نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » تفاوت بین سیم و کابل چیست؟

تفاوت بین سیم و کابل چیست؟

تفاوت بین سیم و کابل چیست؟

نودل

تفاوت بین سیم و کابل چیست؟

بین سیم ها ، هادی ها و کابل ها تفاوت های اساسی وجود دارد که تعیین می کند چه زمانی و چگونه از آنها استفاده شود. توانایی درک و توضیح واضح تفاوت ها می تواند برنامه ریزی کار نصب برق را آسان کند. برای جلوگیری از سردرگمی ، ما اصطلاحات مربوط به موارد استفاده در صنعت پیمانکاری برق را متمرکز خواهیم کرد.

 

 

سیم چیست؟

سیم یک هادی منفرد است که معمولاً از مس ، آلومینیوم یا بعضاً از فولاد ساخته می شود (استفاده غیر الکتریکی). دو نوع اصلی سیم جامد و رشته ای است.

سیم جامد از یک رشته منفرد مس ، آلومینیوم یا فلز رسانای دیگر به صورت رشته ای نازک ، هنوز سفت ، اما خمشی ساخته می شود. سیم جامد مقاومت کمتری دارد ، بنابراین اغلب در برنامه هایی که خواستار کار با فرکانس های بالاتر هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم رشته ای از رشته های متعددی از سیم جامد تشکیل شده است که به رشته های فوق العاده نازک و انعطاف پذیر مانند رشته ها کشیده می شوند و می توانند به هم تابیده و یا بافته شوند و یک هادی منفرد را در اندازه و وزن قابل مقایسه با نمونه های جامد خود تشکیل دهند. سیم رشته ای اغلب روکش دار است و برای مشاغلی که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند ایده آل است.

بیشتر بخوانید : خرید عمده سیم و کابل از لاله زار

هادی

هادی اصطلاحی برای سیم یا رشته های سیم است که با پوشش یا عایق جدا نمی شوند. به عنوان مثال ، رشته های پیچ خورده یا بافته شده سیم که سیم رشته ای را تشکیل می دهند ، پس از استفاده از ژاکت مناسب ، یک هادی تک رشته ای را تشکیل می دهند. همانطور که یک رشته سیم جامد تک پوش شده است. هادی های منفرد می توانند کوچکتر از 22 AWG و به اندازه سیم های طبقه بندی شده MCM باشند. آنها می توانند از یک قطعه سیم یا چند رشته سیم فوق العاده نازک (رشته ها) تشکیل شوند ، به شرطی که هر رشته سیم عایق بندی نشده و در تماس با سیم های دیگر باشد.

کابل

هنگام تلاش برای تعریف کابل اولین چیزی که باید همیشه بخاطر بسپارید این است که سیم جز a یک کابل است. کابل ها گروه هایی از دو یا چند رسانا هستند که از سیم رشته ای یا جامد تشکیل شده اند که به گونه ای پیچ خورده ، پیچیده می شوند یا در غیر این صورت بهم متصل می شوند. چهار نوع کابل اصلی وجود دارد:

کابل جفت پیچ خورده: دو کابل که به هم تابیده شده اند. کابل های جفت پیچ خورده اغلب در صنایع ارتباط از راه دور ، مهندسی صدا حرفه ای ، استودیوها ، تئاترها و سیستم های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل چند رسانا: چندین کابل با هم گروه شده و از یکدیگر عایق بندی شده اند. عایق باعث کاهش تداخل بین کابل ها می شود ، که باعث می شود کابل های چند رسانا گزینه ای محبوب برای استفاده در انتقال اطلاعات باشد. به عنوان یک کابل Quik-Pull همراه با هم کار کنید ، آنها برای اجرای مدارهای روشنایی ، کنترل و قدرت در بازار OEM و صنایع ساخت برق ایده آل هستند.

کابل کواکسیال: ساخته شده با یک هادی داخلی جامد و یک هادی فویل لایه بیرونی اطراف آن. این دو لایه از یکدیگر عایق بندی شده اند. این کابلها معمولاً در رسانه های پخش تلویزیون ، رادیو و سایر اشکال ارتباطی استفاده می شوند. کابل کواکسیال به دلیل کاهش قیمت کابلهای چندرسانایی / اترنت و فیبر نوری ، به آرامی از رده خارج می شود و توانایی انتقال سیگنالها با وقفه های کمتر و بیشتر را افزایش می دهد.

 

کابل فیبر نوری: گروهی از سیمها که شامل فیبرهای نوری است یا کاملاً از آنها ساخته شده است. فیبرهای نوری سیمهای نازک موی ساخته شده از شیشه یا پلاستیک هستند که می توانند داده های بیشتری را سریعتر از کابل های آلیاژی حمل کنند. فیبر نوری موج جدیدی از انتقال داده ها و ارتباطات است اما نمی تواند کابل های مسی را جایگزین کند زیرا نمی توانند برق را انتقال دهند.

همه این نوع کابل ها ممکن است خودشان به صورت بسته ای تشکیل شده و یک نوع بسته جدید کابل Quik-Pull برای اهداف نصب ایجاد کنند.

سیم در مقابل هادی در مقابل کابل

برای بسته بندی ، به یاد داشته باشید که نمی توانید کابل بدون هادی داشته باشید و هادی ها از رشته های سیم جداگانه تشکیل شده اند. سیم می تواند یک رشته ضخیم تر برای یک سیم جامد یا رشته های ظریف (رشته ها) باشد و یک رسانا می تواند از یک رشته سیم ، به چند رشته تشکیل شده باشد ، تا زمانی که رشته های متعدد از یکدیگر عایق نباشند. و یک کابل از بیش از یک هادی ساخته شده است و هر هادی باید از بقیه عایق بندی شود.

 

شما میتوانید برای برای خرید انواع سیم و کابل به فروشگاه هیرمان صنعت ، فروشگاه آنلاین کالای برقی مراجعه کنید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *