نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » تفاوت اسپاتیفای با دیگر پلتفرم های موسیقی

تفاوت اسپاتیفای با دیگر پلتفرم های موسیقی

تفاوت اسپاتیفای با دیگر پلتفرم های موسیقی

نودل

تفاوت اسپاتیفای با دیگر پلتفرم های موسیقی

همه کسانی که به دنیای موسیقی علاقه دارند از اپلیکیشن و پلتفرم پخش موسیقی استفاده می کنند. در میان این پلتفرم ها، Spotify از اعتبار و شهرت قابل توجهی برخوردار است. این پلتفرم رقبای زیادی در این زمینه دارد. اما ویژگی ها و قابلیت های آن باعث برتری اسپاتیفای در زمینه پخش و پخش موسیقی شده است. برنامه هایی مانند SoundCloud، Apple Music و … گاهی با Spotify مقایسه می شوند و با همان رابط کاربری Spotify طراحی می شوند.تفاوت اسپاتیفای با دیگر پلتفرم های موسیقی

مزایا و معایب Spotify

برای مقایسه این پلتفرم با سایر برنامه های پخش موسیقی، باید نگاهی به برخی از ویژگی ها و مزایا و معایب Spotify بیندازیم. برخی از مزایای این پلتفرم که باعث محبوبیت روزافزون آن شده است به شرح زیر است:

با خرید نسخه های پریمیوم اسپاتیفای به کتابخانه وسیعی از فایل های موسیقی، ویدئوها، پادکست ها و … دسترسی خواهید داشت. تقریباً تمامی ژانرهای موسیقی در این پلتفرم در دسترس هستند.
استفاده ساده از این برنامه استفاده از آن را آسان می کند.
امکان ذخیره فایل های انتخاب شده توسط کاربران و امکانات برای لایک کردن فایل های موسیقی نیز از مزایا محسوب می شود.
امکان حذف دائمی خوانندگان و آهنگ های مرتبط با آنها نیز استفاده از Spotify را برای کاربران مطلوب تر می کند.
علاوه بر این مزایا، عملکرد ضعیف جستجوی این برنامه در برخی نسخه ها گاهی باعث نارضایتی کاربران می شود و این موضوع یکی از معایب استفاده از اسپاتیفای به حساب می آید. همچنین در صورت استفاده از نسخه رایگان و غیر پولی اکانت اسپاتیفای به تمامی امکانات برنامه دسترسی نخواهید داشت و در استفاده از امکانات موجود با محدودیت مواجه خواهید شد.

این سرویس در اکثر دستگاه های مدرن از جمله رایانه‌های Windows ،macOS و Linux، تلفن‌های هوشمند و رایانه لوحی iOS و Android و بلندگوهای هوشمند مجهز به هوش مصنوعی مانند Amazon Echo و Google Home در دسترس است. برخلاف فروش فیزیکی یا بارگیری، که به ازای هر آهنگ یا آلبوم فروخته شده قیمت مشخصی به هنرمندان پرداخت می کند Spotify براساس تعداد جریان‌های هنرمند نسبت به کل آهنگ‌های پخش شده حق امتیاز پرداخت‌می کند.

مقایسه Soundcloud و Spotify

برای انتخاب بهتر در بین پلتفرم های پخش موسیقی، باید نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های هر یک از این برنامه ها بیندازیم. Soundcloud نامی شناخته شده در زمینه پخش موسیقی است که رقیب سرسخت Apple Music و Spotify است. برخی از ویژگی های این برنامه را در زیر مشاهده می کنید:

در این برنامه به اشتراک گذاری فایل های انتخابی با دوستان و سایر فالوورها به راحتی انجام می شود.
آپلود نامحدود محتوا نیز طیف وسیعی از امکانات را در ساختار این برنامه در اختیار کاربران قرار می دهد.
Soundcloud آرشیو وسیعی از 180 میلیون موسیقی و فایل صوتی در اختیار شما دارد.

مقایسه قیمت اشتراک Apple Music و Spotify

برای مقایسه این دو سرویس به زمان راه اندازی هر یک از آنها و قابلیت های ایجاد شده از ابتدای کار توجه شده است. تاریخ انتشار اپل موزیک 2015 می باشد.این برنامه پس از رونمایی از اولین نسخه اسپاتیفای وارد بازار شد و فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. اولین نسخه Spotify در سال 2009 ارائه شد. قیمت هر اشتراک این برنامه ها متفاوت است. این ویژگی برای مشتریانی که هزینه خرید اشتراک ممتاز برنامه ها را در نظر می گیرند مهم است. در ادامه جدول مقایسه قیمت اشتراک اپل موزیک و اسپاتیفای را بررسی خواهیم کرد:

با بررسی هزینه خرید هر حساب اپل موزیک و اسپاتیفای، تفاوت قابل توجهی بین این هزینه ها پیدا نکردیم. بنابراین قیمت استفاده از اکانت های پریمیوم هر یک از این برنامه ها تقریبا یکسان است. برای خرید هر یک از این اشتراک ها باید به قابلیت های هر برنامه توجه کنید.

مقایسه ویژگی های Apple Music و Spotify

این دو برنامه از نظر امکانات و امکانات تفاوت های زیادی دارند. از جمله این تفاوت ها می توان به کیفیت صدای اپل موزیک و اسپاتیفای اشاره کرد. کیفیت فایل های صوتی در اپل موزیک حدود 256 کیلوبیت بر ثانیه است و این کیفیت در اسپاتیفای پریمیوم به حدود 320 کیلوبیت در ثانیه می رسد. البته کیفیت فایل های صوتی در نسخه های پرمیوم و غیر پرمیوم این برنامه متفاوت است.

این دو برنامه هر کدام یک ویژگی منحصر به فرد دارند. در Spotify، لیست پخش حرفه ای مورد استفاده در برنامه، استفاده از عملکرد جستجو و جستجوی فایل های موسیقی انتخابی را برای کاربران آسان تر می کند. در اپل موزیک، پخش رادیویی برنامه یک ویژگی منحصر به فرد است که برای این پلتفرم استریم موسیقی وجه تمایز محسوب می شود.

نتیجه

در این مقاله اطلاعاتی در مورد ویژگی های رقبای پلتفرم استریم موسیقی اسپاتیفای بررسی کردیم. هر یک از اشتراک های پریمیوم این برنامه ده ها ویژگی مدرن را در اختیار کاربران قرار می دهد که بسیاری از آنها در پلتفرم های دیگر در دسترس نیستند. کیفیت پخش موسیقی در Spotify نیز یکی از مهم ترین نقاط قوت آن نسبت به سایر رقبا است. این موارد باعث شده تا برنامه Spotify نسبت به پلتفرم هایی مانند Soundcloud، Apple Music و … محبوبیت بیشتری داشته باشد، شما به راحتی می توانید از این برنامه در هر دستگاهی استفاده کنید و از ویژگی های خاص آن برای گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *