نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » آموزش » تکنیک برق انداختن داخل و بیرون ماشین

تکنیک برق انداختن داخل و بیرون ماشین

چگونه خودرو خود را بشوییم

نودل

تکنیک برق انداختن داخل و بیرون ماشین

برای تمیز کردن و برق انداختن ماشین همیشه نیاز به رفتن کارواش نیست، انجام چند روش ساده و رعایت برخی نکات به برق انداختن داخل و خارج ماشین کمک شایانی می کند.

آموزش برق انداختن ماشین در چندگام

همیشه لازم نیست که ماشینتان را برای تمیز شدن به کارواش ببرید و هزینه فراوان بابت آن بپردازید. شما می توانید با چند ترفند ساده اما اساسی ماشینتان را برق بیاندازید و هزینه کارواش را صرفه جویی کنید. چنانچه در این بخش از دانستنی های خودرو در نمناک خواهیم گفت اگر می خواهید بخش های داخلی و خارجی ماشینتان برق بزند و تمیز شود بدون آنکه ماشین را به کارواش ببرید، روش های ساده زیر را به کار ببرید.

چگونه خودرو خود را بشوییم ؟

در یک بعد از ظهر در سایه اقدام به شستشوی ماشین کنید زیرا شستن ماشین در آفتاب سبب خشک شدن سریع ماشین و ایجاد لکه روی آن می شود.

با آب ابتدا آلودگی های ماشین را بشویید.

دو سطل آب را پر کنید و در یکی مایع شستشو و آب ریخته و در دیگری آب تمیز بشویید.

با اسفنج بدنه اتومبیل را بشویید، هر بار اسفنجتان را بشویید و دوباره دور تا دور اتومبلتان از بالا به پایین بشویید و مکان هایی هم که کثیفی بیشتر است اسفنج را چند بار بکشید.

چگونه خودرو خود را بشوییم

رینگ و لاستیک خود را با اسفنج جداگانه بشویید. سپرهای مشکی خودرو را با همان روغن های مخصوص به وسیله ی اسفنج چرب کنید.

سپس خودرو خود را از بالا به پایین بشویید و آب کشی کنید.

اتومبیلتان را با دستمال مخصوص و تمیز خشک کنید.

شیشه ها را به وسیله ی تی های مخصوص شیشه یا یک دستمال حوله ای تمیز خشک کنید. داخل شیشه ها و آینه ها را با شیشه پاک کن تمیز کنید.

داخل ماشین را تمیز کنید. کفپوش ها را بشویید و خشک کنید. روکش صندلی ها اگر چرم بود سریع دستمال خشک بکشید. برای اینکه صندلی های چرمتان ترک نخورند. روغن مخصوص چرم را با فرچه روی صندلی بزنید و بعد روی آن پلاستیک بکشید تا روغن به خورد صندلی برود و بعد آن را بردارید و با دستمال تمیزی روی آن بکشید.

اجازه ندهید لکه ها روی اتومبیل باقی بمانند زیرا با گذشت زمان این لکه ها به رنگ اتومبیل آسیب می زنند.

در صورتی که مایل بودید می توانید پولیش بزنید.

پولیش کشیدن ماشین

با استفاده از دستگاه بخارشور ماشین را تمیز کنید.

کل ماشین را جارو برقی بکشید و بعد از اینکه تمیز شد، سری مخصوصی را به بخار شور وصل کنید و با آن روی سقف ماشین بکشید دقت کنید همه جای آن را بخارشور بکشید و کاملا تمیز کنید.

بعد از شستن سقف ماشین به سراغ صندلی ها بروید و صندلی های اتومبیل و همه ی درزهای صندلی و اتومبیل را بخارشور بکشید.

با دستمال نمدار بعد از تمیز کردن سقف و صندلی ها تمام قسمت های در و داشبورد و جلو و فرمان اتومبیل را تمیز کنید و با روغن مخصوص به وسیله ی اسفنج روی آن بکشید تا هم براق و تمیز شود و گرد و غبار کمتری روی آن ها بنشیند.

با مخلوط شامپو و آب و با برس های نرمی بدنه ی خودرو را بشویید و بعد از کشیدن کف آن را آبکشی کنید.

بعد از اینکه آبکش کردید با یک دستمال حوله ای تمیز و خشک اتومبیل را خشک کنید و شیشه ها را با یک دستمال حوله ای تمیز خشک کنید.

خشک کردن اتوموبیل

ترفندهای جالب برای شستشوی اتومبیل

برق انداختن ماشین با نرم کننده مو

اگر می خواهید تا مدت ها از شستشوی ماشینتان خلاص شوید و ماشین شما براق تر از قبل شود به جای شستشوی آن با مواد شوینده از نرم کننده مو استفاده کنید. همانطور که در بخش دانستنی های خودرو در نمناک گفته ایم شستشوی ماشین با نرم کننده مویی که لانولین دارد باعث درخشش زیاد بدنه خودرو شده و آب باران روی آن نمی ماند و لکه هم ایجاد نمی کند.

تمیز کردن شیشه های ماشین با دستمال مرطوب آرایشی

شاید باور پذیر نباشد اما می توانید امتحان کنید و شیشه های اتومبیل خود را با دستمال های مرطوب آرایشی تمیز کنید. این روش ساده سبب می شود شیشه هایتان از تمیزی برق بزنند و همه آلودگی ها از سطح شیشه پاک شوند.

تمیز کردن شیشه های ماشین

مایع شیشه شوربرای شستشوی چراغ اتومبیل

اگر می خواهید چراغ های اتومبیل تان نور شفافی بتاباند و تمیز شود بهترین روش استفاده از مایع شیشه شور برای شستشوی آنهاست.

براق شدن شیشه ها با مخلوط الکل و مایع ظرفشویی

4 پیمانه الکل و 2 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی ترکیب ایده آلی برای شستشوی شیشه ها است. مخزن شیشه شور اتومبیل را با این مخلوط پر کنید تا موقع باران، شیشه ها پر لک نشوند.

تمیز کردن لاستیک ماشین با نوشابه

برای تمیز کردن لاستیک های ماشین مقداری نوشابه روی دستمال بریزید و روی لاستیک ها بکشید این کار سبب برق زدن لاستیک ماشین می شود. همچنین می توانید برای از بین بردن لکه لاستیک های حاشیه شیشه ها از نوشابه استفاده کنید تا به خوبی برق بزنداما دقت کنید نوشابه روی بدنه ماشین نریزد چون رنگ آن را از بین می برد.

برای شستن و تمیز کردن لکه های شیشه از نوشابه استفاده کنید و روی مرز بین کاپوت و شیشه یک پارچه قرار دهید، به طور کامل نوشابه را از روی شیشه پاک کنید.

تمیز کردن لاستیک ماشین

شستشوی بدنه ماشین با جوش شیرین

برای اینکه بدنه ماشینتان تمیز شود و برق بزند 1/4پیمانه جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه مایع ظرف شویی در گالن یک لیتری بریزید و در مقدار متناسبی آب حل کنید. در گالن را ببندید و آن را خوب تکان دهید و به آن 2 لیتر آب اضافه کنید. سپس اتومبیل تان را با این محلول بشویید. خواهید دید اتومبیل شما از تمیزی برق می زند.

از بین بردن لک شیشه های خودرو در روزهای بارانی

قبل از آمدن باران و لک شدن شیشه هایتان یک چهارم فنجان آمونیاک خانگی را با یک لیتر آب مخلوط کنید و در یک بطری پلاستیکی بریزید و در اتومبیل نگه دارید تا در هنگام بارش باران و لک زدن شیشه ها از آن استفاده کنید. شما نمی توانید باران را پیش بینی کنید اما می توانید روشی به کار بگیرید تا شیشه ها در باران لک نزنند. محتوی این بطری را روی شیشه ها بریزید و با دستمال کاغذی پاک کنید.

برای تمیز کردن برف پاک کن ها ¼ پیمانه آمونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید و لبه های برف پاک کن را بلند کنید و هر دو طرف آن را با دستمال حوله ای آغشته به این محلول تمیز کنید. سپس آنها را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید و دوباره سرجایشان بگذارید.

لک شیشه های خودرو

پاک کردن گِل ماشین با پتاسیم بی تارترات

در مکان هایی که گل و لای زیادی وجود دارد، برای برطرف کردن آلودگی ها ی شیشه و بدنه از کرم ¬پتاسیم بی تارترات استفاده کنید. سپس شیشه را با آب صابون رقیق بشویید و به خوبی آبکشی و خشک کنید.

شستشوی بدنه اتومبیل با آب و صابون

دوده ها، روغن های چرب که از رفت و آمد به پمپ بنزین و مکانیکی روی بدنه اتومبیل می نشینند و رنگ بدنه را به مرور زمان کدر می کنند. این لکه ها را با یک دستمال پاک کنید و بعد با آب و صابون آن را دقیق بشویید تا رنگ اتومبیل کدر نشود.

شستشوی بدنه اتومبیل

تمیز ماندن داخل خودرو با نصب کیسه های زباله مخصوص

در بازار کیسه های زباله مخصوص اتومبیلی وجود دارند که با نواری به دنده وصل می شوند. خاصیت این کیسه ها این است که از کثیف شدن خودرو جلوگیری می کند چرا که آشغال ها را در آن ها می ریزیم.

خوشبو شدن محفظه داخل اتومبیل با قهوه

بهترین بوگیر برای ماشین ترکیب عطر قهوه و عطرغیر روغنی محبوب خودتان است. برای این کار دانه های قهوه آسیاب نشده را داخل یک توری بریزید و روی دانه ها عطر و ادکلن مورد علاقه خود را بپاشید.

خوشبو شدن ماشین

بهترین زمان شستشوی ماشین

بهترین زمان شستشوی ماشین هنگامی است که موتور ماشین داغ نیست. بهتر است اتومبیل را در روزهای گرم بشویید و بعد از شستشو سریع خشک کنید تا بدنه ماشین لک نزند.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *