نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » سرگرمی » آیا می دانستید » درد بعد از رابطه زناشویی برای مردان

درد بعد از رابطه زناشویی برای مردان

درد بعد از رابطه زناشویی برای مردان

نودل

درد بعد از رابطه زناشویی برای مردان

رایجترین درد بعد از رابطه زناشویی برای مردان

کمردرد یک شکایت نگران کننده است. به خصوص اگر پس از رابطه جنسی با شریک زندگیتان ایجاد شود. به دلیل این درد، فرد ممکن است از داشتن رابطه جنسی اجتناب کند که نه تنها بر وضعیت جسمانی، بلکه بر تعهد و هماهنگی رابطه نیز تأثیر می گذارد.

 

کمر درد در مردان شایع ترین نوع درد است که هر ساله افراد زیادی را درگیر می کند. بر اساس آمار، یک نفر از هر چهار نفر ممکن است به کمر درد دچار شوند.

مایکل آر. مارکس، سخنگوی آکادمی جراحی ارتوپد آمریکا، توصیه می کند که آقایانی که مبتلا به کمردرد مزمن باید آشکارا با شریک زندگی خود صحبت کنند و بلافاصله با پزشک مشورت کنند. عوامل زیادی وجود دارد که بر مشکلات کمردرد تأثیر می گذارد.

مارکس گفت: کسانی که مشکلات کمردرد مزمن دارند، اغلب به آرتریت در ستون فقرات مبتلا هستند. برخی از بیمارانی که پس از جراحی کمر بهبود می یابند نیز ممکن است همین مشکل را تجربه کنند. گاهی ممکن است به طور ناگهانی احساس درد شدید در ناحیه کمر کرده و گاهی اوقات این درد به اندازه ای خسته کننده و شدید است که باعث بر هم زدن خواب و استراحت شما می شود.

علائم و نشانه های کمردرد عبارتند از:

درد عضلانی

دردی که از ناحیه کمر به پاها منتشر می شود

محدودیت در انعطاف پذیری یا دامنه حرکت در پشت

اگر بعد از رابطه جنسی دچار کمردرد شدید، در اینجا کارهایی که می توانید انجام دهید آورده شده است.

 

۱. با همسر خود صریح صحبت کنید

کمردرد و ارتباط آن با مشکلات برقراری روابط جنسی بین زوجین بحث بسیار مهم است. زیرا برای انتخاب موقعیت مناسب نیاز به تنظیمات دارد تا از تجربه مجدد کمردرد جلوگیری شود.

لورن هبرت، فیزیوتراپیست می‌گوید نباید از صحبت کردن در مورد کمردردتان با همسر خود هراس داشته باشید. ترس در واقع صمیمیت با شریک زندگی را فلج می کند. از سوی دیگر، یافتن راه حل با هم راحت تر خواهد بود و این روند را لذت بخش تر خواهد کرد.

۲. اقدامات احتیاطی را انجام دهید

مارکس نشان می دهد که می توان برخی از پیشگیری ها را انجام داد، با حمام آب گرم قبل از رابطه جنسی می توان خطر اسپاسم عضلانی را کاهش داد. ورزش بدنی نیز باید انجام شود و فعالیت شدید را کاهش دهد.

۳. یک موقعیت جدید را امتحان کنید

برای راحت‌تر کردن رابطه جنسی، بهتر است موقعیت خود را تغییر دهید. این امر مستلزم آگاهی و توافق هر دو زوج است. افرادی که مشکلات دیسک پشت دارند، معمولا در قسمت پایینی راحت تر خواهند بود. نکته کلیدی، مطمئن شوید که کمر به خوبی حمایت می شود و در موقعیت مناسب قرار دارد. به عنوان مثال، با اضافه کردن یک بالش در پایین کمر.

۴. بدانید چه زمانی باید متوقف شود

گاهی اوقات کمردرد نه در حین رابطه جنسی بلکه بعد از آن اتفاق می افتد. شاید در حال انجام وضعیت اشتباه هستید، یا برای مدت طولانی در یک موقعیت خاص باقی می‌مانید و پس از آن دچار درد می‌شوید. بنابراین، توصیه می شود، شما باید از احساس درد بعد از رابطه جنسی آگاه باشید و ارزیابی کنید. اگر آن را تجربه کردید، فعالیت جنسی را که باعث درد می شود محدود کنید و آن را ایمن انجام دهید.

۵. با پزشک مشورت کنید

اگر با وجود پوزیشن های جدید و انجام فعالیت های جنسی ایمن اغلب کمردرد تجربه می شود، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید. از آنجایی که نمی توانید علت را پیدا کنید، برای شما و شریک زندگیتان مهم است که راه حل مناسب را از یک متخصص دریافت کنید.

 

درمان کمر درد بعد از انزال

برخی اوقات مردان پس از انزال دچار کمر درد می شوند. این درد ممکن است ناشی از فشار وارد آمده به کمر و یا دلایل مشابه دیگر باشد. البته کمردرد پس از انزال ممکن است مدت زمان کوتاهی پس از آن، بهبود پیدا کند. در صورت بروز درد مداوم و همیشگی پس از انزال و یا درد های عضلانی در قسمت های دیگر بدن، به پزشک مراجعه کنید.

پزشک شما تمام نشانه های درد کمر را در شما بررسی کرده و احتمالا آزمایش های بیشتری برای تعیین علت درد برای شما انجام می دهد. به طور معمول، ممکن است مصرف داروهای خانگی در خانه مناسب و کافی نباشد.

سستی کمر

در صورتی که کمردرد همراه با انزال دردناک باشد، پزشک ممکن است داروهایی مانند آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت ها و بیماری های خاص برای شما تجویز کند. بیماری های منتقله از راه جنسی و یا باکتری های پروستاتیت با داروهای تجویزی درمان می شوند.

جراحی:

برای حذف غده پروستات یا برای درمان برخی از انواع سرطان پروستات، ممکن است از روش های توصیه شده حرفه ای استفاده شود.

تابش و یا هورمون درمانی:

در صورت بروز مشکل در پروستات، درمان سلول های سرطانی معمولا با استفاده از این تکنیک ها انجام می شود. در صورت تشخیص مشکل پروستات، شدت آن ارزیابی شده و بهترین شیوه برای درمان مناسب تعیین می شود.

ورزش و ماساژ:

در صورت تکرار درد در ناحیه کمر پس از انزال، شما می توانید از ماساژ حرفه ای و ورزش استفاده کنید. تمرینات بدنی می تواند درد در ناحیه کمر را تسکین دهد.

شما باید در هر شرایطی، کمردرد پس از انزال را درمان کنید تا این درد مزمن نشود. همچنین، شما می توانید برای تسکین درد در ناحیه کمر، از کمپرس آب گرم استفاده کنید. اما در مورد دردهای مزمن، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید تا پس از بررسی وضعیت شما، درمان مناسب برای شما در نظر گرفته شود.

منبع : سلامت نیوز

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *