نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » فیلم و انیمیشن » اکشن » جزئیات جدید از نحوه بازپرداخت وام ۲ میلیون تومانی مشاغل

جزئیات جدید از نحوه بازپرداخت وام ۲ میلیون تومانی مشاغل

وام 2 میلیونی

نودل

جزئیات جدید از نحوه بازپرداخت وام ۲ میلیون تومانی مشاغل

چند روز گذشته حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای وام ۱.۵ و ۲ میلیون تومانی به صاحبان مشاغل بی ثبات خبر داد و گفت: وام ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی به سه گروه تعلق می‌گیرد.

وی گفت: لیست گروه اول شامل کارگران ساختمانی که تامین اجتماعی در اختیار ما می گذارد، گروه دوم رانندگان و دستفروشانی که وزارت کشور معرفی می کند و گروه سوم کارگرانی هستند که در اصناف آسیب دیده از کرونا کار می کنند یا می کردند که از طریق اتاق اصناف فهرست آنها تهیه می شود.

اما حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ثبت نام وام ۱.۵ و ۲ میلیون تومانی به صاحبان مشاغل بی ثبات اظهار کرد: ثبت نام خاصی ندارد ما بعد از تایید لیست مشمولان به آنها پیامک ارسال می‌کنیم که شما مشمول هستید و بعد از آن با روش های ساده تر از مشمولان می‌خواهیم که اگر وام را می‌خواهند تایید کنند.

میرزایی درباره زمان ارسال پیامک به مشمولان و زمان واریز وام، گفت: ارسال پیامک بر عهده وزارت ارتباطات بوده و واریز وام بر عهده بانک مرکزی به همین دلیل نمی‌توانیم تاریخ در این خصوص را بگویم اما در همین هفته لیست را دریافت و پیامک ها را به مشمولان ارسال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که مانند وام یک میلیونی باید کدملی خود را ارسال کنند؟، گفت: این بار سعی کردیم روش را راحت کنیم و احتمالا با ارسال عدد یک به همان شماره که به آنها پیامک کردیم کفایت می‌کند.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا درباره نحوه بازپرداخت این وام، بیان کرد: بازپرداخت این وام نیز مانند وام یک میلیونی از یارانه آنها کسر می‌شود و اقساط آن از تیر ماه برداشته می‌شود وام بدون بهره بوده و فقط با ۴ درصد کارمزد وام است همچنین مبلغ اقساط به این صورت است که به خانواده های تک نفره که یک میلیون تومان پرداخت می‌شود، ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان مبلغ قسط وام است که از یارانه آنها کسر می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه به خانواده های ۲ تا ۳ نفره مبلغ وام ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، افزود: مبلغ قسطی وام این خانوارها که از یارانه آنها کسر می‌شود ۵۲ هزار و ۶۵۰ تومان است و به خانواده های ۴ نفره یا بیشتر ۲ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که مبلغ قسط وام ۷۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه به تمام لیست هایی که از سازمان تأمین اجتماعی، وزارت کشور و اتاق اصناف دریافت می‌کنید وام را واریز می‌کنید؟، گفت: بله. هیچ یک از افراد را ما از لیست حذف نخواهیم کرد.

وی درباره علت اعطای این وام به صاحبان مشاغل بی ثبات، گفت: کسب و کارها از سوی معاونت اشتغال حمایت های لازم را دریافت می‌کنند اما کارگران این کسب و کارها هم آسیب دیدند که باید از آنها حمایت لازم به عمل آید همچنین برخی از مشاغل کارفرما ندارند مانند رانندگان و دستفروشان که از آنها نیز باید حمایت می‌شد به همین دلیل از این گروه علاوه بر حمایت خانواری که واریز وام یک میلیونی بود و در حال حاضر هم یک حمایت اشتغالی صورت می‌گیرد.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا ادامه داد: با شیوع کرونا کارگران ساختمانی نیز متضرر شدند چراکه کارهای این گروه نیز تعطیل شده است به همین دلیل این گروه هم جزء مشاغلی در نظر گرفته شد که باید از آنها علاوه بر حمایت خانواری، حمایت اشتغالی هم می‌شد.

منبع : خبرنگاران جوان

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *