نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » راهنمای سفر به کیش و باکو

راهنمای سفر به کیش و باکو

باکو کیش

نودل

راهنمای سفر به کیش و باکو

شهر زیبا و تاریخی باکو پایتخت کشور آذربایجان و یکی از زیباترین شهر های منطقه قفقاز است .

این شهر دارای جاذبه های دیدنی و طبیعتی شگفت انگیز است از این رو در دو دهه اخیر مورد استقبال گردشگران و به خصوص ایرانیان قرار گرفته است .
در ادامه این مطلب برانیم تا شما خوانندگان عزیز را با گوشه و کنار شهر باکو آشنا کنیم . پس با ما همراه شوید .

 

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و یکی از شهرهای زیبا و دیدنی این کشور است که بواسطه طبیعتی شگفت انگیز و آب و هوایی لطیف و همچنین جاذبه های تاریخی فراوان  مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفته است . همانطور که می دانید کشور آذربایجان از سمت شمال غربی با کشورمان ایران همسایه است و این دو کشور دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی هستند و همچنین نزدیکی این دو کشور سبب شده سفر به این شهر برای ما ایرانیان نسبتا ارزان و راحت باشد و شاید به همین علل روزانه بر میزان سفرها به شهر باکو افزوده می شود   .
باید افزود شهر باکو به خصوص در دهه های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و توانسته زیر ساخت های گردشگری و توریسم خود را بهبود بخشد . و در پی آن پدید آمدن هتل ها و اقامتگاههای لوکس و مدرن ، مراکز خرید متعدد و همچنین سازه های شهری متنوعی را در این شهر شاهد هستیم و میتوان گفت همه چیز برای داشتن تعطیلات تمام عیار و اقامتی بی عیب و نقص در شهر باکو محیا شده است .
در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی شهر باکو را به شما معرفی کنیم . پس در ادامه با ما همراه شوید و  در مورد رستورانهای باکو بیشتر بخوانید. :

بلوار باکو

بلوار باکو

گشت و گذار در شهر باکو با تفریح و خوشگذارنی در امتداد بلوار باکو آغاز می گردد . این بلوار زیبا در امتداد دریای خزر کشیده شده و از جمله تفرجگاههای پر طرفدار شهر است . این بلوار همانطور که گفتیم در امتداد دریای زیبای خزر واقع شده و در حدود سه و نیم کیلومتر طول دارد و در این مسیر جاذبه های متعددی همچون یک پارک تفریحی ، کافه و رستوران های متنوع ، باغ زیبای کاکتوس ، کانال آبی ونیز کوچک و چرخ و فلکی بسیار بزرگ به چشم می خورد . این بلوار از میدان پرچم ملی شروع و تا میدان آزادی ادامه می ‌یابد . و به خصوص با تاریک شدن هوا جنب و جوش در آن چندین برابر می شود و میتوانید ساعت ها در آن به تفریح و سرگرمی مشغول باشید .

خانه دولت

خانه دولت باکو
عمارت باشکوه و زیبای خانه دولت یکی از دیدنی ترین سازه های شهر باکوست که در خیابان نفتچی‌لر قرار دارد  . این بنا در حدود هفتاد سال قدمت دارد و در سال ۱۹۵۲ میلادی توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد . و امروزه بسیاری از ارگانهای مهم دولتی و دفاتر وزارتخانه ها در آن مستقر هستند . و در اطراف آن نیز جاذبه های متعددی به چشم می خورد . تماشای این عمارت به ویژه در شب که دور تا دور آن به شکلی هنرمندانه نور پردازی شده ، زیبا و بسیار دیدنی می شود .

معرفی بهترین جاذبه های شاخص و معروف کیش

معرفی بهترین جاذبه های شاخص و معروف کیش
کیش یکی از منحصر به فرد ترین و جذاب ترین مقصد های گردشگری ایران به شمار می رود که جاهای دیدنی زیادی را درون خود جای داده است. برای رفتن به کیش بهتر است از مکان های دیدنی این جزیره اطلاع پیدا کنید. زیبایی های این جزیره باعث شده اند که به  آن لقب مروارید خلیج فارس را بدهند. با تور کیش می توانید از جاذبه های دیدنی این جزیره دیدن نمایید. در ادامه به بررسی معروف ترین جاذبه های کیش خواهیم پرداخت.  مراکز خرید کیش را بیشتر بشناسید .
اسکله تفریحی کیش
به گزارش سفر باتو ، دریا جایی برای آرامش فکری است اگر شما هم به دریا علاقه داشته باشید می توانید به اسکله کیش بروید  و ساعت ها در آن جا به تماشای موج های دریا بپردازید و از خستگی های روزانه دور شوید. این اسکله چوبی از ساحل کیش شروع خواهد شد و تا خود دریا ادامه پیدا می کند. زمانی که برای قدم زدن بر روی اسکله می روید آب دریا زیر پای شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر پیاده روی می توانید از عکاسی هم در این منظره دیدنی استفاده کنید.

هتلهای 5 ستاره کیش را آنلاین بخرید.

بوستان آهوان

بوستان آهوان کیش
در جزیره کیش بوستانی را ایجاد کرده بودند که به بوستان آهوان معروف بود و در آن به نگهداری از آهوهای ایرانی می پرداختند. در ابتدا این آهوها بدون اینکه جایی برای حفاظت داشته باشند در جزیره کیش پراکنده بودند و ممکن بود با انقراض نسل رو به رو شوند، که امروزه با پرورش و نگهداری از آن ها تعداد خیلی زیادی از این آهو ها را می توان مشاهده کرد. بوستان آهو تنها برای نگهداری از آهو استفاده نمی شود، بلکه حیوانات دیگری مثل روباه، میمون، شیر و … را در این بوستان نگه می دارند. در این بوستان آهو ها را درون قفس نگه نداشته اند بلکه در این محوطه آزادانه رفت و آمد می کند و شما می توانید از نزدیک آن ها را ببینید. اگر قصد مسافرت با تورهای کیش را دارید می توانید از قیمت تور کیش اطلاع پیدا نمایید، سپس برای استفاده از آن تصمیم نهایی خود را بگیرید و راهی سفر شوید.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *