نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » آموزش » آشپزی » طرز تهیه رول کباب بادمجان در 9 مرحله

طرز تهیه رول کباب بادمجان در 9 مرحله

آشپزی رول کباب بادمجان

نودل

طرز تهیه رول کباب بادمجان در 9 مرحله

رول کباب بادمجان

رول کباب بادمجان یک غذای فوق العاده خوشمزه و ابتکاری می باشد که می توانید به راحتی برای مهمانی خود تهیه کنید زیرا ظاهر بسیار جذاب و خوشمزه ای دارد.

 

شما می توانید این غذا را به همراه یک پلوی خوشمزه و سالاد دلخواه خود سرو کنید. این غذای خوشمزه روی یک سیخ چوبی تهیه می شود و به راحتی داخل تابه می توانید آن را تهیه کنید.

آموزش پخت لپه پلو

 

شما برای تهیه این غذا باید کباب را تهیه کنید و بادمجان سرخ شده روی کباب بپیچید و روی سیخ چوبی بزنید و با گوجه کبابی و برنج سرو کنید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
بادمجان ۲ عدد قلمی
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه
روغن زیتون به مقدار کافی
آب به مقدار کافی
پودر نان یا آرد سوخاری به مقدار کافی
جعفری تازه به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیر به مقدار کافی

کباب بادمجان

 

طرز تهیه رول کباب بادمجان

مرحله اول

برای تهیه رول بادمجان کباب خوشمزه در ابتدای کار مواد کباب را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ، پودر نان و جعفری خرد شده به کاسه اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پولبیبر، پاپریکا و پودر سیر به کاسه افزوده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم مواد گوشتی به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها ترکیب شوند. حالا بادمجان ها را شسته و پوست شان را به صورت یکی در میان جدا می کنیم.

4 راه برای کاهش درد پریود

 

مرحله چهارم

در ادامه بادمجان ها را به صورت ورقه ای نازک خرد کرده و مقداری نمک روی آنها می‌ پاشیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا تلخی آنها گرفته شود. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را بین دستمال می گذاریم.

رول کباب بادمجان

مرحله پنجم

حالا بادمجان ها را کمی فشار می دهیم تا زهر آنها گرفته شود، سپس درون مقداری روغن به اندازه ای که کمی نرم شوند سرخ می کنیم. در ادامه بادمجان ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت مواد گوشتی، به اندازه یک نارنگی از مواد جدا کرده و به سیخ می کشیم، سپس یک ورقه از بادمجان را اطراف آن می پیچانیم و درون مقداری روغن سرخ می کنیم. حالا به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله هفتم

برای این منظور مقداری روغن زیتون درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و رنگ آن باز شود

مرحله هشتم

حالا مقداری نمک فلفل سیاه و سیر رنده شده به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن مقداری آب به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد تا جا بیفتد. در ادامه کباب ها را درون تابه می چینیم.

بستن تبلیغات در مرورگر کروم

 

مرحله نهم

حالا اجازه می‌ دهیم رول بادمجان کباب به مدت ۱ ساعت درون سس بماند تا کاملا پخته و جا بیفتد. پس از گذشت این زمان رول بادمجان کباب را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

 

منبع : برترین ها

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *