نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » حقایقی جالب درباره طلا

حقایقی جالب درباره طلا

حقایقی جالب درباره طلا

نودل

حقایقی جالب درباره طلا

آیا می خواهید 10 حقیقت جالب در مورد طلا مطالعه کنید؟  چه حقایق جالبی نسبت به این فلز ارشمند میدانید؟

ما 10 مورد از جذاب ترین حقایق در مورد طلا را گردآوری کرده ایم ، بنابراین می توانید در مورد فلز محبوب بیشتر بیاموزید. طلا یکی از پرمصرف ترین مواد روی زمین است ، از اینکاهای باستان گرفته تا عجله طلای معروف ایالات متحده در قرن نوزدهم ، بشر هزاران سال است که با طلا معامله کرده و با آن مبارزه می کند. امروزه طلا در همه چیز از جواهرات تزئینی گرفته تا تلفن های هوشمند و دارو یافت می شود ، بنابراین چه ویژگی های منحصر به فردی این فلز غالباً وهم آور را به یک دارایی جالب و با ارزش تبدیل می کند؟

 

اطلاعات بیشتر : طراحی اسم با طلا

طلا از فضا به زمین رسید

زمین شناسان معتقدند تقریباً تمام طلای روی زمین در طوفان شهاب سنگها در دو میلیارد سال پیش به دست آمده است. تصور می شود این شهاب سنگ ها در پی برخورد ستارگان عجیب و غریب چندین میلیارد سال پیش بوجود آمده اند. آیا می خواهید درباره ریشه های طلا در زمین بیشتر بدانید؟ بی بی سی به تازگی مقاله ای عمیق و جذاب منتشر کرده است آیا طلا از فضا بیرون می آید؟

طلای 24 عیار چقدر خالص است؟

خلوص طلا با ارزش هزاران ریز بیان می شود و مقدار هر هزار قطعه را برای فلز تعیین می کند. طلای 24 عیار همانطور که در تجارت طلا و جواهر شناخته می شود 999،9 ‘چهار نین’ یا 99.99 quoted نقل قول می شود که نتیجه آن قوام تقریباً فلزی خالص است. سایر خلوص های رایج ، مانند 22 قیراط (91.6)) ، 18 قیراط (75)) و 9 قیراط (37.5٪) حاوی فلز مکمل ، به طور کلی مس یا نقره هستند تا قوام سخت تر و با دوام تری را برای محصول ایجاد کنند.

وزن یک فوت مکعب طلا نیم تن است!

طلا یکی از متراکم ترین فلزات موجود بر روی زمین است ، یک متر مکعب طلا دارای وزن 19،300 کیلوگرم ، بسیار سنگین تر از سرب و نه چندان دور از متراکم ترین فلز ، اسمیوم.

 

انسانها چقدر طلا بر روی زمین پیدا کرده اند؟

تخمین زده می شود که تا به امروز ، انسانها تقریباً 180،000 تن طلا استخراج کرده اند! طلا انعطاف پذیرترین فلز است! یک گرم طلا را می توان به صورت مربع یک متر مربع و یک اونس طلا را به صورت نخ به طول تقریباً پنج مایل در آورد! آن را به ماده ای ایده آل برای جواهرات و ساعت های پیچیده تبدیل کرده است!

 

بزرگترین ذخیره طلای فیزیکی کجاست؟

این امر به طور قطع در سالهای آینده تغییر خواهد کرد زیرا روسیه و بسیاری از کشورهای آسیایی نرخ خرید طلا واقعی خود را افزایش می دهند. در حال حاضر ، بانک فدرال رزرو ایالات متحده در نیویورک به عنوان بزرگترین ذخیره گاه ذخیره طلا (نه فورت ناکس!) در نظر گرفته شده است که دارای تقریباً 6،800 تن طلا ، در مجموع تقریباً 540،000 شمش طلا – بیش از 25 of از طلای جهان است! اگرچه ، توجه به این نکته ضروری است که بیشتر این طلا در واقع متعلق به دولت های خارجی است.

آیا می توانید طلا بخورید؟

بله ، طلا به مقدار کم خوراکی است. در بسیاری از جوامع آسیایی ، طلا به هدایای غذایی مانند میوه و شیرینی اضافه می شود. انواع مختلفی از مشروبات الکلی در سراسر جهان وجود دارد که شامل برگ طلا می شود. طلا همچنین می تواند به عنوان یکی از اجزای برخی از داروها یافت شود.

طلا در چه دمایی ذوب می شود؟

طلای خالص دارای ذوب ذوب معادل 1064.43 درجه است.

 

چرا اغلب طلا را AU می نامند؟

AU نماد شیمیایی است که در جدول تناوبی به طلا داده می شود و از کلمه لاتین aurum به معنی “سپیده دم” گرفته شده و از Aurora ، الهه سپیده دم در فرهنگ رومی نامگذاری شده است.

 

آیا دلار آمریکا بر قیمت طلا ثابت است؟

پس از جنگ جهانی دوم ، ایالات متحده قیمت طلا را بر اساس دلار برتون وودز در یک دلار تا 1/35 از اونس تروی تعیین کرد. ایالات متحده سرانجام در سال 1971 این طرح را کنار گذاشت ، زمانی که دیگر طلای فیزیکی کافی برای پوشش ارزش پول کاغذی در گردش وجود نداشت.

 

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات و نکات جالبی درباره طلا بیان کردیم . این فلز ارزشمند نقش مهمی در زندگی ما ایفا میکند و استفاده های گوناگونی دارد.

بسیاری برای سرمایه گذاری ، بسیاری برای هدیه و بسیاری برای زیبایی از این فلز ارزشمند استفاده میکنند.

جهت مشاهده راهنمای خرید و تهیه طلا میتوانید به سایت بست ویکی مراجعه نمایید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *