ریپرتاژ

ییلاقات و مناطق زیبای اطراف شهر تهران

ییلاقات و مناطق زیبای اطراف شهر تهران

حالا که فصل تابستان به روزهای پایانی خود رسیده بهتر است فرت را غنیمت شمرده و پای به جاده بگذاریم .

شهر تهران به دلیل نزدیکی به قله دماوند و رشته کوه البرز و همچنین نزدیکی به مناطق کویری و مرکزی ایران ،  دارای تفرجگاههای بیشماری است که حتی نام برخی از آنها را تا به حال نشنیده اید و بهترین زمان برای سفر و تماشای اینهمه زیبای شهریور ماه است . زیرا در این زمان طبیعت همچنان سرسبز و شگفت انگیز بوده و از گرمای طاقت فرسای هوا نیز خبری نیست .

 در ادامه این مطلب قصد داریم شما را برخی از ییلاقات زیبا و خوش آب و هوای شهر تهران که اغلب در فاصله کوتاهی از آن قرار گرفته آشنا کنیم تا بتوانید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد تعطیلات آخر هفته خوبی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید  .

آبشار لفور

اولین پیشنهاد ما به شما بازدید از منطقه شگفت انگیز لفور و آبشاری زیبای آن است . این منطقه در مسیر تهران به آمل و در مسیر جاده فیروزکوه قرار دارد و با گذشتن از شهر شیرگاه به جنگل های لفور که در روستای تیرکن واقع شده ، خواهید رسید .  در این مسیر هفت آبشار زیبا به چشم می خورد که آن را هفت آبشار تیرکن نیز می نامند . گفتنی است برای رسیدن به این منطقه می بایست از تهران حدودا شش ساعت رانندگی کنید و بخش کوتاهی از راه را پیاده طی کنید  . با ورود به این منطقه شاهد مناظری حیرت انگیز خواهید بود که مشابه آن را تنها در کارت پستال ها دیده اید . میتوانید یک روز کامل را در این منطقه بکر و زیبا به گردش بپردازید البته برخی گردشگران خوش ذوق یکی دو روز را در کنار این آبشار کمپ می زنند .

ییلاقات فیلبند

 

ییلاقات زیبا و شگفت انگیز فیلبند شما را مهمان ابرها می کنند و گویی در آسمان سیر می کنید . اگر علاقه مند به کوه نوردی و طبیعت گردی هستید ، ییلاق فیلبند مکان ایده آلی برای شما خواهد بود.  برای رسیدن به جنگل های چلاو و سپس فیلبند باید از سمت جاده رودهن به سمت الیمستان حرکت کنید و در طول این مسیر حدودا پنج ساعت در راه خواهید بود . این ییلاقات مکان ایده آلی برای سفرهای یکی دو روزه در آخر هفته است و دارای آب و هوایی بسیار خنک  است .

قلعه الموت و دریاچه اوان

قلعه الموت و دریاچه وان مکان ایده آلی برای سفرهای یکی دو روزه است و برای رسیدن به این منطقه باید از جاده کرج به سمت قزوین حرکت کرده و در نهایت به سمت قلعه الموت و دریاچه زیبای اوان تغییر مسید دهید که در یک فرعی به سمت آویرک و گازرخان قرار دارد . طی کردن این مسیر حدودا شش ساعت زمان می برد . سپس از پله های قلعه تاریخی حسن صباح بالا می روید و شاهد مناظری شگفت انگیز خواهید بود. و بعد از آن به دیدن دریاچه اوان در نزدیکی قلعه خواهید رفت .

روستای ماسوله و دریاچه سقالسکار

شهر تاریخی و بسیاز زیبای ماسوله با معماری منحصر بفرد و پلکانی از شهرت فراوانی برخوردار بوده و به یکی از جاذبه های پر طرفدار در استان گیلان تبدیل شده است . روستای ماسوله سالانه میلیون ها مسافر را به سوی خود می کشاند و بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.  البته بسیاری از گردشگران از وجود چنین دریاچه ای زیبایی که در نزدیکی آن قرار دارد و دریاچه سقالسکار نامیده می شود بی اطلاع هستند و بدون دیدن آن ، شهر ماسوله را ترک می کنند. دریاچه سقالسکار در نزدیکی شهر رشت و بعد از بقعه آقا سید شریف قرار دارد و برای رسیدن به آن می بایست به سمت جاده رشت حرکت کرده و وارد جاده فومن – سراوان شوید . سپس مسیر را به سمت شهر شفت و سپس جاده جیرده طی نموده و بعد از بقعه به دریاچه برسید .

جنگل راش

جنگل زیبا و شگفت انگیز راش  در تور پیشنهادی سایت تور لحظه آخری سفر باتو ،  یکی از جاذبه های دیدنی منحصر بفرد است که در استان مازندران قرار دارد . برای رسیدن به ان می بایست از جاده هرانده و فیرزوکوه به سمت پل سفید و سنگده حرکت کنید . در منطقه سنگده بهتر است با یک راهنمای باتجربه مشورت نموده و در مدت کوتاهی به این جنگل زیبا برسید .

غار علیصدر

غار آبی علیصدر یکی از شگفتی های استان همدان است که تنها با طی نمودن حدودا پنج ساعت رانندگی به آن خواهید رسید . گردشگران با قایق های کوچک به داخل غار می روند و از تماشای مناظر شگفت انگیز آن حیرت زده خواهند شد همچنین در طول مسیر یک راهنمای باتجربه توضیحاتی راجع به تاریخچه و نحوه شکل گیری غار به شما ارائه می دهد ، که می تواند بسیار آموزنده و جذاب باشد .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

سرو دانلود

سرو دانلود مرجع فیلم سانسور شده، عکس بازیگران و موزیک های ناب زیبا می باشد امید داریم از سایت ما لذت ببرید

Recent Posts

لایسنس رایگان نود 32

لایسنس رایگان نود 32 دریافت سی دی کی رایگان نود 32 آپدیت شده در 12:37…

5 روز ago

آشپزی خانگی کره ای قسمت 3

آشپزی خانگی کره ای قسمت 3 آشپزی خانگی قسمت سوم روال روزانه تمیز کردن اتاقم…

5 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 125

آشپزی رستورانی قسمت 125 غذاهای رستورانی قسمت 125 رستوران مرغ معروف در اینچئون در این…

5 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 124

آشپزی رستورانی قسمت 124 غذاهای رستورانی قسمت 124 آب نبات سیب در این بخش از…

5 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 123

آشپزی رستورانی قسمت 123 غذاهای رستورانی قسمت 123 ساندویچ هات داگ خاص به سبک آمریکایی…

5 روز ago

آشپزی رستورانی قسمت 122

آشپزی رستورانی قسمت 122 غذاهای رستورانی قسمت 122 بشقاب غذا غول پیکر در این بخش…

5 روز ago