نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » سلامتی » توصیه‌هایی برای پیشگیری از ویروس کرونا

توصیه‌هایی برای پیشگیری از ویروس کرونا

کرونا

نودل

توصیه‌هایی برای پیشگیری از ویروس کرونا

ویروس کرونای چینی از خانواده ویروس‌های مشهور سندرم تنفسی بسیار حاد ویروس کرونا (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه‌ ویروس کرونا (MERS) است که در ۱۷ سال گذشته، جان شمار زیادی از افراد را گرفته است.

ویروس جدید کرونا ۲۰۱۹-nCoV نامگذاری شده و بیماری پس از دوره هفت روزه کمون دارای علائم شبیه سرماخوردگی و آنفلوانزاست؛ تب به عنوان یک مشخصه مهم بیماری ناشی از ویروس کرونا محسوب می‌شود، این بیماری از حیوان به حیوان و از حیوان به انسان منتقل می‌شود.

از آنجایی که برای بیماری حاصل از کرونا هیچ درمان یا واکسیناسیونی ندارد به همین دلیل بهترین راه پیشگیری است.

اگر تب بالای ۳۸ درجه دارید یا اختلالاتی در راه تنفسی‌تان ایجاد شد فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

فرد مبتلا به ویروس کرونا ابتدا یک هفته دچار سرفه‌های خفیف می‌شود و به دنبال آن تنگی نفس را تجربه خواهد کرد. از تماس با افرادی که علائم این نوع ویروس را دارند پرهیز کنید.

هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید. اگر دستمال کاغذی در دسترس نبود با بالای آستین لباس خود جلوی بینی و دهان خود را بگیرید.

افراد به خصوص کسانی که بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا نقص سیستم ایمنی دارند از تماس نزدیک با حیوانات مخصوصا شتر اجتناب کنند. دست‌های خود را با آب و صابون به طور مرتب بشویید و بهداشت فردی را رعایت کنید. از نوشیدن شیر‌های غیر پاستوریزه، شیر شتر و خوردن گوشت شتر پرهیز کنید.

 

منبع : مجله خبری اینترنتی سرو

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *