نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » فناوری “بلاک‌چین” آینده را دستخوش چه تغییراتی خواهد کرد؟

فناوری “بلاک‌چین” آینده را دستخوش چه تغییراتی خواهد کرد؟

فناوری بلاک چین

نودل

فناوری “بلاک‌چین” آینده را دستخوش چه تغییراتی خواهد کرد؟

NFTs آینده روشنی را برای هنرمندان و فناوری بلاکچین ترسیم می کند

از نظر تاریخی ، کسب درآمد از هنر دیجیتال تقریباً غیرممکن بوده است. فناوری بلاکچین می تواند این مشکل را حل کند.

در 23 سپتامبر ، غول حراجی Christie’s اعلام کرد قصد دارد اولین توکن غیرقابل شنیدن خود یا NFT را در یک حراجی بفروشد. این فقط یک هفته پس از ثبت رکورد فروش 100000 دلار در حراج یک قطعه هنری دیجیتال بود که همچنین از یک توکن مبتنی بر بلاکچین برای اعطای حقوق مالکیت جدید مجموعه دار استفاده می کرد

.

در همین حال ، آنتونی پمپلیانو ، بنیانگذار و شریک مورگان کریک دیجیتال ، در تاریخ 21 سپتامبر نوشت: “من شخصاً معتقدم که کلاه بازار هنر دیجیتال بزرگتر از کلاهک بازار هنرهای فیزیکی خواهد شد. این ممکن است امروز مضحک به نظر برسد.”

بیشتر این موارد را احتمالاً می توان به بیماری همه گیر ویروس کرونا نسبت داد که باعث محدود شدن سفر و تعطیلی موزه های هنری شده است. “بلیک فینوکان” ، نویسنده همکار مقاله ای راجع به هنر مبتنی بر NFT با عنوان “Crypto art: یک دید غیرمتمرکز” به Cointelegraph گفت. اما ممکن است اتفاق دیگری در جریان باشد. فینوکان گفت: یکی از مباحث تاریخی هنر دیجیتال این است که “اساساً درآمد زایی غیرممکن است” ، افزود:

اگر چیزی فقط به شکل دیجیتال وجود دارد – به عنوان مثال gif ، meme ، یک تصویر دیجیتال ، یک فیلم دیجیتال – به راحتی می توانید عکس را از طریق صفحه نمایش ، کپی یا چسباندن یا تکثیر کنید. ارزش یک اثر هنری دیجیتال در هنگام فروش تجاری آن کاهش می یابد ، زیرا کپی کردن آن بسیار آسان است – و ردیابی آنچه در واقع اصلی است ، دشوار است. “

اما از سوی دیگر ، اگر یک اثر هنری دیجیتال رمزگذاری شود ، می توان نسخه اصلی را از طریق رمز به دست آورد ، “بدست آوردن ارزش تجاری بسیار آسان تر است زیرا کسی می تواند اصل را” مالک “شود.”

در 18 سپتامبر ، وب سایتی که اطلاعات فروش NFT را ردیابی می کند ، NonFungible.com رکورددار میزان بالایی از NFT مربوط به هنر (162385 دلار) بود و در 22 سپتامبر دومین بالاترین میزان کل روزانه بدست آمده (1232055 دلار) ) این افزایش از ماه ژوئن در فروش دلار دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در دلار آمریکا قابل توجه است.

هنر دیجیتال + بلاکچین = هنر رمزنگاری شده

دهه هاست که هنر دیجیتال وجود دارد. هنرمندان از دهه 1950 و 1960 شروع به آزمایش با رایانه کردند ، اما اخیراً هنر دیجیتال در یک سیستم عامل بلاکچین رمزگذاری شده است. به عنوان مثال ، توکن غیر قابل نفوذ Ethereum ، ERC-721 – که توسط بسیاری از گالری های دیجیتال استفاده می شود – تا اوایل سال 2018 توسعه داده نشده بود.

دنیای هنر سنتی اغلب هنرهای الکترونیکی را کنار می گذارد و می پرسد: چرا وقتی می توان از آن هنر کپی گرفت ، هنر دیجیتال را بیرون کشید؟ – ولادیسلاو گینزبورگ ، مدیر عامل شرکت Blockparty توضیح داد. با این حال ، “من می توانم از فناوری [NFT] برای اثبات داشتن دارایی دیجیتال اصلی استفاده کنم.” گینزبورگ هنر دیجیتال را با کتابهای الکترونیکی مقایسه کرد ، کتابهایی که مانند هنر دیجیتال ، بدون علاقه چندانی وجود داشتند تا زمان ظهور دستگاههایی مانند Kindle و iPad. وی هنگام سخنرانی در جشنواره هنری CADAF Online گفت: “هنر دیجیتال در حال حاضر لحظه Kindle و iPad خود را دارد.”

Cock Foster با بیان اینکه “دنیای هنر به دنبال روشی برای جمع آوری هنرهای دیجیتالی بوده است و NFT یک راه حل مناسب برای حل این مشکل است” افزود: نسخه سابق. با توجه به مقاله موقعیت “Crypto art” فوق الذکر ، که Colavizza نیز یکی از نویسندگان آن است ، نظریه مانند این است:

وقتی دارایی دیجیتالی ساخته شده توسط یک هنرمند به یک گالری دیجیتال اضافه می شود ، یک قرارداد هوشمند یک توکن تولید می کند و در کیف پول هنرمند واریز می شود. این رمز به طور دائم با آثار هنری مرتبط است و یک دارایی منحصر به فرد و منحصر به فرد است که نشان دهنده مالکیت و اصالت اثر هنری اساسی است. پس از خلق ، این اثر هنری زندگی خود را در بلاکچین داده شده آغاز می کند ، جایی که یک طرفدار یا مجموعه دار می تواند آن را خریداری کند و سپس می تواند مانند سایر مصنوعات کمیاب دیگر توسط مجموعه داران مبادله ، تجارت یا نگهداری شود. “

آیا هنرمندان رمزنگار را در آغوش می گیرند؟

مطمئناً موانع همچنان کافی است. متقاعد کردن هنرمندان جریان اصلی برای استفاده از NFT ها ، یک فناوری باطنی ، مسلماً می تواند یک چالش باشد. کاک فاستر اظهار نظر کرد: “ما شش ماه پیش در جذب هنرمندان اصلی در فضا با مشکلات بیشتری روبرو بودیم. دیگر آنقدر دشوار نیست. “

نحوه احراز هویت در بیتکا چگونه است؟

تمامی کاربران جهت خرید و فروش در سامانه باید مراحل احراز هویت شامل ارسال مدارک شناسایی، تائید حساب بانکی، شماره همراه و شماره تلفن ثابت را طی کنند. این مراحل توسط هر کاربر فقط یک بار طی میشود. متاسفانه جهت تامین امنیت و پیش گیری از سوء استفاده های احتمالی، انجام مراحل احراز هویت غیر قابل چشم پوشی است.

همچنین این سامانه فقط برای کاربران ایرانی طراحی شده و کاربران خارجی نمی تواننید حضور داشته باشند. در صورت استفاده از فیلتر شکن آن را غیر فعال کنید.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *