نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » مراکز خرید قشم را بیشتر بشناسید

مراکز خرید قشم را بیشتر بشناسید

سیتی‌سنتر

نودل

مراکز خرید قشم را بیشتر بشناسید

با وجود این که جزیره یکی قشم از جزایر دیدنی و تفریحی ایران است اما بسیاری از مردم زمان زیادی را صرف خرید در بازارهای آن می کنند،

چرا قیمت بسیاری از کالاها خصوصا پوشاک در این منطقه ارزان‌‌تر است، از طرفی بازارهای سنتی به خوبی حال و هوای مردم و معماری قدیمی شهر را نشان می دهد، بنابراین به هیچ وجه لذت گشتن در مراکز خرید قشم و خرید کردن از آن‌ها را از دست ندهید ؛ اگر می خواهید با بازار‌های قشم بیشتر آشنا شوید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم

 

بازار سنتی قشم سال‌های زیادی است که در قشم فعالیت می‌کند، از سال ۱۲۹۰ فعالیتش را شروع کرده، راسته‌ها و دالان‌های تو در توی زیادی دارد و بیشتر بومیان جزیره از آن خرید می‌کنند، اما اگر دنبال لباس‌های سنتی باشید، مثل شلوارهای گلابتون‌دوزی شده، برقع، پارچه‌ها و شال‌های رنگارنگ، بازار قدیم بهترین جاست.

آدرس بازار قدیم قشم: میدان امام خمینی، خیابان شهید منتظری، جنب بانک کشاورزی

سیتی‌سنتر

سیتی‌سنتر

 

سیتی سنتر تور قشم برای آنهایی که دنبال خرید از برندها هستند بهترین انتخاب است. سیتی‌سنتر، دو فاز یک و دو دارد و یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید جزیره است.

به گزارش سفر باتو ، آنچه سیتی‌سنتر را از بقیه مراکز خرید قشم متمایز می‌کند، پل هوایی‌ای است که فاز یک را به دو متصل می‌کند، در خیابان بین این دو، دریا قرار گرفته، به اضافه نخل‌های خرما و درختان بومی جزیره. خود مرکز خرید هم حسابی بزرگ است و در ساختش از آخرین متدها پیروی شده.

چندین طبقه دارد با فروشگاه‌های زیاد. در این مرکز هم کیف و کفش و لباس می‌توان خرید و هم سیسمونی و اسباب‌بازی و موبایل.

این مرکز برای خرید لباس و لوازم ورزشی هم انتخاب خوبی است. برندهایی مثل پوما و آدیداس در اینجا شعبه دارند و از آن گذشته دوربین و لوازم مربوط به آن را هم می‌توان از این مرکز خرید.

سیتی‌سنتر، سینمای ۴ بعدی، سالن بیلیارد و بولینگ هم دارد و با داشتن شهربازی مخصوص کودکان و کافی‌شاپ‌ و رستوران‌،انتخاب مناسبی برای خرید و سرگرمی است.

آدرس سیتی سنتر قشم: خیابان ولیعصر، به طرف بلوار دریا

مجتمع تجاری دریا درگهان

مجتمع تجاری دریا درگهان

این مرکز خرید حدود ۱۳۵۰ غرفه‌ی فعال دارد و در میان مراکز خرید قشم بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب

می‌شود. این بازار تمامی صنف‌ها را در خود دارد و شما برای یک خرید کامل به مشکلی بر نمی‌خورید. در طبقه‌ی بالای مجتمع تجاری دریا رستورانی قرار دارد که شما می‌توانید یک وعده‌ی غذایی خوب را در آنجا تجربه کنید.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس مجتمع تجاری دریا درگهان قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب

بازار قدیم درگهان ، یک بازار سنتی

این بازار از قدیمی‌ترین مراکز خرید درگهان محسوب می‌شود و همان حالت سنتی با معماری کوچه‌ای و راهروهای تودرتو را حفظ کرده است. این بازار بیشتر برای خریدهای عمده کاربرد دارد اما قدم زدن و گشت و گذار در آن حس خوبی دارد.

ساعت کار: ۷صبح تا ۱۱ شب

آدرس بازار قدیم درگهان : استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب، روبه‌روی بازار مروارید

بازار فردوسی

بازار فردوسی

بازار فردوسی هم یه بازار سه طبقس که حدودا هم قدمت بازار ستاره هست و دقیقا بغل اون و در ضلع شمالی قرار داره. مثل مراکز خرید دیگه، تو بازار فرودسی هم اکثر اصناف حضور دارن. تو بازار فردوسی مشاغل اداری مثل دفتر ثبت اسناد و دفاتر املاک و فروشگاه‌های لوازم التحریر هم حضور دارن. طبقه بالای این بازار هم واحدهای مسکونی قرار داره. اگر موقع خرید گرسنه شدید یا آب می‌خواستید، برید سراغ فروشگاه‌های رو به خیابون مرکز خرید فردوسی. اکثرا فروشگاه‌های مواد غذایی مثل فست فود و سوپری هستن.

مرکز خرید خلیج فارس

مرکز خرید خلیج فارس

مجتمع خلیج فارس کمی آن طرف‌‌تر از مجتمع ستاره قشم در بلوار ولیعصر قرار دارد، بنای آن 4 طبقه است و در طبقات پایین‌‌تر حدود 80 واحد تجاری و در طبقات بالاتر نیز 30  واحد اداری و مسکونی دیده می شود، البته رستوران خلیج فارس از رستوران‌های خوش آوازهه قشم نیز در طبقه آخر این مجتمع قرار دارد؛ مجتمع کالاهای زیادی از قبیل پوشاک، لوازم خانگی و … را پوشش می دهد و چندین برند معتبر این در این مجتمع مغازه دارند. 

 مرکز خرید دو دلفین

 مرکز خرید دو دلفین

جاذبه‌های دیدنی منحصر به فرد قشم بر کسی پوشیده نیست و زیبایی آن نیز قابل وصف نیست اما با این حال خرید کردن همیشه بخش مهمی از سفر بوده، خصوصا در منطثه ای که به دلیل نداشتن عوارض گمرکی قیمت‌ها بسیار پایین‌‌تر است، قطعا در چنین شرایطی افراد وسوسه می شوند تا زمان بیشتری برای خرید اختصاص دهند؛ بندر درگهان از بندرهای نزدیک قشم است که مرکز خرید دو دلفین و چند مرکز خرید بزرگ دیگر در این منطقه قرار دارد، درگهان بافت بومی‌‌تری دارد و خانه و خیابان‌ها بیشتر نمای قدیمی و سنتی دارند اما در یکی ا خیابان‌ها اکثر مجتمع‌های تجاری گرد هم جمه شده اند که دو دلفین از شناخته شده‌‌ترین آن‌هاست؛ به طور کلی قیمت اجناس در درگهان از خود قشم پایین‌‌تر است، البته اجناس با مارک‌های یکسان در پاساژها قیمت‌هایی مشابه دارند اما در بازار‌های محلی درگهان قضیه فرق دارد؛ این مجتمع در 6 طبقه برندهای زیادی را در خود داده و اکثر کالاهای مورد نیاز افراد خانواده مانند پوشاک، زیورآلات، لوازم برقی، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی آرایشی و خلاصه هر چیزی که فکرش را بکنید در این پاساژ وجود دارد و قطعا اگر بخواهید تمام پاساژ را با دقت بگردید شاید یک روز کامل زمان ببرد، البته نگران گشنگی و تشنگی نباشید چون در این مجتمع نیز قسمتی برای رستوران و کافی شاپ تعبیه شده است؛ دو دلفین از مجتمع‌های تجاری شناخته شده ای است که هر کسی در سفر به قشم خصوصا درگهان حتما سری به آن می زند.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *