نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » آموزش » آشپزی » ۶ روش پخت تخم مرغ

۶ روش پخت تخم مرغ

روش پخت تخم مرغ

نودل

۶ روش پخت تخم مرغ

آموزش پخت تخم مرغ

تمام عمر اشتباه تخم مرغ درست می‌کردید! تخم مرغ خوردن سنتی است که به هزاران سال پیش برمی‌گردد.

در حدود سال ۱۴۰۰ پیش از میلاد، پرندگان اهلی شدند و در مصر و همچنین چین پرندگان برای مصرف انسان تخم‌گذاری می‌کردند.

تخم مرغ را به هر روشی بپزید، می‌توانید آن را به‌آسانی در هر زمانی از روز مصرف کنید. تخم مرغ قیمت زیادی ندارد؛ ولی یکی از غنی‌ترین منابع پروتئین است.

شاید تهیه برخی غذاهای دارای تخم مرغ سخت باشد؛ اما حتی یک آشپز تازه‌کار نیز می‌تواند غذاهای ساده و خوش‌مزه‌ای با آن درست کند. در ادامه این مطلب با روش‌های پختن تخم مرغ با طعم‌های لذیذ و دلچسب بیشتر آشنا می‌شوید.

پیش از آشنایی با انواع روش‌های پختن تخم مرغ به این دو نکته توجه کنید:

هنگام پخت تخم مرغ، سفیده آن با ظروف چدنی واکنش شیمیایی برقرار می‌کند و موجب مضرشدن تخم مرغ می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای طبخ آن از ظروف نچسب استفاده کنید.

با این روش های وزنتو اضافه کن

 

همچنین، بهترین روش برای ارزیابی تازگی تخم مرغ این است که آن را در کف کاسه‌ای پر از آب بگذارید. تخم مرغ تازه در کف ظرف می‌ماند؛ ولی تخم مرغ کهنه روی آب شناور می‌شود.

۱. تخم مرغ آب‌پز بدون پوست

 

تخم مرغ آب‌پز بدون پوست

 

با این روش از انواع پخت تخم مرغ آشنایی دارید؟ این نوع تخم مرغ را بیشتر با نان تست می‌خورند. می‌توانید از آن در بندیکت تخم مرغ (Eggs Benedict) نیز استفاده کنید.

برای درست‌کردن تخم مرغ آب‌پز بدون پوست، در ظرفی تا ارتفاع ۵ سانتی‌متر آب بریزید. سپس به آن نصف قاشق چای‌خوری سرکه اضافه کنید و شعله را روشن کنید تا آب به حالت نیم‌جوش برسد. در همین حین، تخم مرغ (که حتما باید تازه باشد) را در کاسه‌ای بشکنید.

زمانی که آب در حالت نیم‌جوش است، آن را به‌آرامی هم بزنید تا حالت چرخشی در مرکز ظرف ایجاد شود. سپس تخم مرغ را در آن ظرف بریزید. حواستان باشد که تخم مرغ به کف ظرف نخورد.

برای اینکه زرده تخم مرغ آبکی باشد، ۲ دقیقه و برای اینکه سفت بشود، ۴ دقیقه باید در ظرف باقی بماند.

سپس تخم مرغ را با قاشق یا کفگیر از ظرف خارج کنید و روی یک دستمال بگذارید تا آب اضافی آن جذب دستمال شود. تخم مرغ آب‌پز بدون پوست را روی نان تست بریزید و بلافاصله میل کنید و از آن لذت ببرید.

۲. تخم مرغ شکم‌پر

 

تخم مرغ شکم‌پر

 

شاید شما هم فکر نمی‌کردید یکی از انواع پخت تخم مرغ، شکم‌پرکردن آن باشد! برای این کار، اول باید تخم مرغ را به‌صورت آب‌پز سفت تهیه کنید.

سپس زرده آن را جدا کنید و دوباره داخل سفیده قرار دهید. تخم مرغ شکم‌پر غذای خوش‌مزه‌ای است که می‌توانید آن را به‌همراه ناهار یا به‌عنوان پیش‌غذا در وعده شام میل کنید.

۱۴ صبحانه‌ فرانسوی

 

برای تهیه تخم مرغ شکم‌پر، تخم مرغ آب‌پز سفت را از وسط ببرید. سپس زرده آن را با قاشق خارج کنید. زرده تخم مرغ را با ۲ قاشق چای‌خوری روغن نباتی، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش یا سرکه، نصف قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه و یک‌ونیم قاشق چای‌خوری سس خردل ترکیب و کاملا مخلوط کنید.

این مخلوط را داخل سفیده تخم مرغ قرار دهید و روی آن کمی پاپریکا بریزید. تخم مرغ شکم‌پرتان آماده است. البته برای مزه‌دارکردن زرده روش‌های دیگری هم وجود دارد.

به‌هرحال می‌توانید تخم مرغ شکم‌پر را بلافاصله پس از آماده‌شدن میل کنید یا آن را در یخچال بگذارید و ظرف مدت ۳ روز مصرف کنید.

۳. تخم مرغ هم‌زده(اسکرمبلد اگز)

 

تخم مرغ هم‌زده

 

تخم مرغ هم‌زده یکی از انواع پخت تخم مرغ است که تااندازه‌ای به خاگینه شباهت دارد. راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای تهیه تخم مرغ هم‌زده این است که تخم مرغ را به‌آرامی روی حرارت متوسط روبه‌کم درست کنید تا بافت نرم و پف‌کرده‌ای پیدا کند.

برای تهیه تخم مرغ هم‌زده، ۲ عدد تخم مرغ را در کاسه‌ای بریزید. سپس دو قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید. استفاده از لبنیات در تخم مرغ هم‌زده باعث ایجاد حالت خامه‌ای و طعم بهتر آن می‌شود؛ اما این کار بستگی به سلیقه خودتان دارد.

ترکیب بالا را در تابه‌ای محتوی کره بریزید. بگذارید تخم مرغ ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه درون تابه بماند. سپس نمک، فلفل سیاه و سایر افزودنی‌های دلخواه، مانند سبزیجات و پنیر، را به آن اضافه کنید.

برای هم‌زدن تخم مرغ، از یک کفگیر چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید تا به تابه آسیب نزنید. بعد از ۱ تا ۲ دقیقه، تخم مرغ شروع به سفت‌شدن می‌کند. زمانی که تخم مرغ هنوز مرطوب است، ولی بخش مایعی در ظرف باقی نمانده، شعله را خاموش کنید.

البته هرچه تخم مرغ بیشتر در ظرف باقی بماند، سفت‌تر می‌شود. میزان غلظت تخم مرغ هم‌زده به میل شما بستگی دارد. تخم مرغ هم‌زده را نیز می‌توانید مانند نیمرو در غذاهای مختلف مصرف کنید.

۴. تخم مرغ پخته‌شده در فر

 

تخم مرغ پخته‌شده در فر

 

امتحان‌کردن این نوع از انواع پخت تخم مرغ نیز خالی از لطف نیست. ساده‌ترین و بهترین روش برای سروکردن تخم مرغ پخته استفاده از قالب‌هایی مانند مافین است.

ابتدا فر را به دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت برسانید. برای هر وعده ۲ عدد تخم مرغ را در قالب چرب‌شده بریزید. سپس برای مزه‌دارکردن، کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. بعد تخم مرغ را ۱۵ دقیقه درون فر باقی بگذارید تا کاملا آماده شود.

۵. تخم مرغ هم‌زده در مایکروویو

 

تخم مرغ هم‌زده در مایکروویو

 

در این روش از انواع پخت تخم مرغ باید ابتدا روی ظرف یا فنجانی کمی روغن بریزید. سپس تخم مرغ را با ترکیبات دلخواه مانند اسفناج و پنیر به آن اضافه کنید و آن‌ها را در مایکروویو بگذارید.

۱۰ روش موثر برای درمان دندان درد در خانه

 

پس از ۳۰ ثانیه این مواد را خارج کنید و هم بزنید و دوباره ۳۰ ثانیه دیگر در مایکروویو بپزید. می‌توانید محتویات را به‌دلخواه تغییر دهید.

 

۶. نیمروی اسپانیایی

 

نیمروی اسپانیایی

 

برای تهیه تخم مرغ به این روش باید روغن زیتون را درون ظرفی بریزید و روی حرارت متوسطی قرار دهید. سپس تخم مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و آن را داخل روغن بریزید و مدام روغن را روی آن بریزید.

روغن‌زیتون سریع به نقطه جوش می‌رسد؛ بنابراین حرارت را زیاد نکنید. در پایان، لبه‌های تخم مرغ برشته خواهد شد و سفیده حالت خامه‌ای و زرده حالت آبکی خواهد داشت.

کدام‌یک از انواع پخت تخم مرغ را بیشتر دوست دارید؟ روشی برای پخت تخم مرغ سراغ دارید که ما در این مطلب به آن اشاره نکرده باشیم؟ تجربه‌های خودتان را با ما و خوانندگان چطور در میان بگذارید.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *