نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » سلامتی » شروع ویار بارداری و مدت زمان و پایان آن

شروع ویار بارداری و مدت زمان و پایان آن

شروع ویار بارداری و مدت زمان و پایان آن

نودل

شروع ویار بارداری و مدت زمان و پایان آن

شروع ویار بارداری از هفته چندمه؟

ویار در بارداری گاهی به تمایل شدید و ناگهانی به خوردن چیزی خاص و ماده غذایی می گویند گاهی هم به شکل بیزاری از طعم ها و بوها می باشد که زمان خاصی دارند.

ویار بارداری به چه معناست؟

تمایل شدید، ناپایدار و ناگهانی به خوردن یک چیز خاص و ماده غذایی را ویار می گویند. ویار در بارداری ممکن است میل به غذاهای شیرین و خوشمزه، ترش یا شور را افزایش دهد. ویار در دوران بارداری فقط به غذا محدود نمی شود. گاهی اوقات بعضی از افراد به چیز هایی مثل گل، آلودگی، سفال، خاک و … هم ویار پیدا می کنند.

ویار در دوران بارداری گاهی به شکل بیزاری از غذاها، طعم ها و بوها بروز می کند و باعث می شود که خانم باردار هنگام تماس با آنها حالت تهوع شدید پیدا کند. بی میلی به خوردن غذاهای مفید برای مادر و جنین می تواند باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

ویار بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

ویار در دوران بارداری اصلا اتفاق جدیدی نیست و از سه ماهه اول شروع می شود و در سه ماهه دوم قدرت پیدا می کند و دوباره در سه ماهه سوم کاهش می یابد. البته این موضوع برای همه خانم های باردار یکسان و یک شکل نیست.

در بعضی از موارد ویار بعد از زایمان هم وجود دارد و در بعضی دیگر با خوردن یک غذای خاص از بین می رود همچنین ممکن است ویار به چند غذای مختلف باشد و تغییر کند.

همانطور که گفتیم بیزاری از غذا و تهوع ناشی از آن نیز جزو ویارهای بارداری محسوب می شود و بیشتر اوقات حالت تهوع در هفته ششم بارداری شروع می شود اما در برخی افراد در هفته چهارم بارداری آغاز می شود.

ویار بارداری

ویار بارداری چقدر طول می کشد و کی تمام می شود؟

بعضی از خانم ها در دوران بارداری ویار دارند و بعضی فقط در یک دوران محدودی این ویار را تجربه می کنند و بعضی اصلا ویار ندارند. گاهی اوقات ویار یک روز، گاهی یک هفته و گاهی یک ماه طول می کشد. همه چیز بستگی به سیستم بدن و گاهی اوقات محیط اطراف دارد.

زمان پایان تهوع بارداری نیز کاملا مشخص نیست و به تغییرات هورمونی شما بستگی دارد اما در سه ماهه دوم بارداری علائم حالت تهوع محو می شود و در برخی از مادران ممکن است تا آخر بارداری ادامه داشته باشد.

منبع : نمناک

دانلود فیلم و سریال نیم بها

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *