مراکز خرید مدرن بسیاری در سراسر استانبول وجود دارد که بسیاری از معروف ترین مارک های جهان را در خود جای داده اند. این تنوع گسترده در بازارها و مراکز خرید استانبول باعث شده است که گردشگران زیادی این شهر را برای خرید انتخاب کنند. مراکز خرید معروف استانبول شامل جواهرات ، کانیون ، ونیز و ویاپورت هستند.

علاوه بر این ، بازاری مانند  ماهی فروشان استانبول که در فاصله کمی از دریا واقع شده است ، نه تنها ماهی تازه صید شده را به فروش می رساند ، بلکه رستوران های غذاهای دریایی نیز در این بازار وجود دارد که غذاهای دریایی را با ماهی تازه ارائه می دهند.

برج گالاتا

با ارتفاع 67 متر ، برج گالاتا بر آسمان استانبول  در تور استانبول تابستان حکمرانی می کند ، بازدید از این جاذبه گردشگری استانبول منظره ای خیره کننده از شهر قدیمی و اطراف آن را به شما هدیه می کند. این برج سنگی قرون وسطایی به برج مسیح نیز معروف است و بلندترین ساختمان در استانبول بود که در سال 1969 ساخته شد. هنوز هم بلندترین ساختمان استانبول است. این برج در طول قرن ها اصلاح شده است ، زمانی گالاتا به عنوان یک برج دیده بانی برای تشخیص آتش سوزی عمل می کرد. امروز در بالاترین نقطه خود یک کافه ، رستوران و کلوپ شبانه دارد که می توانید با یک آسانسور 9 طبقه تا این قسمت از برج دسترسی داشته باشید و از منظره خیره کننده استانبول لذت ببرید.

از جزایر زیبا دیدن کنید و لذت ببرید

به گزارش سفر باتو ، بسیاری از افرادی که به استانبول سفر می کنند فراموش می کنند که 5 جزیره در خارج و در آب های دریای اژه وجود دارد. این جزایر به شهر استانبول تعلق دارند و مکانی آرام و به دور از هیاهوی زندگی شهری را برای گردشگران فراهم می کنند. هر یک از این 5 جزیره چشم اندازهای مختلفی را به گردشگران ارائه می دهد. بزرگترین جزیره بویوکادا است که در زبان ترکی به معنی جزیره بزرگ است. جزیره بزرگ مکانی عالی برای گشت و گذار و همچنین اسب سواری و دوچرخه سواری در اطراف دهکده کوچک خود دارد ، دومین جزیره بزرگ هیبلیادا است که دارای تعدادی ساحل و مکان برای شنا است و همچنین یک صومعه در بالای آن قرار دارد. صومعه و باغ های آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته و همچنین منظره ای دیدنی از شهر استانبول را ارائه می دهند. سه جزیره دیگر کمی کوچکتر است و بیشتر متعلق به ثروتمندان استانبول است که صاحب خانه ها و قایق های این جزایر هستند. قدم زدن در شهر قدیمی استانبول تجربه شگفت انگیزی است. استانبول دارای تاریخی بی پایان با بسیاری از سنت ها و فرهنگ های شگفت انگیز همراه با ارزش های باستان و مدرن است. قدم زدن در این خیابان ها می تواند شما را هزاران سال به عقب برگرداند و توجه شما را به آینده مدرنی که این شهر به دست آورده جلب کند.

مسجد ایاصوفیه استانبول

این ساختمان یکی از مشهورترین و دیدنی ترین بناها در ترکیه و شهر استانبول است. کلیسای ارتدکس سابق در زمان امپراتوری روم یا بیزانس ، اکنون علاوه بر مسجد به یک موزه تبدیل شده است ، از این رو مسجد و موزه ایاصوفیه نام گرفته است. جالب است بدانید که این مسجد که روزگاری یک کلیسا بود ، هزار سال بزرگترین کلیسا و بنای مذهبی جهان بوده است ، تا اینکه کلیسای مشهور سویل در اسپانیا این عنوان را از ایاصوفیه گرفت و این پایان عظمت بی چون و چرای این کلیسا در جهان بود. جالب است بدانید که نام صوفیا از نام یکی از اسطوره های یونان به نام صوفیا گرفته شده است که به معنای خدای هوش و آینده نگری است. این مسجد در میدان سلطان احمد در استانبول واقع شده است که امروز یکی از عجایب هفتگانه جهان است.

رستوران گردی و تست غذاهای خوشمزه

ترکیه ، مانند هر کشور دیگر ، ساختار غذایی منحصر به فردی دارد. برخی از این غذاها مانند کوفته و کباب ترکی برای ما ایرانی ها آشناست و آنها را در خیابان ها یا منازل خود تجربه کرده ایم. اما موارد دیگر خاص ترند و ما باید آنها را در رستوران ها و مناطق مختلف شهر بزرگ استانبول میل کنیم. به عنوان مثال ، لاهماجون و پیده که به پیتزای ترکی نیز معروف هستند یا غذاهایی مانند مانتی و بورک که از نان و خمیر درست می شوند. علاوه بر غذاهای ترکی ، می توانید هنگام بازدید از رستوران های استانبول ، ازغذاهای کشورها و فرهنگ های دیگر نیز تست کنید. زیرا رستوران های متنوعی از ملیت های مختلف در استانبول تاسیس شده اند و شما می توانید از غربی ترین غذاها گرفته تا شرقی ترین و آسیایی ترین غذاهای این شهر را پیدا کنید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *