ریپرتاژ

جاذبه های دیدنی در شهرهای تفلیس و باتومی – گرجستان

جاذبه های دیدنی در شهرهای تفلیس و باتومی – گرجستان

شهرهای تلفیس و باتومی قطب های گردشگری  کشور گرجستان هستند که هر یک سهم بزرگی را در جذب گردشگر و رشد صنعت توریسم داشته و سالانه بخش بزرگی از درآمد آن را تامین می نمایند .

این دو شهر دارای چهره های بسیار متمایز است و البته هر کدام سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر دنیا هستند . تفلیس ، پایتخت کشور گرجستان که تاریخی پر فراز و نشیب داشته و بازدید از آثار تاریخی این شهر در الویت برنامه های گردشگران قرار دارد و شهر باتومی را پایتخت تابستانی گرجستان می نامند که دارای امکانات تفریحی بی نظیری است و برای گذران تعطیلات تابستانی بسیار ایده آل است .  در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی این دو شهر شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم ، پس در ادامه همراهمان باشید :

خیابان روستاولی Rustaveli street- تفلیس

پیشنهاد می کنیم بازدید و گشت و گذار در تور تفلیس را از خیابان معروف و پر جاذبه روستا ولی آغاز کنید . این خیابان بسیار مشهور و پر جاذبه است و اغلب مجموعه های تفریحی ، مراکز خرید ، رستوران های معروف و همچنین برخی ارگان ها نظیر پارلمان گرجستان ، کلیسای کاشوتی ، مرکز اپرای تفلیس ، سالن تئاتر باله ، آکادمی تئاتر روستاولی ، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان همگی در این خیابان قرار دارند . با قدم زدن در خیابان روستا ولی ، مناظری زیبا از ساختمان های مدرن شهر را می بینید که دارای معماری به سبک اروپایی هستند در در اغلب خیابان های باریک و پر پیچ و خم آن کافه های کوچکی را می بینید که شما را وسوه می کند که به داخل بروید و از فضایی دولنشین آن بهره مند شده و نوشیدنی دلخواهتان را سر بکشید و اغلب این کافه ها و رستوران های حوالی این منطقه تا پاسی از صبح باز بوده و محل مناسبی برای خوشگذرانی اند .

حمام های حرارتی در آبانتوبانی – تفلیس

به گزارش سفر باتو ، شهر تفلیس از دیر باز بواسطه دارا بودن چشمه های آبگرم و حمام های تاریخی در مسیر جاده ابریشم قرار داشت به شهرت رسیده است . بطوریکه بسیار از سیاستمداران و هنرمندان بزرگی همچون پوشکین و دوماس نیز از آب گرم این چشمه های بهره برده اند . در آن زمان شصت و سه حمام در این منطقه وجود داشت  که به مرور از تعداد آنها کاسته شده و هم اکنون تنها پنج حمام در این منطقه وجود دارد . قدمت این حمام ها به بیش از هزار و پانصد سال می رسد .  همچنین  تور بالی را در سایت سفر باتو از دست ندهید.

شهر قدیمی – تفلیس

در شهر تفلیس، منطقه ای تاریخی به چشم می خورد که بازدید از آن بسیار جالب و تماشایی است .  این منقطه از شهر بیست و نه بار تخریب شده و مجددا مورد بازسازی قرار گرفته است اما توانسته چهره تاریخی خود را حفظ نموده و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل شده است .

مجسمه مادر – تفلیس

مجسمه زیبا و پر ابهت مادر که به نماد شهر تفلیس تبدیل شده در خارج از شهر تفلیس و بر بالای تپه سولولاکی قرار گرفته است و تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است . اما هرچه به آن نزدیکتر شوید زیبایی های آن برای شما قابل رویت شده و جزئیات آن را بهتر درک خواهید کرد . این تندیس را ددا نیز می گویند و در واقع زنی است که یک شمشیر و یک کاسه آب را در دستان خود نگه داشته و کاسه نشانه مهمان نوازی  و خوش آمد گویی به مهمانان شهر و شمشیر نشانه رویارویی با دشمنان است .

باغ گیاه شناسی – باتومی

باغ گیاه شناسی تور باتومی  در فاصله ده کیلومتری از شمال بندر شهر قرار دارد و حدود یکصد و ده هکتار وسعت دارد . این باغ در سال ۱۸۸۰ میلادی ، توسط گیاه شناس روسی به نام  آندری نیکلاویچ کراسنوف ساخته و رسما در ۱۹۱۲ میلادی گشایش یافت . جالب است بدانید در این باغ پنج هزار گونه نادر از ‌گیاهان مناطق غرب آسیا ، قاره آمریکا ، هیمالیا ، مدیترانه، قفقاز و … جمع آوری و نگهداری می شود .

که نمونه آن را در کمتر نقطه ایی از این کره خاکی خواهید دید .

آکواریوم باتومی

این آکواریوم جزو مکانهای پر بازدید و کم نظیر است و سالانه هزاران بازدیدکننده دارد . ساختمان این  آکواریوم دارای نمایی منحصر به فرد و زیباست و در امتداد خط ساحلی واقع شده است .  و داخل آن از چهار بخش جداگانه تشکیل شده که در داخل هر یک نمونه ها و  دسته های مختلفی  از آبزیان را خواهید دید . این گونه ها اغلب از دریای اژه ، دریای سیاه و اقیانوس هند به این منطقه آورده شده اند .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

سرو دانلود

سرو دانلود مرجع فیلم سانسور شده، عکس بازیگران و موزیک های ناب زیبا می باشد امید داریم از سایت ما لذت ببرید

Recent Posts

لایسنس رایگان نود 32

لایسنس رایگان نود 32 دریافت سی دی کی رایگان نود 32 آپدیت شده در 12:37…

1 روز ago

آشپزی خانگی کره ای قسمت 3

آشپزی خانگی کره ای قسمت 3 آشپزی خانگی قسمت سوم روال روزانه تمیز کردن اتاقم…

1 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 125

آشپزی رستورانی قسمت 125 غذاهای رستورانی قسمت 125 رستوران مرغ معروف در اینچئون در این…

1 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 124

آشپزی رستورانی قسمت 124 غذاهای رستورانی قسمت 124 آب نبات سیب در این بخش از…

1 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 123

آشپزی رستورانی قسمت 123 غذاهای رستورانی قسمت 123 ساندویچ هات داگ خاص به سبک آمریکایی…

1 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 122

آشپزی رستورانی قسمت 122 غذاهای رستورانی قسمت 122 بشقاب غذا غول پیکر در این بخش…

1 روز ago