نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » جاذبه های دیدنی در شهر باتومی گرجستان

جاذبه های دیدنی در شهر باتومی گرجستان

جاذبه های دیدنی در شهر باتومی گرجستان

نودل

جاذبه های دیدنی در شهر باتومی گرجستان

باتومی یکی از زیباترین شهرهای منطقه قفقاز است که به پایتخت تابستانی کشور گرجستان معروف شده است . این شهر سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست و امروزه تعداد ایرانیان علاقمند برای سفر به این شهر روز به روز بیشتر می شود . از این رو در ادانمه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را به اختصار شرح خواهی داد و شما را با گوشه و کنار آن آشنا می کنیم .

باغ گیاه شناسی

سفر باتو می کند  بازدید و گشت و گذار در شهر باتومی را با بازدید از باغ گیاه شناسی آغاز کنید تا هم از طبیعت شگفت انگیز این باغ لذت برده و هم از گونه های نادر گیاهان موجود در آن دیدن نموده و اطلاعات علمی مفیدی بدست آورده باشید . باغ گیاه شناسی باتومی  ، در فاصله ده کیلومتری از شمال بندر باتومی قرار دارد و با وسعتی در حدود یکصد و ده هکتار گونه های زیبایی از گیاهان سراسر دنیا را جمع آوری و نگهداری نموده است .

گفتنی است این مجموعه در تور گرجستان ،  توسط گیاه شناس روسی به نام آندری نیکلاویچ کراسنوف و همراهی دو باغبان زبده گرجی در سال ۱۹۱۲ میلادی یعنی بیش از یکصد سال پیش طراحی و ساخته شد . در این مجموعه  هزار و دویست گونه‌ رز زیبا پرورش داده می شود و همچنین مجموعه ای زیبا به انواع کاکتوس ها و برخی گونه های زیبای دیگر اختصاص یافته است .

همچنین گونه های مختلفی از گیاهان غرب آسیا ، زلاند نو ، آمریکای جنوبی ، منطقه هیمالیا ، مدیترانه و  قفقاز به چشم می خورد . حین گشت و گذار در این مجموعه با مرداب های نیمه حاره ای ، مناطق نیمه بیابانی ، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف روبرو می شوید که هر یک از فاصله کمی از دیگری طراحی و ساخته شده اند .

مجموعه دلفیناریوم

مجموعه شاد و مهیج دلفیناریوم باتومی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در شهر باتومی است که بسیار پر طرفدار بوده و روزانه پذیرای گردشگران بسیاری است . در این مجموعه با نمایش شاد و مفرح این پستانداران عظیم الجثه برای ساعتها سرگرم خواهید بود که تماشای آن به خصوص برای کودکان لذت بخش خواهد بود بنابراین اگر همراه خانواده خود راهی این سفر شده اید این فرصت استثنایی را از دست ندهید .  اما از آنجائیکه این مجموعه مشابه دلفیناریوم کیش و دلفیناریوم برج میلاد تهران است بهتر است در بازدید از آن عجله نکنید و حین سفر به این دو شهر و در زمان مناسب تری ها از برنامه های شاد و مفرح آن در این دو شهر لذت ببرید .

دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی با طبیعتی زیبا و آب وهوایی مطبوع به یکی از جاذبه های گردشگری شهر باتومی تبدیل شده است . به همین خاطر اغلب مردم شهر و گردشگران تعطیلات خود را در کنار آن سپری می کنند . دریاچه نوریگلی در فاصله کمی از دریای سیاه واقع شده و درحدود شش هکتار وسعت دارد .

بلوار باتومی

بلوار زیبای باتومی یکی از تفرجگاه های مورد علاقه اهالی شهر و گردشگران است و در امتداد آن جاذبه هی متنوع فراوانی به چشم می خورد  . این بلوار در امتداد خط ساحلی کشیده شده و اطراف آن را فضای سبز در بر گرفته است . در طول این بلوار کافه ها و رستوران‌های متنوعی را خواهید دید که دارای محیطی گرم و دوست داشتنی هستند و برای رفع خستگی از گشت و گذاری یک روزه بسیار ایده آل خواهند بود .  بیشترین مکان های تفریحی شهر در همین بلوار قرار دارد که نمونه بارز آن چرخ و فلک بزرگ چشم باتومی است .

مجسمه علی و نینو

این سازه بسیار زیبا و تماما فلزی حدود هشت متر ارتفاع دارد و به نماد شهر باتومی تبدیل شده است . این تندیس دیدنی علی و نینو نام دارد و در امتداد ساحل دریای سیاه قرار گرفته است . این تندیس که دو پیکر را به نمایش کشیده بر اساس افسانه ای کهن طراحی شده  و پیکر مرد آن علی و پیکر زن آن نینو نامیده می شود . این تندیس از یک افسانه کهن می اید و بر طبق آن علی پسری مسلمان و نینو شاهدخت این سرزمین بوده است . روزگاری این دو تن عاشق و دلباخته یکدیگر بودند و با فروپاشی جمهوری شوروی این دو نیز از هم جدا می شوند .

ساعت ستاره شناسی

ساعت ستاره شناسی باتومی نمونه ای زیبا از ساعت های ساخته شده در جهان است که مشابه آن در شهر پراگ و شهر ونیز قرار دارد . با استفاده از این ساعت از وقت دقیق محلی آگاه خواهید شد زمانیکه صدای آهنگین سنج به گوش می رسد یعنی یک ساعت دیگر زمان سپری شده و با شنیدن صدای یک تک ملودی یعنی نصف ساعت زمان سپری گردیده است . همچنین با استفاده از این ساعت اطلاعات دقیق تری همچون محل قرار گیری خورشید و ماه ، فاز ماه، موقعیت نصف النهار ها و افق را می توان حدس زد .

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *