نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » فیلم و انیمیشن » اکشن » کاهش 50 درصدی ارزش پول ترکیه

کاهش 50 درصدی ارزش پول ترکیه

کاهش 50 درصدی ارزش پول ترکیه

نودل

کاهش 50 درصدی ارزش پول ترکیه

کسانی که در ترکیه مستقلات خرید کرده اند تا ۵۰ درصد متحمل زیان شده اند.

ارزش پول ترکیه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. برای کشوری که با ایران مراودات اقتصادی دارد طبیعی است در اقتصاد ایران نیز اثر داشته باشد. کسانی که در ترکیه مستقلات خرید کرده اند تا ۵۰ درصد متحمل زیان شده اند.

زمانی که پول ملی یک کشور دچار ارزش می‌شود، می‌گویند کاهش ارزش پولی اتفاق افتاده است. میز افتصاد امروز به این موضوع پرداخته است.

 

محرابی گفت: اشاره به این مسئله در بخش کلان اقتصادی ترکیه است که اتفاق افتاده است و همینطور که برای کشورمان می‌تواند تهدید باشد، اما می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه مواد اولیه را با قیمتی پایین وارد کشور کنیم. امسال ۷۱.۵ درصد واردات پارچه بیشتر از سال گذشته داشته ایم که ۸۲ هزار تن واردات پارچه داشتیم که ۴۵ هزار تن آن نخ بوده است.

مدیر کل دفتر نساجی، پوشاک، سلولزی وزارت صنعت گفت: مواردی که به صورت غیر رسمی وارد می‌شود نیاز است ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری کند. کالای همراه مسافر نیز صورت می‌گیرد که ۴ تا ۵ کیلو می‌توانند وارد کنند.

آنطور که محرابی می گوید: هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای واردات پارچه نمی‌توان وارد کرد؛ تولیدکنندگان نگران این هستند تعرفه سال آینده تغییر می کند که نگران کننده است. از سال ۹۷ ممنوعیت واردات پوشاک را داریم.

مقایسه واردات منسوجات و انواع پارچه در ۹ ماهه سال گذشته نسبت به ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد که ۷۱.۵ درصد در ۹ ماه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته از نظر وزنی پوشاک وارد کردیم. به لحاظ ارزش ۳۰۲.۷ درصد پولی بوده که از کشور خارج شده و به لحاظ دلاری ۲۵۳.۸ درصد رشد ارزش دلاری بوده است.

 

زیرنویس فارسی سریال

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *