نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » جراحی زیبایی واژن(عمل لابیاپلاستی): روشها، عوارض، هزینه

جراحی زیبایی واژن(عمل لابیاپلاستی): روشها، عوارض، هزینه

جراحی-زیبایی-واژن

نودل

جراحی زیبایی واژن(عمل لابیاپلاستی): روشها، عوارض، هزینه

در این مقاله سعی شده است تا اطلاعات کاملی درباره ی عمل زیبایی-تخصصی لابیاپلاستی برای  شما شرح دهیم.

لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن یعنی چه؟

لابیاپلاستی از جمله جراحی های زیبایی زنان است که در ان شکل ظاهری لبه داخلی و یالبه ی بیرونی واژن متقارن و زیبا می شود. مطابق آمار ها بیش تر خانم ها برای کاهش طول یا اندازه ی لبه داخلی واژن دست به این عمل می زنند. با این که تابه حال از نظر فنی، اندازه نرمالی برای ان ذکر نکرده اند اما بیش تر خانم ها تمایل دارند که لبه داخلی آن از لبه ی بیرونی، بیرون نزند.

چرا زنان به دنبال عمل زیبایی واژن هستند؟

این عمل در سال های اخیر جز جراحی های بسیار محبوب معرفی شده. بیش تر خانم ها برای رسیدن به ظاهری بهتر و اعتماد به نفسی بالاتر دست به این عمل ها می زنند. اما بعضی زنان هم هستند که به دلیل مشکلات رایج تری از قبیل لباس پوشیدن، تمرینات ورزشی، مشکلات در رابطه جنسی و بزرگ بودن لبه های دستگاه تناسلی و … دست به این عمل می زنند. با این که بیرون زدگی های لبه واژن چیز غیر طبیعی به شمار نمی اید اما اگر لبه های واژن واقعا بزرگ باشند می توانند بسیار باعث خجالت و ناراحتی و ازار گردند.

به طور کلی باید گفت عمل لابیاپلاستی باعث می شود تا خانم ها هم از لحاظ جسمی و هم جنسی، حس بهتری نسبت به زندگی داشته باشند. از دلایل اصلی خانم ها برای عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن ظاهری تمیز و زیبا
  2. اصلاح عدم تقارن ظاهری واژن
  3. درد در حین مقاربت جنسی
  4. ناراحتی در هنگام پوشیدن لباس های تنگ مثل شلوارهای چسبان

اشنایی با روش های جراحی زیبایی واژن

روش های مختلفی برای جراحی لابیاپلاستی وجود دارد اما معمولا دو روش وجود دارد که برای جراحان ارجحیت دارند: روش trim و روش wedge.

روش trim: در این روش لابیا مینور( لبه داخلی واژن) بریده می شود و دو لبه داخلی واژن به هم دوخته می شوند. یکی از محاسن این روش را می توان سریع بودن این عمل عنوان کرد. اما ضعفی که دارد ان است که ممکن است لبه داخلی واژن بیش از اندازه بریده شود و جای زخمی به صورت خط مستقیم، روی مرز لبه ی واژن باقی بگذارد. به همین دلیل پزشکان برای دوری از این اتفاق روش دوم را اولویت کار خود قرار می دهند.

روش wedge: در این روش یک برش به شکل v  روی مرکز لبه اضافی ایجاد می کند. این روش بهتر از روش قبلی به شمار می رود چون مرز طبیعی لبه های واژن را طبیعی نگه می دارد. همچنین پزشک در این روش می تواند از انواع وسایل از جمله تیغ جراحی یا لیزر مونالیزا برای این کار استفاده کند. استفاده از لیزر باعث می شود نه تنها برش دقیق تر انجام گردد بلکه بخیه ها نیز زود تر ترمیم یابند.

عمل زیبایی واژن( لابیاپلاستی) چقدر طول می کشد؟

قطعا قبل از هر کاری برای این عمل، خوب در این مورد با یک مشاور آگاه در این زمینه مشورت کنید. مشاور به خوبی شما را از اتفاقاتی که بعد از عمل می افتد و شرایطی که باید قبل و بعد از عمل رعایت کنید، گاه می کند. اغلب عمل های لابیاپلاستی به وسیله ی بی حسی موضعی و بدون تزریق وریدی انجام می شوند. عمل بسته به تکنیک و روشی که استفاده می شود، حدودا یک ساعت طول می برد و این که عمل با لیزر باشد یا نه بین نیم تا یک ساعت متغیر است.

عوارض لابیاپلاستی

لابیا پلاستی از جمله عمل های ایمن و بی خطر محسوب می شود. این عمل اگر بدست پزشک متخصص و در درمانگاهی معتبر با کادری مجرب انجام شود، به شما اطمینان می دهیم که هیچ خطری تهدیدتان نخواهد کرد. در این باره شما باید به تجربه ی پزشک خود اعتماد کنید و هر انچه او گفت انجام دهید. بعد از عمل افراد به دلیل بخیه های زده شده به مقداری کمپرس یخ نیاز دارند. تا سه روز ممکن است این افراد درد و ورم را در ناحیه واژن خود حس کند که با مسکن ها کاملا قابل حل بوده و جای نگرانی نیست. معمولا افراد بعد از یک هفته بهبودی کامل را بدست اورده و به سر کار خود می روند. در ضمن بعد از یک ماه فرد می تواند رابطه ی جنسی خود را اغاز کند.

لابیاپلاستی با لیزر

یکی از بروزترین متد های روز دنیا در زمینه عمل های زیبایی و به خصوص عمل های واژن، استفاده از لیزر مونالیزاتاچ است. این لیزر ها به دلیل دقت بالایی که دارند بسیار مورد قبول و رضایت اشخاص قرار گرفته اند. ضمن این که با این روش عوارض عمل بسیار کم تر می شود تاجایی که فرد بعد از گذشت نیم ساعت در کمال راحتی می تواند به خانه بازگردد.

ویزیت های پس از عمل زیبایی

ویزیت ها معمولا به دو صورت انجام می شود:

یک هفته پس از جراحی: برای چک کردن بخیه ها

یک ماه پس از عمل: برای بررسی نتیجه پایانی و امادگی شخص برای از سر گیری رابطه زناشویی

هزینه لابیاپلاستی چه قدر است؟

قطعا چیزی که فکر شما را تا حد زیادی به خود مشغول کرده بود، همین بود. هزینه ی جراحی زیبایی چه قدر است؟ باید گفت عوامل زیادی بر تعیین قیمت این عمل تاثیر دارد و باعث شده است رنج قیمت های متفاوتی به خود بگیرد. اما تا پایان سال 97 می توان رنج 1.5 تا 3.5 میلیون را به ان داد.

ایا دختران باکره هم می توانند چنین عملی را انجام دهند؟

چنین عملی را دختران باکره نیز می توانند انجام دهند چراکه لابیاپلاستی بخش بیرونی واژن را شامل می شود و تاثیری روی پردهی بکارت دختران ندارد و هایمن هیچ اسیبی نمی بیند. به عبارت دیگر جراحی لابیا پلاستی در صدد کوچک کردن لابیا ها  با استفاده از لیزر است نه هیچ چیز دیگر.

گاهی پیش می اید بعضی از دختران بعد از بلوغ به دلایل مختلف ژنتیکی، لابیاهایشان بیش از اندازه بزرگ شوند و این بزرگ شدن به حدی می رسد که دیگر نمی توانند شلوار های تنگ یا کلا لباس های جذبی بپوشند و این امر باعث کاهش اعتماد به نفس می شود؛ در صورتی که می توان به سادگی و با استفاده از عمل های لابیاپلاستی این مشکل را برای همیشه بر طرف نمود.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *