نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » چند خبر از دنیای تکنولوژی

چند خبر از دنیای تکنولوژی

چند خبر از دنیای تکنولوژی

نودل

چند خبر از دنیای تکنولوژی

کشف نقص امنیتی روز صفر در تمامی مرورگرهای پرکاربرد

یک خبر ترسناک نشان دهنده این است که تقریبا تمامی مرورگرها پرکاربر وب در جهان با مشکل امنیتی روز صفری روبرو هستند که می‌تواند امنیت میلون‌ها کاربران را به خطر بیندازد.

کشف نقص امنیتی روز صفر در تمامی مرورگرهای پرکاربرد

یک خبر ترسناک نشان دهنده این است که تقریبا تمامی مرورگرها پرکاربر وب در جهان با مشکل امنیتی روز صفری روبرو هستند که می‌تواند امنیت میلون‌ها کاربران را به خطر بیندازد.

 به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، این رخته امنیتی در اوایل سال جاری میلادی توسط گروه تحلیل‌های امنیتی گوگل یا TAG شناسایی شده بود و شامل چند مشکل امنیتی بزرگ در سیستم‌های محبوب جهان بود.

 در حقیقت چهار رخته امنیتی در مرورگرهای گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر و حتی سافاری یافته شده بودند که عملا در کمپین‌های مختلف شناسایی شده و همگی در درجات بالای خطر قرار داشتند.

 البته مشکل پیش آمده سافاری اندکی با بقیه مرورگرها متفاوت بوده است زیرا این مرورگر به واسطه مشکل امنیتی در سیتسم وب کیت در معرض خطر است. شایان ذکر است که وب کیت یک موتور ویژه مرورگر است که توسط سیستم سافاری اپل استفاده می‌شود.

  چند تن از اعضای TAG به نام‌های مدی استون و کلمنت لسینیه در باره این موضوع می‌گوید: «ما سه مورد از این رخنه‌های امنیتی را تحلیل کرده و ارزیابی کردیم که توسط شرکت‌های نظارتی تجاری ساخته شده بودند و به دولت‌های مختلف فروخته می‌شدند تا به عنوان در پشتی مورد استفاده قرار بگیرند

 علاوه بر ارزیابی این نقاط ضعف امنیتی، محققات دریافتند که تقریبا تعداد حملات انجام شده بر پایه این ضعف‌های امنیتی روز صفر، به شدت افزایش یافته است.

  بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد رخنه‌های امنیتی شناسایی شده که هنوز به آن‌ها رسیدگی نشده است، به 33 مورد رسمی رسیده‌اند و در این میان تعداد 22 مورد تنها در سال 2020 کشف شده بودند.

شایان ذکر است که نگرانی‌هایی مانند استفاده تهاجمی از این مشکلات روزصفر به شدت ادامه دارند و انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر اقدام‌هایی برای رفع این موارد انجام شوند.

در هم شکستن تومور مغزی کشنده با استفاده از کلاه مغناطیسی ویژه

ایتنا- محققان برای اولین بار موفق شدند اندازه تومور مغزی یک بیمار را با استفاده از یک کلاه مغناطیسی به میزان قابل توجهی کاهش بدهند.

محققان برای اولین بار موفق شدند اندازه تومور مغزی یک بیمار را با استفاده از یک کلاه مغناطیسی به میزان قابل توجهی کاهش بدهند.

 به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تا کنون شاهد ساخت کلاه‌ها و هوش‌های مصنوعی ویژه‌ای بوده ایم که می‌توانستند وجود تومور مغزی را تشخیص بدهند. با این حال دانشمندان به تازگی موفق به ساخت نوع جدیدی از این کلاه‌ها شده اند که می‌تواند تومورها را علاوه بر شناسایی، درمان نیز بکند.

 محققان به تازگی در تحقیقات خود از کلاه خودی استفاده کرده اند که به منظور کاهش سایز یک تومور مغزب از میدان مغناطیسی استفاده می‌کند. شخص 53 ساله‌ای که با استفاده از این کلاه تحت درمان قرار گرفت در نهایت به دلیل یک آسیب نامرتبط با این جراحی از دنیا رفت اما کالبد شکافی مغز او نشان داد که این جراحی در زمانی کوتاه توانست 31 درصد از حجم تومور مغزی او را بردارد. این تست به عنوان اولین درمان غیرتهاجمی برای نوعی کشنده از سرطان مغز به نام گلیوبلاستوما به ثبت رسید.

 این کلاه از سه آهنربای چرخان متصل به یک کنترل کننده الکترونیکی مبتنی بر زیر پردازه ساخته شده است که توسط یک باتری قابل شارژ شدن تامین نیرو می‌شود. بیمار به عنوان بخشی از فرایند درمان به مدت 5 هفته این کلاه را در کلینیک بر سر گذاشت و سپس با کمک همسرش به خانه رفت.

 در ابتدا این درمان از دو ساعت در روز اغاز شد و سپس به حداکثر شش ساعت در روز افزایش یافت. در طول مدت درمان حجم و جرم تومور بیمار حدودا به اندازه یک سوم کاهش پیدا کرد و به نظر می‌رسد که دوز درمان نیز روی میزان کاهش تومور تاثیر مستقیم داشته است.

 سازندگان این وسیله درمانی که اخیرا تاییدیه FDA را نیز دریافت کرده اند، مدعی شده اند که این کلاه روزی می‌تواند بدون نیاز به پرتو درمانی یا شیمی درمانی سرطان مغز را درمان کند. دیوید اس بسکین به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در این رابطه اظهار داشت که:« نتایج ما دنیای جدیدی از درمان غیر تهاجمی و غیر سمی را با امکانات هیجان انگیز فراوان برای آینده می‌گشاید.»

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *