نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » ییلاقات و مناطق زیبای اطراف شهر تهران

ییلاقات و مناطق زیبای اطراف شهر تهران

قلعه الموت و دریاچه اوان

نودل

ییلاقات و مناطق زیبای اطراف شهر تهران

حالا که فصل تابستان به روزهای پایانی خود رسیده بهتر است فرت را غنیمت شمرده و پای به جاده بگذاریم .

شهر تهران به دلیل نزدیکی به قله دماوند و رشته کوه البرز و همچنین نزدیکی به مناطق کویری و مرکزی ایران ،  دارای تفرجگاههای بیشماری است که حتی نام برخی از آنها را تا به حال نشنیده اید و بهترین زمان برای سفر و تماشای اینهمه زیبای شهریور ماه است . زیرا در این زمان طبیعت همچنان سرسبز و شگفت انگیز بوده و از گرمای طاقت فرسای هوا نیز خبری نیست .

 در ادامه این مطلب قصد داریم شما را برخی از ییلاقات زیبا و خوش آب و هوای شهر تهران که اغلب در فاصله کوتاهی از آن قرار گرفته آشنا کنیم تا بتوانید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد تعطیلات آخر هفته خوبی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید  .

آبشار لفور

آبشار لفور

اولین پیشنهاد ما به شما بازدید از منطقه شگفت انگیز لفور و آبشاری زیبای آن است . این منطقه در مسیر تهران به آمل و در مسیر جاده فیروزکوه قرار دارد و با گذشتن از شهر شیرگاه به جنگل های لفور که در روستای تیرکن واقع شده ، خواهید رسید .  در این مسیر هفت آبشار زیبا به چشم می خورد که آن را هفت آبشار تیرکن نیز می نامند . گفتنی است برای رسیدن به این منطقه می بایست از تهران حدودا شش ساعت رانندگی کنید و بخش کوتاهی از راه را پیاده طی کنید  . با ورود به این منطقه شاهد مناظری حیرت انگیز خواهید بود که مشابه آن را تنها در کارت پستال ها دیده اید . میتوانید یک روز کامل را در این منطقه بکر و زیبا به گردش بپردازید البته برخی گردشگران خوش ذوق یکی دو روز را در کنار این آبشار کمپ می زنند .

ییلاقات فیلبند

فیلبند

 

ییلاقات زیبا و شگفت انگیز فیلبند شما را مهمان ابرها می کنند و گویی در آسمان سیر می کنید . اگر علاقه مند به کوه نوردی و طبیعت گردی هستید ، ییلاق فیلبند مکان ایده آلی برای شما خواهد بود.  برای رسیدن به جنگل های چلاو و سپس فیلبند باید از سمت جاده رودهن به سمت الیمستان حرکت کنید و در طول این مسیر حدودا پنج ساعت در راه خواهید بود . این ییلاقات مکان ایده آلی برای سفرهای یکی دو روزه در آخر هفته است و دارای آب و هوایی بسیار خنک  است .

قلعه الموت و دریاچه اوان

قلعه الموت و دریاچه اوان

قلعه الموت و دریاچه وان مکان ایده آلی برای سفرهای یکی دو روزه است و برای رسیدن به این منطقه باید از جاده کرج به سمت قزوین حرکت کرده و در نهایت به سمت قلعه الموت و دریاچه زیبای اوان تغییر مسید دهید که در یک فرعی به سمت آویرک و گازرخان قرار دارد . طی کردن این مسیر حدودا شش ساعت زمان می برد . سپس از پله های قلعه تاریخی حسن صباح بالا می روید و شاهد مناظری شگفت انگیز خواهید بود. و بعد از آن به دیدن دریاچه اوان در نزدیکی قلعه خواهید رفت .

روستای ماسوله و دریاچه سقالسکار

روستای ماسوله و دریاچه سقالسکار

شهر تاریخی و بسیاز زیبای ماسوله با معماری منحصر بفرد و پلکانی از شهرت فراوانی برخوردار بوده و به یکی از جاذبه های پر طرفدار در استان گیلان تبدیل شده است . روستای ماسوله سالانه میلیون ها مسافر را به سوی خود می کشاند و بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.  البته بسیاری از گردشگران از وجود چنین دریاچه ای زیبایی که در نزدیکی آن قرار دارد و دریاچه سقالسکار نامیده می شود بی اطلاع هستند و بدون دیدن آن ، شهر ماسوله را ترک می کنند. دریاچه سقالسکار در نزدیکی شهر رشت و بعد از بقعه آقا سید شریف قرار دارد و برای رسیدن به آن می بایست به سمت جاده رشت حرکت کرده و وارد جاده فومن – سراوان شوید . سپس مسیر را به سمت شهر شفت و سپس جاده جیرده طی نموده و بعد از بقعه به دریاچه برسید .

جنگل راش

جنگل راش

جنگل زیبا و شگفت انگیز راش  در تور پیشنهادی سایت تور لحظه آخری سفر باتو ،  یکی از جاذبه های دیدنی منحصر بفرد است که در استان مازندران قرار دارد . برای رسیدن به ان می بایست از جاده هرانده و فیرزوکوه به سمت پل سفید و سنگده حرکت کنید . در منطقه سنگده بهتر است با یک راهنمای باتجربه مشورت نموده و در مدت کوتاهی به این جنگل زیبا برسید .

غار علیصدر

غار علیصدر

غار آبی علیصدر یکی از شگفتی های استان همدان است که تنها با طی نمودن حدودا پنج ساعت رانندگی به آن خواهید رسید . گردشگران با قایق های کوچک به داخل غار می روند و از تماشای مناظر شگفت انگیز آن حیرت زده خواهند شد همچنین در طول مسیر یک راهنمای باتجربه توضیحاتی راجع به تاریخچه و نحوه شکل گیری غار به شما ارائه می دهد ، که می تواند بسیار آموزنده و جذاب باشد .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *