نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » چرا باید از موتوربرقی استفاده کنیم؟

چرا باید از موتوربرقی استفاده کنیم؟

موتوربرقی

نودل

چرا باید از موتوربرقی استفاده کنیم؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا باید از موتوربرقی استفاده کنیم؟ و شارژ موتور برقی به چه صورت است؟ اگر شما قصد خرید موتورسیکلت دارید، پیشنهاد می شود ابتدا این مطلب را مطالعه کنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

موتوربرقی

تاثیر حمل و نقل برقی بر کاهش آلودگی هوا

یکی از اهداف اصلی که در ساخت موتور برقی به کار رفته حفاظت از محیط زیست است. ولی استقبال چندان زیادی از آن صورت نگرفته در ادامه این مطلب به بررسی این دلایل می پردازیم.

اخیرا با جستجو در خیابان ها و مغازه هایی که فروش موتور سیکلت را انجام می دهند شاهد جولان موتورهای برقی چینی در بازار و نمایندگی های آن ها هستیم. ولی لازم است بدانیم که هیچ یک از این موتورها دارای کارایی کافی در اقلیم ایران نیستند و انتظاراتی که یک راننده ایرانی از موتورسیکلت دارند را برآورده نمی کنند.

اخیرا برای حمایت کردن از توسعه موتورهای برقی یک قانون وضوب شد که بر اساس آن وسایل نقلیه برقی و هیبریدی مانند اتوبوس و موتور سیکلت، خودرو و … نیازی به پرداخت کردن مالیات بر ارزش افزوده ندارند.

طبق پیش بینی های دانشمندان تا سال 2050 جمعیت جهان به 7 میلیون می رسد، از این رو آلودگی های محیط زیست به اندازه ای زیاد می شود که سکونت در بسیاری از شهرها سخت و مشکل خواهد شد.

در مرکز تحقیقات خودرو، سوخت و محیط زیست طی مذاکراتی که با چهار شرکت موتورسیکلت ساز و چهار شرکت وارد کننده که صورت گرفت و سرمایه گذاری روی تولید کردن موتور سیکلت برقی ایرانی انجام شد. در این زمینه کار طراحی با کیفیت تقریبا انجام شده است. ولی چون هنوز بازار جذابی جهت سرمایه گذاری پیدا نشده است، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری گزینه خوبی خواهد بود. قوانین بسیار خوبی در این جهت تعیین شده که ابهامات بسیار زیادی جهت توسعه در این قسمت هنوز باقی است.

پیک های موتوری که در بازار هستند به موتوری با کیفیت نیاز دارند که چالاک باشند و کارایی آن ها در مقایسه با موتورهای چینی بیشتر باشد. موتورهای چینی که در بازار ایران هستند دارای خدمات پس از فروش مطلوبی نبوده و با داشتن ایرادهای کوچک روانه پارکینگ می شوند.

 

در کلان شهرها موتور سیکلت ها نقش بسیار زیادی روی محیط زیست می گذارند، از این رو بر اساس ارزیابی هایی که صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که موتور سیکلت های بنزینی که دارای فناوری چندان مدرنی نیستند، در مقایسه با خودروهای بنزینی آلودگی در حدود ده برابر خواهند داشت. از این رو در صورتی که هر یک از موتور سیکلت های برقی را جایگزین موتورهای بنزینی کنند، در مقایسه با جایگزین کردن خودروهای بنزینی با برقی وضع آلودگی هوا حدود 30 برابر بهبود پیدا خواهد کرد. ولی این امر مهم در صورتی حاصل خواهد شد که نخستین بار جهت جایگزین کردن موتورها از اقشار و صنوفی مانند ماموران است، پیک موتوری ها و … شروع کنیم. زیرا آن ها در طول روز پیمایش بیشتری به وسیله موتور سیکلت در سطح شهر خواهند داشت و کار آن ها با موتور سیکلت است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که راکبان موتور سیکلت در اداره پست دارای عملکرد متفاوتی است با پیک موتوری هایی که مدام در فکر سرویس دهی بالا و اخذ کرایه های زیاد هستند. بارز است که یک کارمند اداره پست می تواند با موتور سیکلتی که از چالاکی و کارایی پایین تری در مقایسه با موتورهای بنزینی برخوردار است، کار کرده و کلیه امور مربوط به روزمره خود را با موتور سیکلت برقی می تواند به خوبی انجام دهد.

بنابراین در صورتی که بخش های دولتی مانند اداره های پست در سطح کشور اگر از موتور سیکلت برقی ایرانی استفاده کنند، در کلیه ادراه های پست می توان زیر ساخت مربوط به پشتیبانی و شارژ این گونه موتورها را می توان فراهم کرد تا بدین طریق توسعه های لازم برای فناوری  داخلی در این بخش زمینه سازی شود. لازم به ذکر است در این زمینه هیچ گونه مشکلی از بابت تأمین فناوری و برق لازم در داخل کشورمان وجود ندارد و برای اجرا کردن این تحول بزرگ به تخصیص بودجه مورد کافی نیاز خواهد داشت.

در این باره باید فراموش نکنیم که در میان خانواده وسایل نقلیه برقی موتور سیکلت را باید به عنوان کوچک ترین عضو در نظر گرفت و موتور سیکلت می تواند تأثیر معنا دار زیادی روی کاهش آلودگی هوا بگذارد.

اگر قصد خرید موتور سیکلت برقی لیفان را دارید، می توانید به  آی آر اسکوتر مراجعه کتید و گارانتی و خدمات پس از فروش آن را دریافت نمایید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد انواع موتورسیکلت برقی مانند موتور برقی 2000 وات EL510 به سایت (www irscooter.com) مراجعه نمایید

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *