نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » جاذبه های دیدنی در جزیره شگفت انگیز قشم

جاذبه های دیدنی در جزیره شگفت انگیز قشم

جاذبه های دیدنی در جزیره شگفت انگیز قشم

نودل

جاذبه های دیدنی در جزیره شگفت انگیز قشم

قشم یکی از بزرگترین و البته زیباترین جزایر ایران است که در میان آب های فیروزه ای خلیج فارس می درخشد .

این جزیره زیبا دارای پدیده های زمین شناسی نادر و شگفت انگیزی است که هر یک در طی میلیون ها سال و بر اثر فرسایش زمین شکل گرفته اند . البته در اطراف جزیره قشم جزایر کوچک و بزرگ دیگری نیز وجود دارد که همگی بکر و تماشایی اند و به جرات میتوان گفت اگر به هر کدام از این جزایر کمی رسیدگی می شد ، امروز می توانست بعنوان یکی از قطب های گردشگری خاورمیانه مورد بهره برداری قرار بگیرد . اما حیف که اغلب آن ها با وجود امتیازات فراوان حتی از نگاه بسیاری از ایرانیان دور مانده اند . اما ما سعی داریم در این راستا به رسالت خود عمل نموده و شما را با برخی از این جزایر زیبا و شگفتی های قشم آشنا کنیم . به امید آنکه قشم و بسیاری از مناطق محجور جنوب ایران جایگاه واقعی خود را بدست آورند .

جزیره‌ هنگام

جزیره‌ هنگام

جزیره زیبا و شگفت انگیز هنگام یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه است که در فاصله کمی از جزیره قشم واقع شده است . گردشگران قادر خواهند بود به راحتی و در مدت زمانی کوتاهی خود را به این منطقه رسانده و از طبیعت بکر و آرامش حاکم بر آن بهره مند شوند .

جزیره هنگام در آفر تور قشم دارای طبیعتی حیرت انگیز است و چشمان هر بیننده را مبهوت می کند و متاسفانه آنطور که باید و شاید معرفی نشده است . این جزیره در جنوب شرقی قشم و در فاصله‌ دو کیلومتری از آن قرار گرفته است  و مساحت آن سی و چهار کیلومتر مربع است . هنگام ، دارای سواحل شنی و صخره‌ای است از این روبرای شنا و تفریحات آبی بسیار ایده آلی است .

نکته جالب اینکه بخش هایی از خط ساحلی هنگام بواسطه وجود نوعی کانی درخشان به نظر می‌رسد   و با تاریک شدن هوا ، فیتوپلانکتون‌های موجود در آب سبب درخشش شده و جلوه ای خاص به شب های هنگام داده اند . ضمنا گشت و گذار در روستای تاریخی هنگام و آشنایی با بومیان خونگرم آن تجربه ای ناب و بیاد ماندنی خواهد بود . حتی میتوانید از بازارهای محلی دیدن نموده و با خرید صنایع دستی هم به اقتصاد ساکنین کمک نموده و هم یادگاری با ارزشی را همراه خود ، به شهرتان ببرید .

در راه رسیدن به جزیره هنگام در برخی ایام سال شاهد تماشای دسته های دلفین خواهید بود که به این سو و آنسو می روند و تماشای این مناظر تجربه ای بی تکرار و بیادماندنی خواهد بود . همچنین باید افزود اولین مزرعه‌ پرورش کروکودیل در ایران ، در همین جزیره هنگام قرار دارد که تماشای آن برای علاقمندان به این خزندگان دوست داشتنی و البته ترسناک لذتبخش خواهد بود.

جزایر ناز

جزایر ناز

 

معمولا یکی از دیدنی هایی که در ابتدای سفر برای بازدید از آن دعوت خواهید شد ، جزایر مجاور قشم است ، که به جزایر ناز مشهور بوده و روزانه و با هر جزر و مد از آب بیرون آمده و دوباره به زیر آب فرو می رود . جزیره ناز خالی از سکنه است و فقط می توانید برای زمان کوتاهی و تا قبل از بالا آمدن آب در جزایر ناز بمانید و  از چشم انداز زیبای صخره ها حین برخورد امواج لذت ببرید .  فاصله‌ جزایر ناز تا قشم حدودا بیست کیلومتر است و هنگام ایستادن بر روی صخره ها می توانید مناظر  جزیره‌ لارک و تنگه‌ هرمز را ببینید .

همانطور که گفتیم این جزیره مسکونی نیست و گاهی صیادان ساعتی را برای رفع حستگی در آن سپری می کنند . همچنین در اطراف جزایر ناز دسته های فلامینگو و مرغان دریایی را می بینید که با سر و صدای زیاد به این سو و آن سو می روند . همچنین بسیاری از غواصان برای تماشای دنیای شگفت انگیز زیر آب به ناز می آیند .

دره‌ ستارگان

دره‌ ستارگان

به اعلام سفر باتو ، پیشنهاد می کنیم حین اقامت در جزیره قشم ، به تماشای این منطقه افسانه ای و شگفت انگیز بروید و اینگونه با گوشه ای از هنر خالق هستی آشنا شوید . دره ستارگان در فاصله پنج کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره و در نزدیکی روستایی به نام برکه خلف واقع شده است . بومیان جزیره بر این باورند که هزاران سال پیش ستاره‌ای از آسمان با سطح جزیره برخورد نموده و از همان موقع این اشکال خاص در دل صخره ها و سنگ ها ساخته شده است .

اما پیدایش این اشکال دلایل علمی دارد و زمین شناسان علت شکل گیری آن را فرسایش شدید ناشی از گذر آب هاى سطحى ، وزش تند بادها و رگبارهاى شدید می دانند . این منطقه در فهرست سازمان یونسکو ثبت شده است .

جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا

جنگل های حرا از دیگر شگفتی های جزیره قشم است که مشابه آن در کمتر گوشه ای از این کره خاکی میتوان دید . جنگل های حرا در فاصله شصت کیلومتری از غرب جزیره‌ قشم و در نزدیکی تنگه خوران واقع شده ‌اند . این جنگل ها از عجایب خلقت بوده و عمری میلیون ها ساله دارند . این درختان قادر اند در آب شور رشد کننده و آب شور دریا را جذب کرده و آن را تصفیه نمایند .

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *