نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » از ارمنستان چی بخریم؟

از ارمنستان چی بخریم؟

ایروان مال

نودل

از ارمنستان چی بخریم؟

اگر وسیله‌ای با طرح و نقش انار دیدید، شک نکنید که آن وسیله یکی از سوغات‌ها و یادگاری‌های پرطرفدار در این کشور است.

انار نماد ارمنستان است و در بسیاری از صنایع‌دستی تا صنعتی این کشور دیده می‌شود. طرح انار را می‌توان از ظروف سفالی تا جواهرات نقره دید. درکل صنایع‌دستی در این کشور یکی از اصلی‌ترین سوغات آن است که نماد انار بر روی آن‌ها عموما دیده می‌شود. ظروف سفالی، ساز دودک ارمنی، عروسک‌های پارچه‌ای، قالی ارمنی، خاچکار و … برخی از صنایع‌دستی این کشور هستند که مورد استقال گردشگران قرار گرفته‌اند.

در کنار صنایع‌دستی برندهای معتبر لباس همچون پوما، آدیداس، منگو، اسکادا، ماکس مارا، نکست و … در این کشور شعبه دارند. همین امر منجر به رونق پاساژ‌های ارمنستان و تبدیل آن به یکی از قطب‌‌های خرید در منطقه کرده است. هر یکی از شهرهای این کشور مراکز خرید و پاساژهای متعددی دارند که سوغاتی‌های رنگارنگ و اجناس برند را عرضه می‌کنند.

خوراکی‌های خوش‌طعم و محبوبی همچون میوه‌های خشک آغشته به شکلات، قهوه و مربای گردو از دیگر سوغاتی‌های هیجان‌انگیز این کشور هستند. این خوراکی‌ها را نیز می‌توانید در مراکز خرید شهرهای مختلف پیدا کنید. شاید خرید و انتخاب از میان انبوه سوغاتی‌های گوناگون و گشت‌وگذار در میان مراکز خرید ارمنستان کمی دشوار و گیج کننده به‌نظر برسد. هرچند لذت خرید کردن در سفر و به یادگاری بردن این تجربه را آسان می‌کند. و اما برویم سراغ بحث جالب ماجرا

خیابان‌های زیبا و آرام شهر ایروان در تور ارمنستان سفر باتو ، فروشگاه‌ها و مراکز خرید زیادی دارند که بیشتر آن‌ها برندهای معروف دنیا هستند. اگر به دنبال خرید بهتر و ارزان در تور ارزان ارمنستان هستید، در ماه‌های پایانی هر فصل تخفیف‌های خوبی در فروشگاه‌ها به خریداران ارائه می‌ شود. البته برای خرید در سایر ایام سال نیز نگران نباشید چون به‌راحتی می‌توانید در فروشگاه‌ها و بازارهای محلی اجناس موردنظرتان را خریداری کنید، پس اگر سختی تور زمینی ارمنستان را به جان خریده اید تا در این کشور خرید کنید، در ادامه با ما باشید تا اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار بدهیم.

مرکز خرید دالما گاردن | .Dalma Garden Mall

مرکز خرید دالما گاردن

دالما گاردن قدیمی‌ترین مرکز خریدی می‌باشد که در  ارمنستان افتتاح شد. در این مراکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های برند و شیک امکاناتی نظیر رستوران‌ها، فست فودها، سالن بولینگ و سینما وجود دارند. دالما گاردن در سال 2012 میلادی در 2 طبقه ساخته شد. در این مرکز خرید انواع لوازم‌آرایشی، لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه، وسایل الکترونیکی و اسباب‌بازی به فروش می‌رسند. برندهایی مانند لوییز، زارا، تاپ شاپ، پول اند بیر، مارکس اند اسپنسر و سایر برندهای مطرح دنیا در دالما گاردن ارمنستان شعبه دارند.

ایروان مال | Yerevan mall

ایروان مال

ایروان مال نیز یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان است که در آن می‌توانید بهترین اوقات را داشته باشید. این مرکز خرید بزرگ‌ترین مرکز در ارمنستان است و در طبقات خود بهترین برندهای دنیا را دارد. همچنین سالن سینما و تئاتر ی که در این مجموعه قرار دارند از پرطرفدارترین سالن‌های ایروان هستند. هنگام بازدید از ایروان مال مجموعه سرگرمی و به‌ویژه مجموعه‌ بازی کودکان آن‌را از دست ندهید.

روسیا | Rossia

مرکزی خرید روسیا

روسیا یکی از مراکز خرید ارمنستان است که معماری مدرنی دارد. این مرکز خرید مهم مزیتی بزرگ دارد و آن دسترسی آسان به ایستگاه مترو است. روسیا در خود سرگرمی‌هایی بسیاری دارد و از دوست‌داشتنی‌ترین آن‌ها می‌توان به سالن تئاتر آن اشاره کرد.

محل بازی و فودکورت این مرکز خرید از دیگر مزیت‌های آن است. روسیا را مرکز جواهرات می‌دانند.

بازار ورنیساژ ایروان:

بازار ورنیساژ ایروان

بازار ورنیساج ایروان  که تلفظ درست آن ورنیساژ است (به ارمنی: Վերնիսաժ) یکی از معروف ترین بازارهای روباز محلی در این شهر است. این مرکز خرید در ایروان بسیار معروف است و فاصله زیادی تا میدان جمهوری ایروان ندارد. بازار ورنسیاژ ایروان در روزهای تعطیل آخر هفته باز از صبح تا غروب باز است و غرفه داران و مغازه داران بساط انواع اشیاء و یادگاری های محلی این کشور را در آن پهن کرده اند. معمولا بیشترین مشتریان آنها توریست ها و گردشگران تور ارمنستان هستند، که می توانند با قیمت مناسب انواع یادگاری ها و سوغاتی ها ی ارمنستان از کارت پستال های رنگارنگ و ظروف و بشقاب های طرح دار گرفته تا کیف و دستبند و گردن بند های جالب.

تنوع اقلام و این اشیاء به حدی بالاست که هر شخصی با هر سلیقه ای در گوشه ای از این بازار می توانید برای خودش یک یادگاری انتخاب و خریداری کند. برای مثال در گوشه ای از بازار ورنیساژ، مغازه هایی هستند که کتاب های بسیار قدیمی این کشور و یا دوربین های قدیمی می فروشند و یا در بخش بزرگی از این بازار، تابلوهای نقاشی بسیار زیبایی به نمایش گذاشته می شوند که البته قیمت های مختلفی دارند ولی دیدن آنها هم واقعا می ارزد به خصوص برای طرفداران هنر. این بازار در کنار یک پارک زیبا قرار دارد و بین خیابان های “هانراپتوتیان” (Hanrapetutyan street) و “آرام” (Aram street) و “خانیان” (Khanyan Street) قرار دارد. در اطراف این بازار، چند مرکز تبدیل پول (Exchange) نیز وجود دارد که در آنها می توانید ارز مورد نظر خود را تبدیل کنید.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *